توصيه شهدا به نماز جمعه بعنوان نماد وحدت

پيام من به برادران و خواهران ديني خودم اين است که در اين شهرها (1) از دو دستگي و تفرقه بپرهيزيد. ما همه، هدفمان خداست و ما که يک خدا بيشتر نداريم، چرا دو دستگي بينمان به وجود آيد؟! شما با وحدت و همبستگي خود نماز
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه شهدا به نماز جمعه بعنوان نماد وحدت
 توصيه شهدا به نماز جمعه بعنوان نماد وحدت

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

‌ شهيد احمد آقابابايي ريزي (1363-1343 زرين شهر)

پيام من به برادران و خواهران ديني خودم اين است که در اين شهرها (1) از دو دستگي و تفرقه بپرهيزيد. ما همه، هدفمان خداست و ما که يک خدا بيشتر نداريم، چرا دو دستگي بينمان به وجود آيد؟! شما با وحدت و همبستگي خود نماز جمعه ها را پرشکوه کنيد، با همين وحدت و همبستگي [بود] که توانستيم (2) عامل آمريکا را از (3) کشورمان بيرون کنيم؛ با همين وحدت [نيز] خواهيم توانست خود آمريکا و همه ي دشمنان داخلي و خارجي را نابود کنيم.

شهيد سيد ناصر الله مرادي (1362-1338 شيراز)

از ملت انتظار است که راه شهدا را ادامه دهند که آن ها راه حسين (عليه السلام) را رفتند و در صف ياران امام حسين (عليه السلام) قرار گرفته اند و نماز جمعه [را] که دشمن شکن است، با وحدت بيشتر و باشکوه تر و منسجم تر ادامه دهيد و هميشه وحدت داشته باشيد که دشمن از اين وحدت شما در وحشت بوده و هست و تأکيد بر اين است که مسجدها را تنها نگذاريد. مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنيد.

شهيد منصور باقري (1362-1345 اردبيل)

دوستانم! دندان هايتان (4) را بفشاريد و پاهايتان را در راه اسلام استوار نگه داريد و با مشت گره کرده با دشمن روبرو شويد تا عرصه [و] ميدان به دشمنان اسلام تنگ باشد. و در ضمن از نماز عبادي - سياسي جمعه دست برنداريد؛ چون آن يک پايگاه وحدت براي اسلام و مستمندان است.

شهيد علي اکبر تقي زاده شيده (1366-1345 شهرري)

از شما مي خواهم که راه شهداي عزيز را ادامه دهيد و نگذاريد که خون آن ها پاي مال شود؛ زيرا ما در برابر تمام کفر مقابله مي کنيم و بايد آن چنان درسي به دشمنان بدهيم که ديگر به فکر حمله به کشور اسلامي ايران نيفتند. سعي کنيد نماز جمعه و وحدت کلمه ي خود را به طور کامل حفظ کنيد.

شهيد داود داوري (1365-1304 سميرم)

وصيت مي کنم به شما که در نماز جماعت و جمعه شرکت کرده و وحدت و انسجام خود را بيش از پيش گسترش داده و مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب بزنيد و از برادران هم سنگر در جبهه ي داخلي (مساجد) مي خواهم که سنگرهاي خود را همچنان حفظ کرده و مراقب حرکت هاي ضد انقلاب باشند. همان طور که امام مي فرمايد مساجد سنگرند، سنگرها را حفظ کنيد.

شهيد رضا دهنويان (1365-1346 آران و بيدگل)

اي بزرگواران و مربيانم!... نماز جمعه، اين تجلي گاه قيام و وحدت را فراموش نفرموده و با شرکت هميشگي خودتان، به دشمنان بگوييد که ما هميشه در صحنه بوده و هستيم و رخصت و اجازه نمي دهيم که شما سرنوشت ما را به دست کثيفتان گرفته (5) محسوب کنيد.

