سالروز عملیات مرصاد

دوشنبه، 6 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پس از پذيرش قطعنامه 598 از سوى ايران، 4 الى 5 هزار نفر از منافقين با پشتيبانى همه جانبه رژيم بعث عراق، از سر پل ذهاب وارد كشور شده اند، مسعود رجوى در آخرين نشست عمومى منافقین، اعلام كرد اين عمليات نهائى و آخرين گامى است كه برمى‌‏داريم. روز سرنوشت فرا رسيده است، رجوى اظهار داشته بود؛ اگر مردم با ما نباشند عليه ما نيستند. مردم تابع قدرتند و وقتى ما رفتيم داخل و طلسم اختناق را شكستيم مردم به ما ملحق خواهند شد، رجوی به خيال فتح سه روزه تهران شروع به پيشروى به خاک ایران نمود تا اين كه نيروهاى سپاه اسلام با پشتيبانى هوانيروز و نيروى هوايى با رمز مقدس يا على بن ابي‌طالب موفق شدند در 5 مرداد 1367 در گردنه حسن‏‌آباد (20 كيلومترى اسلام‏‌آباد) آنان را محاصره كرده و 2500 نفر از آنان را كشته و بقيه را مجروح و فرارى دهند، و بيش از چهارصد دستگاه خودرو، نفربر و تانك آنها را منهدم سازند[1].
 به این ترتیب؛ اهداف و عملكرد منافقين برای ورود به تهران در جريان عمليات مرصاد از سوی بسیجیان سرافراز خنثی گردید.
در حقیقت در عمليات «مرصاد» ضربه سختى به بدنه گروهک منافقین وارد گردید، با اين ضربه مهلك، سازمان به مرگ بسيار نزديك شد ولى با تنفّس مصنوعى كشورهاى غربى بويژه آمريكا و نيز با مساعدت‌هاى صدام حسين، بار ديگر شروع به نفس كشيدن كرد.
چند سال بعد، بار ديگر اعضاى سازمان از كشورهاى مختلف گرد هم جمع شدند تا تجربه مرصاد را تكرار كنند؛ آنها در پايگاه اشرف در خاك عراق اجتماع كردند تا حمله خود را به ايران شروع كنند. امّا مسؤولان جمهورى اسلامى ايران با هوشيارى كامل، اين توطئه را نيز در نطفه سركوب كردند. و با بمباران پر حجم اجتماع منافقين در قلب عراق، صدها تن از آنها را به هلاكت رساندند و رهبر آنان را مجروح كردند.
سالروز پیروزی حماسه مرصاد بر دلاور مردان ایرانی گرامی باد.
سید احمد سجادی
پی‌نوشت:
[1] ) ایام در نگاه امام خمینی(ره)، ص 79

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.