مشاور عالی حوزه‏های علمیه در سازمان اوقاف مطرح کرد؛

موقوفاتی با هدف مقابله با جریان های تکفیری ایجاد شود

مشاور عالی حوزه های علمیه در سازمان اوقاف در پیشنهادی جدید خواستار تشکیل شاخه جدیدی از وقف با عنوان مبارزه با گروه های تکفیری و جریان های افراطی شد و گفت : امروزه با بروز برخی از وقایع سیاسی و اعتقادی در منطقه نیاز است که خیرین با رویکردی متفاوت به مقوله وقف توجه کنند.
چهارشنبه، 19 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موقوفاتی با هدف مقابله با جریان های تکفیری ایجاد شود

مشاور عالی حوزه های علمیه در سازمان اوقاف در پیشنهادی جدید خواستار تشکیل شاخه جدیدی از وقف با عنوان مبارزه با گروه های تکفیری و جریان های افراطی شد و گفت : امروزه با بروز برخی از وقایع سیاسی و اعتقادی در منطقه نیاز است که خیرین با رویکردی متفاوت به مقوله وقف توجه کنند.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مشاور عالی سازمان اوقاف در گفت وگو با رسا، با مد نظر قرار دادن انواع مختلف وقف در فرهنگ اسلامی گفت : امروز با وجود نیاز جدی جهان اسلام در بحث وقف موضوعاتی را باید مد نظر خیرین قرار دهیم تا موجب رضایت حضرت ولی عصر(عج) در جهت رسیدن به اهداف اسلام ناب محمدی(ص) گامی موثر در جهان باشد.
 
مشاور عالی حوزه های علمیه سازمان اوقاف با اشاره به موقوفه ای خاص به نام «موقوفه اجلاس جهانی علمای اسلام» آن را نیاز ضروری جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: اگر همه مذاهب اسلامی در گفتمان با یک اجماع و آرای کلی، نقاب از چهره داعش، النصره و القاعده بردارند دیگر اسرائیل با نقشه های نخ نما شده خود نمی تواند به اغوای افکار جهانی بپردازد.
 
حجت الاسلام رضوی مهر با مد نظر قرار دادن کشتار و خونریزی فراوان در جهان اسلام بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: با ایجاد موقوفه اجلاس علمای جهان اسلام، فرصتی در دست علما و اندیشمندان خواهد بود تا با حفظ عقاید مذاهب اسلامی، دل‏ها را به هم نزدیک کنند و از کشمکش داخلی بین مذاهب اسلامی که خواست دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا است دوری کنند.
وی وظیفه امروز الازهر مصر، حوزه های علمیه نجف، قم و دانشگاه های اسلامی عربستان را روشنگری علیه تکفیری ها دانست و اظهار داشت: تعقل و تفکر بر اساس فطرت‏های پاک و تصمیم گیری صحیح باعث خواهد شد تا توطئه دشمنان خنثی شود.
 
مشاور عالی حوزه‏های علمیه سازمان اوقاف با تأکید بر ترقیب مردم به منظور وقف در زمینه «موقوفه اجلاس علمای جهان اسلام» گفت: زمینه تعامل ارتباط علمی و فرهنگی است و از طرفی نقد و بررسی پزوهش های علمی نیاز به حمایت مالی دارد و در صورت توجه خیرین به این مسأله و تخصیص وجوه واقفان به موضوعات فرهنگی جهان اسلام مشکلات بسیاری در این زمینه حل خواهد شد.
 
حجت الاسلام رضوی مهر اضافه کرد: امروز کشورهای اسلامی با انسجام، یکپارچگی و وحدت می توانند سد عظیم تبلیغ که همان اسلام حراسی است را بشکنند و دشمنان را خلع سلاح کرده و اتاق فکرشان را ناکام بگذارند.
 
وی در ادامه گفت: نباید بگذاریم برای مسائل اسلام صهیونیست‏ها تصمیم بگیرد، هر فرد حقیقی یا حقوقی که با تبعیت از صهیونیست ساختار شکنی می کند می بایست رانده شده و از چشم علمای اسلام بیافتد.
 
مشاور عالی حوزه ای علمیه سازمان اوقاف ایجاد موقوفاتی با هدف مقابله با گروه های تکفیری و جریان های افراطی را بسیار قابل توجه توصیف کرد و گفت: ایجاد بیمارستان‏های منطقه ای برای فقرای اسلام و  ساخت دانشگاه های بین المللی برای بورسیه افراد با استعداد از جهان اسلام می تواند از موارد مصرف این وقف باشد.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در تمام نقاط جهان ابراز داشت: با تدبیر و ابتکار ریاست محترم سازمان اوقاف شاهد رشد روزافزون این میراث جاودان در میان مردم هستیم و جای آن دارد که این فرهنگ عمیق اسلامی به آن سوی مرزها نیز صادر شود تا هر ایرانی در این عمل بزرگ و ارزشمند سهیم باشد.
 
حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: موقوفات بیش از آن که با اطعام و غذای جسم آمیخته باشد باید به سمت فکر و تأمین روح، عقل، درایت و رشد جهان اسلام حرکت کند و در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد در این راستا با موضوعات جدید موقوفات، برگزیدگانی از دانشگاه و حوزه تحت نظر رییس اوقاف گروه های فکری تشکیل دهند و موقوفات را هدایت کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.