آیت الله عابدی :

عرفان ناب اسلامی را از بطن قرآن و حدیث به مردم عرضه کنیم

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور با بیان اینکه جریان عرفان‌های نوظهور در کشور در حال گسترش بوده و به یغمای دین و ایمان جوانان می‌پردازد، تأکید کرد : باید عرفان ناب اسلامی را ازبطن قرآن و حدیث...
شنبه، 15 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عرفان ناب اسلامی را از بطن قرآن و حدیث به مردم عرضه کنیم

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور با بیان اینکه جریان عرفان‌های نوظهور در کشور در حال گسترش بوده و به یغمای دین و ایمان جوانان می‌پردازد، تأکید کرد : باید عرفان ناب اسلامی را ازبطن قرآن و حدیث...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، آیت الله عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور  در حاشیه افتتاح دومین دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم قرآنی کشور در تبریز،  پتانسیل شهر تبریز را برای تأسیس دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم قرآنی بسیار مناسب و درخور توجه دانست و اظهار کرد: زیرساخت‌های بسیاری در آذربایجان شرقی و تبریز وجود دارد که این شهر را برای راه‌اندازی چنین فضایی فراهم می‌سازد؛ چراکه دانشجو و علاقمند به فراگیری علوم قرآنی در این منطقه زیاد است، همچنین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نیز درصورت وجود چنین دانشگاه‌هایی راغب به ثبت‌نام و تحصیل هستند. چنانچه سابقه نیز نشان داده که دانشجویان رشته‌های پزشکی، مهندسی و... نیز بنابر روحیات و اعتقادات خود علاوه بر رشته تحصیلی خویش، در دانشکده قرآن نیز ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل معارف والای علوم قرآنی شده‌اند.
 
وی بابیان اینکه درحال حاضر در شهرستان‌های مراغه و خوی دانشکده قرآنی درمقطع کارشناسی وجود دارد، افزود: درصدد هستیم به حول و قوه الهی مجوز راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی تبریز را از وزارت علوم اخذ کرده و بتوانیم پاسخگوی نیاز علاقمندان به معارف اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باشیم.
 
آیت الله عابدی خاطرنشان کرد: در تبریز به علت دارا بودن اساتید و علمای فرهیخته و وارسته مشکل استاد متبحر و کارآزموده نداریم، از لحاظ پذیرش اجتماعی نیز، فرهنگ آذربایجان از دیرباز پذیرای معارف قرآنی و تعالیم اسلامی بوده است؛ لذا آینده روشنی برای این دانشکده و رونق و پویایی آن قابل تصور است.
 
وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در این دانشکده ازطریق کنکور سراسری انجام خواهد گرفت، ادامه داد : نحوه تدریس درمقطع کارشناسی برمبنای اصول سقراطی و افلاطونی، یعنی مباحثه بین دانشجو و استاد صورت می‌پذیرد اما درمقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری شیوه ارسطویی که دانشجومحور است، در دستور کار قرار می‌گیرد و دانشجو خود به تحقیق و ژرف‌اندیشی در علوم قرآنی و معارف اسلامی می‌پردازد؛ لذا ظرفیت و حجم کلاس‌ها محدود خواهد بود تا بازدهی و نتیجه عملکرد بیشتر و کیفیت آن قابل استنادتر باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور اضافه کرد: غیراز رشته‌های مصوب وزارت علوم برای دانشکده‌های قرآنی که شامل علوم تفسیر قرآن و حدیث است، در رشته‌های کاربردی که به شدت موردنیاز امروز کشور نیز هست، ازجمله: مدیریت درقرآن، سیاست درقرآن، علوم بین‌رشته‌ای قرآن و... پذیرش دانشجو به‌عمل خواهد آمد.
 
آیت الله عابدی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی ازسوی بیگانگان، بسط و گسترش مراکزی که به تحقیق و تفحص در علوم ناب اسلامی می‌پردازد را امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: جریان عرفان‌های نوظهور در کشور درحال گسترش بوده و به یغمای دین و ایمان جوانان می‌پردازد؛ لذا باید عرفان ناب اسلامی را ازبطن قرآن و حدیث به مردم عرضه کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.