پخش مستند «کیلومتر ۶» از شبکه افق

«کیلومتر ۶» مستندی است درباره پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت موکب داران برای خدمت به آنها. این مستند جمعه شب از شبکه افق پخش می‌شود.
چهارشنبه، 12 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پخش مستند «کیلومتر ۶» از شبکه افق

 «کیلومتر ۶» مستندی است درباره پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت موکب داران برای خدمت به آنها. این مستند جمعه شب از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل ازتسنیم، «اربعین» یادآور مصیبت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است؛ وقتی چهل روز از شهادت آن رادمرد تاریخ گذشت و خاندانش پس از تحمل رنج اسارت، به مدینه بازگشتند.

می گویند «جابر بن عبدالله انصاری بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید» و در برخی منابع اسیران شام یعنی بازماندگان کشته‌ شدگان کربلا در چهملین روز شهادت حسین بن علی(ع) به کربلا رسیدند از جمله در کتاب نزهه الزاهد ص 21 این مطلب ذکر شده ‌است.

از مستندات تاریخی که بگذریم، اربعین در عصر و زمانه ما یادآور یک حرکت دسته جمعی از سوی شیعیان و عاشقان مکتب حسینی نیز هست؛ زمانی که بوی اربعین به مشام می رسد فوج فوج زائران کربلای معلی را می بینیم که از شهرهای دور و نزدیک عازم این سرزمین هستند و با پای پیاده، قصد قربت کرده و به نیت زیارت بارگاه نورانی امام حسین(ع) راهی این شهر شده اند.

عکاسان، تصویربرداران و برنامه سازان فراوانی هر ساله با زائران پیاده کربلا همراه می شوند تا گوشه ای از این عشق و ارادت دائمی را به تصویر بکشند و در تاریخ ثبت کنند.

مستند «کیلومتر 6» تلاشی است در این راستا؛ تصاویری از پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت های موکب داران در این مستند در برابر چشمان مخاطب قرار می گیرد.

موکب دارانی که خدمت رسانی به زائران پیاده کربلا را افتخاری عظیم برای خود می دانند و در قسمت از مسیر، به پذیرایی از آنها می پردازند.

این مستند قرار است جمعه 14 آذر ساعت 19.30 و تکرار آن روز بعد ساعت 17:30 از شبکه افق پخش شود.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.