آداب زناشویی

دوشنبه، 23 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

عشق و محبت، تفاهم اخلاقی، عفت و پاسداری از حریم خانواده، حراست از ناموس خانوادگی، شکیبایی و گذشت پایه­‌های یک ازدواج پایدار و موفق است. حفظ این نکات اخلاقی کاملاً دو طرفه است. همان­ گونه که تفاهم اخلاقی، اصل اساسی زندگی آرام است. گذشت در زندگی مشترک نیز یک یک اصل اساسی ازدواج است، و بدون شکیبایی و صبر و گذشتن از حق خود، هیچ یک از مشکلات زندگی حل نمی‌­شود و یک قدم به سوی کمال و رشد موعود برداشته نخواهد شد. پاک­دامنی و احساس تعهد اخلاقی نسبت به همسر، نیز از جایگاه ویژه‌­ای برخوردار است. این مهم باید از سوی هر دو طرف به خوبی و دقت رعایت گردد و در خفا و پنهان و آشکار و نهان، احساس تعهد و پایبندی به همسر و خانواده بر سراسر وجود فرد حکم فرما باشد. وفاداری به همسر، وفاداری به عشق را به ارمغان می‌­آورد که مسلما به دنبال خود رشد، تکامل و سعادت را نیز یدک می­‌کشد و ارتباط با زنان دیگر در قالب دوست بازی و معاشقه­‌های خیابانی، اثرات مخربی چون بر انگیختن حس انتقام، از بین رفتن عشق و محبت عمیق واصیل، تحریک به خیانت متقابل، ترویج فساد اخلاقی، تزلزل بنیان خانوادگی و بسیاری از مفاسد فردی، خانوادگی و اجتماعی را به همراه دارد.

حفظ وفاداری و پاک­دامنی در عرصه اجتماعی که روز به روز حجاب­‌ها و حریم­‌هایش بیشتر فرو می­‌ریزد و تحریکات جنسی و احساسی در آن به وفور خود نمایی می‌کند، کاری بسیار مشکل است. از فیلم های مستهجن و عکس­‌ها و مجلات نامناسب که به راحتی در دسترس قرار می گیرند تا سایت‌­های اینترنتی و ایمیل‌­های ناخواسته ضد اخلاقی، همگی مزید بر بی عفتی اجتماعی گشته، حفظ حریم خانواده را مشکل‌­تر می­‌سازد.

اگر هر یک از زوجین نفس خود را به تنوع طلبی عادت دهیم و آن را رها سازیم، بدون شک از همسر تکراری خود خسته خواهد شد و به سراغ یک تجربه نو خواهد رفت؛ اما اگر به نفس خویش قناعت و خویشتنداری را بیاموزیم، از آن چه خداوند نصیب ما نموده است، احساس رضایت و خوشبختی خواهیم نمود و به خانواده و همسر خویش وفادار خواهیم ماند.

سید احمد سجادی



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.