خشک شدن شبکیه چشم، دردی بی‌درمان

بروز بیماری در شبکیه 2 نوع خشک و تر است که نوع خشک آن وخیم‌تر است.
شنبه، 8 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خشک شدن شبکیه چشم، دردی بی‌درمان
بروز بیماری در شبکیه 2 نوع خشک و تر است که نوع خشک آن وخیم‌ تر است.
 
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران مسعود سهیلیان چشم پزشک گفت: نوعی بیماری شبکیه وجود دارد به اسم بیماری وابسته به سن شبکیه که بیشتر در افراد بالای 60 سال مشاهده می‌شود که اغلب ژنیتکی است که اگر درمان به موقع صورت نگیرد ممکن است به کاهش توان دید یا حتی نابینایی منجر شود.
 
 
وی افزود: این بیماری دو نوع تر و خشک دارد و برای نوع خشک آن هنوز درمانی مشخص پیدا نشده است و باعث می‌شود سلو‌ل‌های لکه زرد از روند فعالیت خارج شده و بینایی بیمار را کاهش بدهد.
 
 
وی اظهار داشت: در نوع تر این بیماری رگ‌های چشم نمایان و خونریزی ایجاد می‌شود و دید بیمار تا حد زیادی کاهش می‌یابد. 
 
 
این متخصص بیان کرد: طی 10 سال گذشته تحولات زیادی در زمینه دارویی برای درمان این بیماری صورت گرفته که با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند تا حدی دید بیمار را بهبود بخشند و پیشرفت بیماری را به تعویق اندازند.
 
 
سهیلیان اشاره کرد: مبتلایان به این بیماری با مصرف داروهایی مانند آنتی اکسیدان مانع از رسیدن این بیماری به مرحله تر می‌شوند زیرا اگر این بیماری به مرحله تر برسد درمان آن مشکل‌تر و بیمار نیازمند تزریق دارو داخل چشم می‌شود.
 
 
وی عنوان کرد: بیماری دیابت هم بروی شبکه چشم‌ها تأثیر دارد که درایران حدود 30درصد مردم مبتلا به دیابت هستند. 
 
 
وی ادامه داد: در صورتی که بیماری دیابت بیش از 5 سال طول بکشد خطر تأثیر آن بروی چشم‌ها بیشتر می‌شود که این بیماری باعث ایجاد تورم، پیدایش عروق جدید، خونریزی و در نهایت جدا شدن شبکیه و از بین رفتن دید می‌شود. 
 
 
سهیلیان اشاره کرد: بیماری فشار خون و چربی بالا هم بر روی شبکیه چشم نیز تأثیر دارد به طوری که باعث انسداد رگ‌های چشم شده و آنها را دچار مشکل می‌کند. 
 
 
وی اظهار داشت: در چند سال گذشته درمان خاصی برای این بیماری نبود ولی امروزه با تزریق دارو در داخل چشم می‌توان آن را درمان کرد. 

 

 

/987/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.