ماهواره‌ها

يکشنبه، 28 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ابزارها و تکنولوژی جدید می‌تواند در راستای ارتقای سطح معنوی علمی و مادی مردم به کار گرفته شود و این امور را به درجات بالا ارتقاع بخشد.

برای مثال رایانه‌ها و شبکه‌های اینترنت و اینترانت توانست تحولی در نظام علمی و ارتباطات برقرار سازد و با این که این ابزار از سوی کشورهای ضد فرهنگی وارد کشورهای اسلامی شد ولی با همت اندیشمندان علوم دینی و علوم فنی به صورت سریع بومی سازی شد و با آن که می‌توانست در جهت اهداف ضد اخلاقی استفاده شود جنبه های فرهنگی به خود گرفت که ثمره آن هزاران سایت دینی و فرهنگی و نرم افزار اسلامی و ایرانی بود.

این اتفاق مبارک از آن روی رخ داد که عده‌ای از جوانان و اندیشمندانی که دل به فرهنگ ایرانی و اسلامی سپرده بودند به میدان آمده و از این هویت نگاهبانی جانانه نمودند. اگر چنین اهتمامی از سوی جوانان صورت نمی‌گرفت و کار به دست ارگان‌های دولتی و شبه دولتی بود مطمئناً ما در تمامی عرصه‌ها هویت و فرهنگ ملی و دینی خود را باخته بودیم.

در محیط‌هایی که نیاز به تجهیزات خاصی دارد و سرمایه گذاری می‌خواهد و انحصار آن در دست دولت مردان است ما به صورت ضعیف حاضر شده‌ایم و یا نتواسته‌ایم مخاطبان مختلف را به اغنا برسانیم.

ماهواره‌ها در محیطی رشد کردند که عرصه برای فعالیت‌های افراد جوان و عموم اندیشمندان بسته است لذا ارگان‌های دولتی و سازمان‌های وابسته نتوانستند در این وادی عرض اندامی مناسب داشته باشند و آن شد که امروزه شاهد آن هستیم.

در محیط کنونی شبکه‌های ماهواره‌ای که تماماً از کشورهای غربی با اهداف خاصی طراحی شده‌اند بر تمام فرهنگ، هویت و ایمان مردم حمله‌های مختلف نموده‌اند و با اشکال مختلف بر هیئت انقلابی ایرانی و اسلامی مردم می‌تازند و آنان را از ایمان به نظام و دین دلسرد می‌نمایند.

در فتنه‌های مختلف نیز آنها با اشکال مختلف مردم را به سوی مخالفت ترغیب کرده و در جریاناتی که مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی حاضر می شوند به آنان می‌تازند.

در این میان شبکه‌هایی نیز وجود دارند که با شعار دینی و شیعی به میدان آمده‌اند ولی از آنجایی که توسط برخی از جریانات شناخته شده رهبری می‌شود در راستای اختلاف افکنی بین فرق اسلامی گام بر می‌دارند و نه تنها ایمان مردم را مستحکم نمی‌کنند بلکه در راه تزلزل ایمان عمومی حرکت می‌کنند.

جای آن دارد با شناخت بیشتر نسبت به این شبکه‌ها و اهداف آنها، توجه به این نکته داشته باشیم که با روی کرد به سوی این ابزار هویت و ایمان خود را دست خوش آسیب‌های فراوان قرار داده‌ایم.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.