شهيد محمد ذيغمي (1365-1342 اهواز)

اما پدر، مادر، خانواده ي محترم، همسرم، دوستان و تمام کساني که پيامم به آن ها خواهد رسيد! بدانيد که امروز، روز عمل است و جايي براي شعار دادن نيست. اگر زماني در زير منبر اباعبدالله الحسين (عليه السلام) مي گفتيم: يا ليتنا کنا معکم فافوز فوزا عظيما، امروز ديگر بايد با حضورمان ثابت کنيم که چنين شعاري را از جان و دل سر مي دهيم و با تفنگ هايمان که يادگار شهيدان گلگون کفن است، [قلب] دشمن را مي شکافيم و او را از صحنه ي روزگار به ياري خداوند منان برخواهيم چيد. ولي اين را نيز به ياد داشته باشيد که با اتحاد، پشت دشمن را سخت خواهيم شکست و امروزه يکي از متجلي ترين نشانه هاي وحدت، نمازهاي جمعه مي باشد. با شرکت در اين مراسم عبادي - سياسي اندکي به شعارهايمان جامه ي عمل بپوشانيم و از همان جا با بدحجابي و بعضاً بي حجابي مبارزه کنيم. سکوت در مقابل اين پديده ي شوم استعمار، خيانتي بس بزرگ و نابخشودني به خون شهيدان مي باشد.

شهيد مهدي رمضاني پور (1366-1343 همدان)

هرگز از راز و نياز و دعاهاي توسل، کميل و نمازهاي جمعه [و] جماعت دست برنداريد که همگي باعث تقويت وحدت و تقواي شما مي شود. اي مردم! قدر اين انقلاب را بدانيد، اين انقلاب بود که شما را ساخت و خط حقيقت را به شما نشان داد؛ پس بايد خود را بدهکار اين انقلاب بدانيم نه اينکه از آن طلبکار باشيم.

شهيد نادر زبردست (1361-1347 خرم آباد)

من اول از ملت قهرمان و هميشه در صحنه ي ايران مي خواهم که وحدت کلمه را حفظ کنند (6) و نمازهاي جمعه و جماعات را با شکوه هرچه بيشتر به اتمام برسانند و نگذارند که اين منافقان از خدا بي خبر هيچ کاري انجام دهند.

‌ شهيد التفات زماني قوجه بيگلو (1363-1329 اردبيل)

باري فرزندان عزيزم! به يکايک شما وصيت مي کنم که تا آخرين نفس يار و ياور قرآن و دين خدا باشيد، نماز را به پا داريد و زکات مالتان را در راه خدا بدهيد و از فقيران دستگيري کنيد و امام بزرگوارمان را تنها نگذاريد و در مراسم هاي پرشکوه حزب الله، اعم از دعاي کميل و توسل و نمازهاي وحدت و جمعه شرکت کنيد، آزادي و آزادي را از امام حسين (عليه السلام) ياد بگيريد و هيچ وقت زير بار ظلم نرويد.

شهيد مهدي سقازاده آراني (1367-1349 تهران)

برادران و خواهران خوبم! قرآن را بخوانيد اما، آن طور که شايسته ي خواندن است و بدانيد هرچه را که بخواهيد، فقط از خدا و قرآن بايد بخواهيد که هيچ چيز و هيچ کس کامل تر از اين ها نيست. نماز جماعت و جمعه را به پا داريد که باعث تحکيم وحدت و ضامن پيروزي شما خواهد بود.

‌ شهيد ايرج شريفي زانياني (1363-1341 شهرکرد)

از امت حزب الله تقاضا دارم که نمازهاي جمعه و جماعات را هرچه باشکوه تر به پا دارند و جبهه ها را خالي نگذارند و وحدت را در بين خود حفظ کنند که دشمن از وحدت مسلمين هراس دارد.

