تولد یک انقلاب

شنبه، 12 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تولد یک انقلاب
انقلاب اسلامی مردم ایران پدیده ای بود بی همتا كه از پیش، در ذهن متفکرین شرق و غرب تحلیلی برای آن وجود نداشت و حتی مبانی و مقدّمات شناخت آن در اندیشه‌های جدید، غایب بود. درست است که كسانی هم بودند همانند « توین بی » که معتقد بودند: حیات بشر کنونی از معنویت خالی شده و تمدن آینده از جایی غیر از غرب باید سربرآورد. اما این مختصر برای انقلابی عظیم با آثار سرشار و جاری بسیارش، به هیچ وجه كافی نبود.
انقلاب اسلامی با بازگشت به حقایق فراموش شده فطری، دین را در منظر اندیشه بشری پررنگ و برجسته نمود و در دو سطح «ملّی» و «جهانی» چاره ای باقی نگذاشت، جز اینكه رویكردی نوین به دین، معنویت، انسان و جهان پدید آید.
انقلاب اسلامی تنها تحوّلی در جامعه و نظام سیاسی و اقتصادی آن نیست، بلكه دگرگونی در كیفیت حیات فردی و اجتماعی، اصلی ترین شاخص انقلاب اسلامی است كه با گشودن راه هدایت و ایجاد معرفت متعالی و راستین، صورت واقعی خود را می یابد و می بالد.
انقلاب اسلامی نمودار اندیشه ی معنوی انديشمندان اسلامي  است كه می تواند ناتوانی علم و فناوری را در ساختن تمدنی طلایی برای انسان‌ها برطرف كند . اندیشه ی معنوی و پاكی از افق ديد و انيشه عالمي شرف نگر همچون امام خميني (رحمه الله عليه ) كه  در قلب تاریخ رسوخ كرد، منظری سبز و روشن بر مبناي تفکر شيعي  به روی حیات بشری گشود كه در چشم انداز آن، ظهور منجی جهانی بسیار نزدیك به چشم می آید.
سید احمد سجادی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.