بها و باب

جمعه، 4 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

بابیت عبارت است از عقائد آمیخته درهم از تعالیم صوفیان - باطنیان - غلات و مبتنی بر تأویل نادرست آیات و احکام و تفسیر و تبدیل قوانین و سنن اسلام. 

بهائیت، فرقه‌ای منشعب از آیین بابی است که این آیین را دین می خوانند.

بنیانگذار آیین بهایی، میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله است، و این آیین نیز نام خود را از همین لقب برگرفته است. پدرش، میرزاعباس نوری از مستوفیان و منشیان عهد محمدشاه قاجار بود.

بهایی‌‏گری به عنوان یک جنبش به ظاهر دینی در قرن سیزده هجری (نوزده میلادی) در ایران پا به عرصه‏ وجود گذاشت و به عنوان حرکتی علیه سنت‌های دینی و اجتماعی حاکم بر جامعه به حیات خویش ادامه داد. و در کنار حکومت‌های استعماری و در مقابل فرهنگ اصیل ملی - اسلامی قرار گرفت و به عنوان ابزار استعمارگران به کار رفت، و از همان ابتدا تاکنون به عنوان دشمن قسم خورده‏ اسلام با استفاده از امکانات وسیع و استخدام آخرین فراورده‏‌های تکنولوژی جدید، شبهه‏‌های تازه‌‏ای طرح نموده، اردوگاه ایمان را نشانه رفتند.

بهائیت می کوشد، با رخنه در اذهان، اعتقاد به امامت و مهدویت را کم رنگ نموده، شک و تردید در خاتم الاوصیایی آن وجود شریف ایجاد نمایند.

از آن جهت که دین مبین اسلام دین مبارزه با بدعت‌ها و نفاق‌ها است بر خود لازم می دانیم در مقابل بدعت گران ایستاده و از آیین و دین و مذهب خود دفاع نماییم و همیشه در زیر پرچم حق باشیم.

لذا به ارایه ویژه‌نامه حاضر  در رد بهائیت با هدف  آگاهی کاربران از اعتقادات ناب محمدی صلّی الله علیه و آله و بر ملا نمودن افکار انحرافی بهائیان دست زدیم.

سید احمد سجادی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.