شهيد حسن شير آشتياني (1363-1316 شهرري)

در وهله ي (7) اول از خداوند متعال مي خواهم که تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، امام خميني را نگه دارد و اين انقلاب الهي را از گزند (8) اجانب شرق و غرب و مزدوران داخلي محفوظ بدارد. اميدوارم که اين انقلاب را متصل به انقلاب منجي عالم بشريت و رهبر مستضعفين زينبي، امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بگرداند و به زودي رزمندگان غيور اسلام در سايه ي تأييدات خداوند متعال و دعاهاي امام و امت شهيدپرور ايران، هرچه زودتر رژيم سرسپرده و سفاک صدام يزيد را از صحنه ي روزگار محو و نابود بگردانند و مردم ستم کشيده ي عراق را از چنگال اين رژيم جنايتکار آمريکايي نجات دهند تا در کربلاي خونبار امام حسين (عليه السلام) با امام امت، نماز وحدت بخوانيم و به اميد روزي که از راه کربلا، قدس عزيز را از چنگال صهيونيست هاي غاصب آزاد نماييم.

شهيد مهران شيرانيان (1361-1345 يزد)

پيرو خط رهبر و مطيع فرامينش باشيد (9) و تا مي توانيد در نمازهاي جمعه و اجتماعاتي که موجب وحدت بين مسلمين است، برويد.
و ديگر از سفارشاتي که به شما مي نمايم، اين است که سعي کنيد حتي الامکان در نمازهاي جمعه و جماعت و اجتماعاتي که موجب هرچه بيشتر شدن وحدت بين مسلمين است، شرکت کنيد و ديگر از کارهايي که در پيشرفت اهداف انقلاب مؤثر است، کوتاه کردن دست منافقان از سر کارهاست که دست همين منافقان بود که امام جمعه ها و ديگر مسئولين دلسوز را از ما گرفتند و ما را از بهره گيري از آن ها محروم ساختند.

شهيد حسين صابري حسين آباد (1364-1345 يزد)

دوستان عزيزم که در طي چند سال با شما بودم! به عنوان يک دوست کوچک خود، از اين حقير داشته باشيد که: اگر مي خواهيد در اين زمانه خداي نخواسته به چپ يا راست منحرف نشويد و وظيفه ي الهي را انجام داده باشيد، گوش به فرمان رهبرتان باشيد. نه يک قدم جلو، نه يک قدم عقب. طبق حديثي از حضرت علي (عليه السلام) که مي فرمايند: «جاهل کسي است که يا تندرو است يا کندرو».
... نماز جماعت و جمعه را اهميت بدهيد که نماز جمعه، نمايش وحدت و قدرت ارتش بيست ميليوني تمام امت مسلمان است.

شهيد مسيح ضيغمي (1361-1341 شيراز)

... چند توصيه به عنوان يک برادر حقير و سرا پا تقصير، چند توصيه، نه نصيحت و پند دارم: 1- سعي کنيد حتي دو رکعت از نمازهايتان هم قضا نشود البته عمداً؛ چون « من ترک الصلاه متعمداً فقد کفر » 2- نماز جمعه، اين سنگر اسلام و وحدت بر عليه دشمن را فراموش نکنيد؛ نماز جمعه بر هر بالغي واجب است. (حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم) 3- امر به معروف و نهي از منکر 4- پيروي از روحانيت تا سر حد جان 5- در تمام کارها خدا را بالا قرار دادن 6- به خاطر خدا دست از زندگي دنيا و زن و بچه و برادر و خواهر گذشتن 7- دعا براي سلامتي امام در همه ي اوقات کردن، خصوصاً در نمازها و خلاصه کارهاي خير و در راه خدا انفاق کردن.

شهيد علي عباسيان (1364-1343 تهران)

من کوچک تر از آن هستم که بخواهيم براي خانواده يا امت يا دوستان پيامي داشته باشم، اما به حسب وظيفه چند نکته اي را متذکر مي شوم و آن اينکه پيرو امام امت باشيد و از تفرقه بپرهيزيد. هميشه پيروز روحانيت مبارزه و روحانيت شيعه و متعهد به اسلام و آگاه به مسائل روز باشيد. نمازهاي جمعه را که نمايانگر قدرت اسلام و تجلي گاه وحدت اسلامي است، شلوغ نگه داريد. « نماز جمعه حج فقرا است ».

