وقف یکی از شاخصه های گسترش فرهنگی اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : وقف یکی از شاخصه های گسترش فرهنگی اسلامی است.
دوشنبه، 24 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف یکی از شاخصه های گسترش فرهنگی اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : وقف یکی از شاخصه های گسترش فرهنگی اسلامی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، مراسم تكريم و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه بافق با حضور مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ، امام جمعه ، فرماندار ، جمعي از مسئولين محلي و اقشار مختلف مردم در حسينيه آستان امامزاده عبدالله اين شهرستان برگزار شد.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان يزد با بیان این که یکی از وظایف اصلی اوقاف در موضوع وقف های جدید، احیاء موقوفات و بقاع متبرکه است گفت: قدم برداشتن در راستای وقف های جدید، و تبدیل شدن امام زادگان به قطب فرهنگی از جمله اقدماتی بود که اوقاف طی این سال ها با همت مضاعف پیگیر است.
 
"حجت الاسلام غلامرضا عادل" با اشاره به اينكه يكي از موهبتهاي وقف خدمت برای سيد الشهدا در دستگاه وقف مي باشد خاطرنشان كرد : وقف چشمه اي است كه هميشه جاري و احساني ماندگار است.
 
وي وقف را يكي از شاخص هاي گسترش فرهنگ اسلام خواند و بيان داشت : وقف ظرفيت رفع نياز هاي جامعه را دارد ، اگر وقف بصورت صحيح اجرا شود.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان يزد افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، لذا باید امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم را برای تحقق این امر در امامزاده‌ها فراهم کرده و در این راستا گام برداریم.
 
امام جمعه بافق نیز در این مراسم با بيان اينكه در راس اوقاف نماينده ولي فقيه حضور دارد ، فعالیت در اوقاف را از جمله کارهای مقدس و ظريف برشمرد و خاطر نشان كرد : مسئله وقف خيلي دقيق و حساب شده است بايد دقيقا اجرا شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی افزود:بايد نگاه مردم نسبت به وقف عوض شود تا شاهد احياء موقوفات و گسترش فرهنگ وقف باشيم زيرا با اين کار موجبات پيشرفت شهر و روستاها فراهم خواهد شد.
 
سلیمانی افزود :شفاف سازی در مورد موقوفات مهم ترین دغدغه ای است که ذهن مردم و مسوولین را به خود جلب کرد و این کار باید به دقت انجام گیرد.
 
فرماندار بافق در اين آيين ضمن تقدير از زحمات حجت الاسلام فلاح و آثاري كه وي از خود بجاي گذاشته است گفت: تنها اقدامی که هیچ وقت از اذهان جامعه پاك نمی شود، سنت حسنه وقف است.
 
سيد مهدي طلايي مقدم فعالیت در عرصه وقف را یک امر مقدس ارزیابی کرد و اظهار داشت : سنت پسندیده وقف در همه ادیان بسیار نیکو بوده و بينش و پيش بيني گذشتگان نسبت به امر وقف از جایگاه والایی برخوردار است.
 
در پایان جلسه از زحمات سه ساله "حجت الاسلام محمد علي فلاح" رئیس سابق اوقاف شهرستان تجلیل و "حجت الاسلام محمد علي كارگران" به عنوان رئیس اوقاف و امور خیریه بافق معرفی شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.