سیاست
نیکلا استورجن

نیکلا استورجن (Nicola Sturgeon) در سال ۱۹۷۰ در شهر اِروین در اِرشِر شمالی در اسکاتلند به دنیا آمد و پس از پیوستن به حزب ملی اسکاتلند، فقر و محرومیتی که پیرامون خود می‌دید او را به مبارزه با دولت محافظه‌کار مارگارت تاچر برانگیخت.

نیکلا استورجن که رهبر حزب ملی اسکاتلند (SNP) است،دوره دستیاری ...

جرمی کوربین

جرمی کوربین (Jeremy Corbyn) متولد سال ۱۹۴۹ در چیپنهام، ویلتشر در بریتانیا است. پدرش مهندس برق و مادرش معلم ریاضی بود.

جرمی کوربین در سپتامبر سال ۲۰۱۵ به رهبری حزب کارگر بریتانیا رسید؛ به جناح چپ حزب کارگر تعلق دارد و خود را سوسیال دمکرات می‌خواند. او از سال ۱۹۸۳ عضو پارلمان بریتانیا بوده ...

آلکسیس سیپراس

آلکسیس سیپراس (Alexis Tsipras)‌ بیست و هشتم ژوئیه سال ۱۹۷۴ در شهر آتن در یونان به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی ملی آتن به اتمام رساند.

آلکسیس سیپراس در حین انجام تحصیلات تکمیلی کارش را به عنوان مهندس عمران در صنعت ساختمان آغاز کرد. او سپس در سال ۲۰۰۹ ...

جیمی مورالس

جیمی مورالس در هجدم مارس ۱۹۶۹ در گواتمالا سیتی در گواتمالا به دنیا آمد.

او که در یک خانواده فقیر بزرگ شده است دارای دو مدرک در رشته‌های تئولوژی و بازرگانی است. او در سال 2011 بخت را با شرکت در انتخابات شهرداری‌ها آزمود که به نتیجه نرسید و سپس در سال 2015 معاون دبیرکل جبهه همگرایی ملی (FCN/Nation) ...

ترزا می

ترزا مری می (Theresa May) در اول اکتبر ۱۹۵۶ به دنیا آمد. او در منطقه ایست بورن متولد شد و در کالج سنت هوف آکسفورد در رشته جغرافی تحصیل کرد.

ترزا می برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عضویت در پارلمان بریتانیا انتخاب و در سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس حزب محافظه کار منصوب شد. او در کابینه سایه ویلیام ...

میشل تمر

میشل میگوئل الیاس تمر لولیلا (Michel Miguel Elias Temer Lulia) در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۴۰ در منطقه تیته در شهر سائوپولو برزیل به دنیا آمد.

میشل تمر در پی عزل دیلما روسف از سمت ریاست جمهوری برزیل از ۳۱ آگوست سال ۲۰۱۶ مصادف با ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ به این سمت منصوب شد.

وی که یک حقوق‌دان ...

رودریگو دوترته

رودریگو"رودی" روا دوترته معروف به دیگونگ، شانزدهمین رئیس جمهور فیلیپین است. وی متولد 28 مارس (فروردین) 1945 و یک وکیل فلیپینی است که در سال 2016 به ریاست جمهوری رسید.

او اولین نفر از میندانائوست که به این پست دست پیدا کرده‌است. میندانائو دومین جزیره بزرک فیلیپین در جنوب این کشور است. همچنین ...

جاستین ترودو

جاستین پیر جیمز ترودو (Justin Pierre James Trudeau) در 25 دسامبر ۱۹۷۱ در اتاوا در انتاریو کانادا به دنیا آمد. او یک سیاست‌مدار کانادایی و رهبر حزب لیبرال کانادا است.

وی در سال ۲۰۰۸ از حوزه انتخاباتی پپینو (به فرانسه:Papineau) استان کبک به عضویت مجلس عوام کانادا درآمد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان ...

مایک پنس

مایک پنس (Mike Pence) در ۷ ژوئن ۱۹۵۹ ‏در شهر کلمبوس در ایندیانا در آمریکا به دنیا آمد.

این وکیل و سیاستمدار جمهوریخواه در نوامبر سال ۲۰۱۶ معاون دونالد ترامپ چهل‌ و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد. او پنجاهمین فرماندار ایندیانا بوده است.

او پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه حقوق به ...

قربان قلی بردی محمد اف

قربان قلی بردی محمداف (Gurbanguly Mälikgulyýewiç Berdimuhamedow) در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۷ در روستای گوگ تپه در حومه عشق آباد به دنیا آمد.  در سال ۱۹۷۹ از دانشکده دندانپزشکی انیستیوی وزارت امورخارجه ترکمنستان با مدرک فوق لیسانس در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شد و سپس دکترای خود را در تخصص بهداشت اجتماعی دریافت ...

امانوئل مکرون

امانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون (Emmanuel Jean-Michel Frédéric Macron) در 21 دسامبر ۱۹۷۷ در امیان در فرانسه به دنیا آمد.

