شب های قدر

شنبه، 6 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

شب های قدر

قدر به معناي اندازه واندازه گيري است
از امام رضا عليه السلام پيرامون معناي قدر سوال شد وآن حضرت فرمودند «اندازه هر چيز اعم از طول ، عرض وبقاي آن»
آري قدر هر مرد و زني اينگونه ارزشيابي مي شودکه در طول زندگي و عرض هم زيستي و در مدت عمر چه کرده و کدام عمل را انجام داده و براي دنيا وآخرت خود چه اموري را خيره ساخته است.
شب قدر از آن جهت قدر ناميده  شده که بررسي اعمال همه انسانها و بلکه تمامي موجودات در آن شب رقم مي خورد و اندازه هر کس و قدر و منزلت اومشخص مي گردد.
واز سويي تقدير يک ساله هر کس معين مي گردد. يعني در سال آينده چه توفيقات نصيب هر يک از ما مي گردد وبه چه آلودگي هايي توفيقاتمان سلب مي شود، چه افرادي بيمار مي شوند و چه کساني از دنيا مي روند و کدام يک از خانواده ها داراي فرزند پسر ودختر مي شوند و خلاصه زندگي يکساله آينده هرکس درچه مسيري است، مسيراطاعت و بندگي خداوند يا مسير معصيت و بلا.
شب قدر، شبي است سرنوشت ساز چه بسيار مردم که براي مطامع دنيا و بي ارزش و اندک ساعت ها و روزها در سفر مي باشند و در صف هاي طويل منتظر مي مانند ولي قدر شب قدر را گم کرده اند و راز و نياز با خالق را به استراحت درمنزل ترجيح داده اند و جزء غافلين مانده اند.
ودر عوض بندگاني خالص ربوي هيچ لذتي را با لذت مناجات اين شب ها عوض نمي کنند در اين شب ها ملائکه و روح (فرشته بزرگ خداوند) با اجازه خداوند بر زمين نازل مي شوند و خدمت محور عالم وجود حضرت بقيه الله الاعظم شرف ياب مي گردند وتمام امور يکساله را تحقق مي بخشند و تا صبحگاهان نزولي ملائکه در رحمت الهي استمرار دارد. عظمت ديگر شب هاي قدر بجهت نزول قرآني است، لذا شب هاي قدر آنچنان با عظمت گشته است که در سوره قدر که پنج آيه دارد، سه بار نام ليله القدر تکرار شده. ومنزلت آن را بسيار والا تر از فهم مردم دانسته است.
آري اي برادر وخواهر من،بيا تا اگر قدر يکديگر را نيز گم کرده ائيم ، قدر شب قدر را که اينچنين روشن و روشني بخش است فراموش نکنيم.

 

سید احمد سجادی



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.