حکايت هاي درس آموز

ابو هارون گويد :در حضور امام صادق (ع)بودم ، خطاب به گروهي که حاضر بودند فرمود : شما چرا ما را سبک مي شماريد ؟ مردي از اهل خراسان برخاست و گفت پناه مي بريم به خدا از اينکه شما و يا چيزي از اوامر شما را سبک بشماريم .حضرت فرمود :آري تو يکي از آنهايي هستي که مرا سبک شمردي ، آن شخص گفت به خدا پناه مي برم از اينکه شما را کوچک بشمارم .امام فرمود : واي بر تو آيا حرف فلاني را نشنيدي ؟ وقتي که نزديک جحفه بوديم و او خسته بود و از تو درخواست کرد که
چهارشنبه، 10 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حکايت هاي درس آموز
حکايت هاي درس آموز
حکايت هاي درس آموز





به مؤمنان بي توجه نباشيم
ابو هارون گويد :در حضور امام صادق (ع)بودم ، خطاب به گروهي که حاضر بودند فرمود : شما چرا ما را سبک مي شماريد ؟ مردي از اهل خراسان برخاست و گفت پناه مي بريم به خدا از اينکه شما و يا چيزي از اوامر شما را سبک بشماريم .حضرت فرمود :آري تو يکي از آنهايي هستي که مرا سبک شمردي ، آن شخص گفت به خدا پناه مي برم از اينکه شما را کوچک بشمارم .امام فرمود : واي بر تو آيا حرف فلاني را نشنيدي ؟ وقتي که نزديک جحفه بوديم و او خسته بود و از تو درخواست کرد که به اندازه ي يک ميل راه او را با خود ببري ، به خدا سوگند سرت را به سوي او نگرداندي و او را سبک شمردي ، هر که مؤمني را سبک شمارد، ما را سبک شمرده است و حرمت خدا را ضايع نموده است .
تصديق يا تکذيب ؟!
محمد بن فضيل گويد :به امام موسي کاظم (ع) عرض کردم : قربانت گردم درباره ي يکي از برادرانم خبري به من رسيده است که درشان او نيست .از خود وي پرسيدم انکار کرد در صورتي که گروه موثقي آن را به من اطلاع داده است . فرمود :اي محمد چشم و گوش خود را نسبت به برادرت تکذيب کن ، اگر پنجاه نفر پيش تو قسم بخورند و عليه برادرت گواهي دهند ، ولي برادرت خلاف آن را بگويد گفته وي را تصديق و آنها را تکذيب کن و نبايد چيزي را که باعث سرشکستگي اوست و به آبرو و حيثيت او لطمه مي زند در مورد او منتشر کني .زيرا در اين صورت جزء کساني هستي که خدا درباره ي آنها فرموده است : «آنان که دوست دارند زشتکاري درباره ي مؤمنين فاش گردد ، براي آنها در دنيا و آخرت عذاب دردناکي است .
آداب معاشرت از ديدگاه معصومين (ع) /شيخ حر عاملي /ترجمه محمد علي فارابي ـ يعقوب عباسي
منبع:مجله راه قرآن(ش21)





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.