مکرون در دانشگاه پاریس غربی نانتر فلسفه خواند و سپس در سال ۲۰۰۴ از مدرسه ملی اداری فارغ‌التحصیل شد. سپس بازرس مالیه سربازرس مالی فرانسه شد و در بانک روتشیلد و شرکا بانکدار ...

مون جه-این

مون جه-این (Moon Jae-in) در بیست و چهارم ژانویه ۱۹۵۳ در شهر گئوجه در کره جنوبی به دنیا آمد. وی دوازدهمین رئیس جمهور کره جنوبی است.

مون جه-این، وکیل پیشین در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 کره جنوبی، بعد از استیضاح و برکناری پارک گئون هه، اولین رئیس‌جمهور خانم در این کشور، پیروز شد. او پیشتر ...

جیمز متیس

جمیز متیس (James Mattis) در هشتم سپتامبر ۱۹۵۰ در پلمان واشنگتن به دنیا آمد. او بیست‌وششمین وزیر دفاع آمریکاست. وی دانش‌آموخته مدرسه نظامی است و در طول فعالیت‌اش مدال‌های فراوانی کسب کرده است.

ژنرال جمیز متیس در کارنامه‌اش  سرفرماندهی یگان نیروهای مشترک آمریکا و نیزمسئولیت سرماندهی تحول ...

محمد بن‌ سلمان

محمد بن سلمان در ۳۱ اوت ۱۹۸۵، در جده متولد شد. نام مادرش فهدة بنت فلاح بن سلطان آل حثلین العجمی و پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. محمد بن سلمان بزرگ‌ترین پسر ملک سلمان از زن سوم او است.

او از تنها همسرش چهار فرزند، دو دختر و دو پسر دارد. وی برخلاف بسیاری از دیگر مردان ...

رابرت موگابه

رابرت موگابه ۲۱ فوریهٔ ۱۹۲۴ ‏در کوتاما، سالیسبوری، رودزیای جنوبی، (زیمبابوه کنونی) به دنیا آمد.

نام کامل او رابرت گابریل کاریگامومبه موگابه (Robert Gabriel Karigamombe Mugabe) است. او که در ۱۹۵۱ مدرک لیسانس خود را از دانشگاه فورت هاره دریافت کرده، شش مدرک لیسانس دیگر را از راه آموزش از ...

ژان ایو لو دریان

ژان ایو لو دریان در روز ۳۰ ژوئن سال ۱۹۴۷ در یک خانواده کارگری در لورینت (منطقه بریتانی) فرانسه به دنیا آمد.

ژان ایو لو دریان (Jean-Yves Le Drian) یک سیاستمدار فرانسوی و عضو حزب سوسیالیست فرانسه است. او  از  ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ تا  ۲ ژوئن ۲۰۱۷ به عنوان رئیس شورای منطقه‌ای بریتانی کار کرده است.

امرسون منانگاگوا

امرسون منانگاگوا (Emmerson Mnangagwa) در ۱۵ سپتامبر ۱۹۴۲ در شهر شابانی در رودزیای جنوبی (زیمبابوه کنونی) به دنیا آمد.

این سیاستمدار زیمبابوه‌ای معاون رابرت موگابه رئیس جمهور اسبق زیمبابوه بود. او که سال‌ها با موگابه همکاری داشت در نوامبر سال ۲۰۱۷ توسط موگابه از کار برکنار شده بود.

کارلس پوجدمون

کارلِس پوجدمون (Carles Puigdemont) در ۲۹ دسامبر ۱۹۶۲ در آمر کاتالونیا متولد شد.

کارلِس پوجدمون یک سیاست‌مدار عضو حزب همگرایی دمکراتیک کاتالونیا و روزنامه‌نگار اهل اسپانیا است. او رئیس دولت خودمختار کاتالونیا بوده و گفته می‌شود در رساندن کاتالونیا به موقعیت کنونی نقش کلیدی داشته‌است.

میگل دیاز کنل

میگل دیاز کنل (Miguel Díaz-Canel) در سال ۱۹۶۰ در شهر پلاسیتوس در ویلا کلارا به دنیا آمد.

دیاز کنل در رشته مهندسی برق تحصیل و فعالیت‌های سیاسی خود را در جوانی در انجمن جوانان کمونیست در سانتا کلارا آغاز کرد.

او از سال ۲۰۰۳ عضو پلیتبوروی حزب کمونیست کوبا بوده‌است. میگل دیاز ...

هایکو جوزف ماس

هایکو جوزف ماس (Heiko Josef Maas) در 19 سپتامبر ۱۹۶۶ در زارلوییس آلمان به دنیا آمد.

هایکو ماس سیاست‌مدار آلمانی عضو حزب سوسیال دموکرات دیرپاترین حزب سیاسی آلمان است. او عضو بوندستاگ (مجلس آلمان) از ایالت زارلاند بوده (۱۶ نوامبر ۲۰۰۰ - ۱۰ مارس ۲۰۱۸)  و از دانشگاه زارلاند نیز فارغ التحصیل ...