فرهنگ

پنجشنبه، 3 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فرهنگ از مهم‌ترين عرصه‌هاى زندگى بشرى است، به گونه‌ای که زندگى انسانى بدون فرهنگ قابل تصور نيست.

آسيب‌هاى فرهنگى سخت‌ترين و خطرناک‌ترين نوع آسيب‌ها هستند زيرا اين آسيب‌ها، بيشتر با هواى نفس آدمى سازگارند. خودباختگى ناشی از آسیب­های فرهنگی باعث می‌­گردد جوانان بر اثر مشاهده پيشرفت‌هاى ظاهری چند کشور غربی، اصالت و محسنات فرهنگ خود را فراموش كرده و يك‌سره دين و دل در بازد و چنان محو فرهنگ دشمن شوند كه بدى‌هاى آن را نبيند.

امروزه دشمنان اسلام و ایران  تلاش دارند تا مفاهيمى ‌را كه در اذهان مردم روحيه اميد و نشاط را تقويت مى‌كند با نشر ديدگاه‌هاى انحرافى  در خصوص ارزش‌هاى دينى، مانند صداقت، عدالت، نماز، ولايت، جهاد، ايثار، شهامت، حجاب، پاكدامنى، تخريب كنند.

انقلاب اسلامى نگرش و ديدگاه جديدى از انسان را مطرح ساخت. به فرموده امام خمينى قدس سِرُّه الشريف، اسلام مى‌خواهد انسان جامعى بسازد كه از هر نظر رشد كرده باشد هم از نظر طبيعى و هم از نظر روحى، عقلى و الهى.  اين نگاه نو، بر اساس اصل نه شرقى نه غربى، الگوى فرهنگى جديدى براى مسلمانان و مستضعفان جهان به ارمغان آورد. انديشمندانى كه بالندگى تفكرات اسلامى خود را با كمونيسم و سوسياليسم يا ليبراليسم غربى سازگار مى‌ديدند، اينک به تفكر اسلامى رهنمون شده‌اند، گرايش عمومى‌ به مذهب در جهان با انقلاب اسلامى ارتباط و پيوند واقعى دارد.

سید احمد سجادی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.