احیا و شناسایی موقوفات خود عبادتی بزرگ است

امام جمعه خمینی شهر گفت : احیا و شناسایی موقوفات همانند عمل وقف یک عبادت است.
چهارشنبه، 19 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احیا و شناسایی موقوفات خود عبادتی بزرگ است

امام جمعه خمینی شهر گفت : احیا و شناسایی موقوفات همانند عمل وقف یک عبادت است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت الله شیخ عباس رحیمی در آستانه هفته وقف در جمع مسئولین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان اظهار داشت: احیا و شناسایی موقوفات از ایجاد موقوفات جدید مهمتر است و عبادتی بزرگ محسوب می شود.
 
وی تصریح کرد: واقفین با اهداف مقدسی اقدام به انجام عمل خداپسندانه وقف نمودند و باید مسئولان با جدیت تمام در احیا و شناسایی موقوفات از دست رفته کوشا باشد.
 
امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: متاسفانه در دوران قبل از انقلاب اسلامی افراد مزدور و سودجویان بسیاری با تصرف موقوفات ضررهای جبران ناپذیری را به این امانات وارد نمودند.
 
وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر سازمان اوقاف با جدیت هرچه تمامتر در صحنه حضور یافته و در صدد احیا و شناسایی بسیاری از موقوفات برآمده است.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: اگر موقوفات احیا نشوند دیگر اثری از خود موقوفات باقی نخواهد ماند و برکات آن نیز از بین می رود.
 
وی شناسایی موقوفات، بررسی اهداف و نیات واقف و نیز احیاء آن را از مهمترین مسئولیت های کارشناسان اوقاف عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای کار کرد که مردم بتوانند به اوقاف اعتماد نمایند و برای اجرای نیت خیرخواهانه خود به این دستگاه اجرایی مراجعه و کارشناسان مربوطه را امین خود بدانند.
 
امام جمعه خمینی شهر عنوان کرد: سودجویی برخی از افراد در گذشته اعتماد مردم را به اوقاف و عمل نیک وقف کم نموده است و این مهم بر عهده مسئولان است تا بتوانند اعتماد از دست رفته را باز گردانند و مردم را به سوی این اقدام خداپسندانه جذب نمایند.
 
وی ضمن اشاره به اینکه موقوفه خواری از مال مردم خواری بدتر است گفت: علاوه بر مسئولان باید مردم با حساسیت بیشتری معاملات روزمره خود را انجام دهند تا خدایی ناکرده حق موقوفات ضایع نگردد.
 
رحیمی در ادامه به نیازهای روز جامعه و مشکلات موجود اشاره و بیان کرد: باید پس از نیازسنجی در جامعه موقوفات جدید را به سمت حل کاستی ها رهنمود کرد تا بتوانیم مشکلات روز را مرتفع سازیم.
 
وی گفت: بهتر است موقوفات با یک نیت واحد وقف نگردند و به صورت عام المنفعه باشد تا متولیان بتوانند در موقعیتهای اضطراری از آنها بهره مند شوند.
 
امام جمعه خمینی شهر به مشکلات طلاب نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه طلاب جامعه ما حافظ قرآن نیستند و این خود معضلی بزرگ است.
 
وی ضمن تاکید بر این مهم متذکر شد: بخشی از بودجه های فرهنگی اوقاف برای تربیت طلاب حافظ قرآن کریم سرمایه گذاری شود و باید بتوانیم قبل از ورود متقاضیان به حوزه علمیه آنان را به سمت حفظ قرآن سوق دهیم.
 
رحیمی به جلسات تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف نیز باید بر روی جلسات قرآن بلاخص تفسیر قرآن کریم نظارت داشته باشد چرا که نداشتن علم کافی می تواند مفسده های زیادی را در جامعه به وجود آورد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.