برگزاری خیمه‎های معرفت با حضور روحانیون در اصفهان

مدير كل اوقاف استان اصفهان گفت : از برگزاری خیمه‎های معرفت با حضور روحانیون در 40 بقعه این استان در طول ماه محرم خبرداد.
شنبه، 24 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 برگزاری خیمه‎های معرفت با حضور روحانیون در اصفهان

مدير كل اوقاف استان اصفهان گفت : از برگزاری خیمه‎های معرفت با حضور روحانیون در 40 بقعه این استان در طول ماه محرم خبرداد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام رضا صادقي در گفت‎وگو با خبرگزاری حوزه پيرامون اهم برنامه هاي اداره اوقاف در ماه محرم به خصوص در دهه های دوم و سوم اظهار کرد : در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح‎هایی در حوزه فرهنگی، دستورالعمل و بخش‎نامه کرده است .
 
وی افزود: از جمله این طرح‎ها در محرم و صفر، طرح بصیرت عاشورایی به صورت ویژه در ماه محرم و دهه آخر ماه صفر است که به صورت گسترده در بقاع متبرکه و مساجدی که دارای موقوفه است از جمله مسجد امام و مسجد جامع اصفهان برگزار می گردد.
 
مدير كل اوقاف استان اصفهان، گفت: این عمل در راستای ارتقا سطح فکری جوانان  و در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیشی که قسمتی از اعمال خود را وقف روضه خوانی، تعزیه داری و شبیه خوانی امام حسین(ع) کردند، برگزار می‎شود.
 
وی در بیان سرفصل‎هایی که در باب بصیرت عاشورایی مطرح می‎شود، گفت: امسال بحث عفاف و حجاب  از  عناوین اصلی این برنامه ها بود .
 
حجت الاسلام صادقی، ادامه داد : طرح لبیک یاحسین(ع) با شعار هیهات من الذله که از سرفصل‎های اعتقادی است، نیز برگزار شد، این طرح مُعرف این است که اگر امام حسین(ع) با این شعار از یزید برائت جست ، امروز ما هم از آمریکا و اسرائیل براعت می‎جوییم.
 
وی گفت: در این دو ماه به صورت ویژه در 40 بقعه متبرکه خیمه‎های معرفت که مشاوره خانواده، حفظ قرآن، مسابقات قرآنی پیگیری می‎شود برگزار می‎شود.
 
مدير كل اوقاف استان اصفهان بیان کرد: در طول محرم 300 روحانی به بقاع متبرکه و مناطق محروم  اعزام شدند تا برای اولین بار از محل منطبق با نیات واقفین که روضه خوانی بود حق الوعده آنها تأمین گردد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.