450 وقف جدید حوزوی با طرح هرطلبه یک وقف ایجاد می شود

دبیر کمیته وقف حوزه علمیه با بیان اینکه قول مساعد برای 450 وقف جدید حوزوی داده شده است خاطرنشان کرد : این وقف‌ها در راستای طرح هر طلبه یک وقف صورت خواهند گرفت.
يکشنبه، 16 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
450 وقف جدید حوزوی با طرح هرطلبه یک وقف ایجاد می شود

دبیر کمیته وقف حوزه علمیه با بیان اینکه قول مساعد برای 450 وقف جدید حوزوی داده شده است خاطرنشان کرد : این وقف‌ها در راستای طرح هر طلبه یک وقف صورت خواهند گرفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حجت‌الاسلام محمد آبادی‌پیشه، دبیر کمیته وقف حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در همایش وقف و حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار شد با تاکید بر تامین منابع مالی با ثبات برای حوزه علمیه اظهار داشت: اگر سنت حسنه وقف به ویژه وقف حوزوی در جامعه نهادینه شود آنگاه این امر هم تحقق میریابد.
 
وی با اشاره به فعالیت کمیته وقف در حوزه‌های علمیه افزود: این کمیته دارای آیین‌نامه‌ای است که روش کار را تبیین می‌کند.
 
دبیر کمیته وقف حوزه علمیه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر آمایش موقوفات حوزوی در استان‌های مختلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در همه استان‌ها غیر از چند استان که موقوفه چندانی در مورد حوزه نداشتند، اطلاعات موقوفات حوزوی جمع‌آوری شده است.
 
وی ادامه داد: در مجموع حدود 1024 موقوفه حوزوی در سطح کشور داریم که البته همه آنها درآمدزا نیستند و برخی هم طی قراردادهایی بلندمدت و بسیار ارزان، در اختیار بعضی اشخاص قرار گرفته است.
 
آبادی‌پیشه با بیان اینکه در مورد تعدادی از این موقوفات باید گفت فقط بخشی از آنها مربوط به حوزه‌های علمیه است خاطرنشان کرد: 40 عنوان نیت وقفی در مورد حوزه‌های علمیه احصا شده است.
 
معاون اداری مالی حوزه علمیه استان قم با اشاره به برخی عناوین این نیات گفت: اسکان طلاب، کمک به ائمه جماعات، ازدواج طلبه‌ها و ... برخی از این نیات هستند.
 
وی با اشاره به تبیین احکام وقف به عنوان یکی از اقدامات کمیته وقف حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: احیای برخی موقوفات که تصرفاتی در آنها صورت گرفته بود انجام شده و این روند ادامه دارد.
 
آبادی‌پیشه گفت: سعی کرده‌ایم مدارس علمیه غیر برخوردار از موقوفه را شناسایی کنیم و برنامه‌ریزی برای پوشش آنها صورت گرفته است.
 
دبیر کمیته وقف حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: بیش از هزار نفر طلبه هم شناسایی شدند که تاکنون به سفر مشهد مقدس نرفته بودند و از محل موقوفات، اعزام آنها به مشهد صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه قول مساعد برای 450 وقف جدید حوزوی داده شده است خاطرنشان کرد: این وقف‌ها در راستای طرح هر طلبه یک وقف صورت خواهند گرفت.
 
آبادی‌پیشه افزود: موافقت‌نامه‌ای به امضای مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و رئیس سازمان اوقاف در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به امضا رسیده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.