صادقی :

میقات الرضا (علیه السلام) طرحی برای زیارت با معرفت است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان طرح میقات الرضا(علیه السلام) را در راستای زیارت با معرفت امام هشتم دانست و گفت : میقات الرضا(علیه السلام) یک طرح فرهنگی و رفاهی برای زائران امام رضا(ع) است.
پنجشنبه، 20 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
میقات الرضا (علیه السلام) طرحی برای زیارت با معرفت است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان طرح میقات الرضا(علیه السلام) را در راستای زیارت با معرفت امام هشتم دانست و گفت : میقات الرضا(علیه السلام) یک طرح فرهنگی و رفاهی برای زائران امام رضا(ع) است.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، منوچهر صادقی ظهر چهارشنبه در نشستی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: طرح میقات الرضا(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائرین امام رضا(ع) تمام تلاش خود را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: میقات الرضا(ع) یک طرح فرهنگی و رفاهی برای زائران امام رضا(ع) است و باید به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه خود نفس زیارت امام رضا(ع) تبعات بسیار خوب فرهنگی را به همراه دارد، افزود: باید برای زائرانی که از استان سمنان عبور می‌کنند مکان‌های رفاهی مناسب با فضای فرهنگی مذهبی آماده شود.
 
صادقی بیان کرد: باید به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه کنیم.
 
وی تصریح کرد: برای انجام هر چه بهتر این کار باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا طرح میقات الرضا(ع) به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار کرد: طرح میقات الرضا(ع) بستری را برای زیارت با معرفت امام رضا(ع) محیا می‌کند و در سبک زندگی اسلامی زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) نیز تاثیر خوبی می‌گذارد.
 
صادقی خاطرنشان کرد: برای خروجی بهتر طرح میقات الرضا(ع) در استان‌های مجری طرح باید کارگروه‌ها تشکیل و همچنین باید طرح میقات الرضا(ع) در سطح ملی بررسی شود.
 
وی بر ضرورت شناساندن قابلیت‌های فرهنگی این طرح به استانداران سطح کشور تاکید کرد و ادامه داد: این امر باعث تغییر نگاه استانداری ها نسبت به طرح می شود.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه هر استان باید استفاده شود و درخصوص اصل طرح، مردمی بودن میقات الرضا(ع) و تحلیل آماری آن اقدامات لازم انجام شود.
 
صادقی خواستار تشکیل جلسه‌ای با هدف بررسی همه جانبه این طرح با حضور معاون اول رئیس جمهور، نمایندگان ولی فقیه، استانداران شش استان مجری طرح میقات الرضا(ع)، مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های مجری طرح، معاونان برنامه ریزی و عمرانی این استان‌ها شد.
 
وی در خاتمه بیان کرد: اجرای طرح میقات الرضا(ع)، فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) است که برای این کار باید از ظرفیت‌های نمایندگان ولی فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان های مجری طرح استفاده کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.