شهيد يحيي عبدلي فاضلي (1362-1341 تبريز)

آخرين حرف بنده [اين] است، امام مهربان اين حرف را به تمامي مسلمانان گفته است: مسجد را ترک نکنيد، مسجد سنگر است و با رفتن به مسجد و شرکت کردن در نماز جماعت و نماز جمعه و دعاي کميل، وحدت مسلمين را انسجام دهيد. ان شاء الله.

شهيد معراج غلامي (1365-1346 خلخال)

ملت عزيز! دست به دست هم بدهيد؛ وحدت و يکپارچگي را حفظ نماييد که اين وحدت است [که] تمام دشمنان اسلام را از پاي درآورده است؛ مخصوصاً وحدت در نماز جمعه و ساير نمازها، وحدت در دعاها، در دعاي کميل و ساير دعاها. ملت عزيز! گوش به حرف هاي دشمنان داخلي ندهيد که اين ها باعث مي شوند که وحدت شما از بين برود. ملت عزيز! گوش به فرمان امام خميني باشيد؛ مبادا از فرمان او سرپيچي کنيد.

شهيد حسن فاتح لوکلايه (1360-1345 لنگرود)

1- مادر عزيزم! شما منتظر آمدن من نباشيد، چون من منتظر شهادت بودم و به آن رسيدم.
2- وحدت خود را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه و شرکت در راهپيمايي ها، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد.
3- خدايا! شهادتم را در راه اسلام و قرآنت که خاري (10) در چشم دشمنان است، بپذيرد.

شهيد علي فارسي (1365-1331 کاشان)

برادرانم و خواهرانم! اي صورت هاي نوراني که شب هاي جمعه روي خاک قرار مي گيريد و اي چشم هايي که در تجلي گاه وحدت، نماز جمعه، به آسمان نظر مي افکنيد و اي دهان هايي که فرياد الله اکبر را سر مي دهيد و اي کساني که بر مزار شهدا فرياد « راهت ادامه دارد » را بانگ مي زنيد! به گوش باشيد. يکبار ديگر فرمان حضرت حق (جل جلاله) بر (11) بام جماران نازل شد و ملائکه الله در نيمه هاي شب به درخواست امام، فرمان الهي را دادند که: اي فرزند پاک زهرا (سلام الله عليها)! فرمان الهي اين است که امسال پيروزيد.

شهيد حسين قامتي (1362-1344 آران و بيدگل)

وصيتم به دوستان و آشنايان: دوستان! وحدت را که اساس انقلاب ماست، حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح مؤمن است، مشتي محکم بر دهان ابرقدرت ها بزنيد و بايد از انقلاب اسلامي دفاع کرد؛ چرا که فردا [که] روز قيامت است و روز سرنوشت، بايد جواب بدهيد.

شهيد يعقوب قنبريه (1364-1346 تبريز)

اي ملت ايران! قدر اين انقلاب را بدانيد که با خون هزاران شهيد به ثمر رسيده است؛ هميشه از ولايت فقيه حمايت کنيد که بزرگ ترين ثمره ي انقلاب ماست؛ حضورتان را در صحنه محکم نگه داريد؛ در نماز جمعه و جماعت شرکت کنيد که دشمنان اسلام از وحدت شما مي ترسند.

شهيد حسين قوقه اي (1362-1338 نجف آباد)

چند پيامي با شما مردم شهيدپرور ايران دارم و آن، اين است که مبادا خداي ناکرده يک وقت دست از روحانيت برداريد... ديگر اينکه اين مساجد را خالي نگذاريد، چون همين مساجد سنگر شماست و در نماز جمعه ها شرکت کنيد، چون همان طور که ديده ايد و مشاهده کرده ايد،‌ هر خبر مهمي که هست، در همين نماز جمعه ها مابين شماها پخش مي شود. همين نماز جمعه هاي پرشکوه شما مردم شهيدپرور و قهرمان ايران است که کاخ ستمگران را ويران مي کند و تودهني محکمي به ابرجنايتکاران شرق و غرب وارد مي سازد. دشمنان اسلام از وحدت شما مي ترسند. [با] همين وحدت ها و يکپارچگي ها بود که توانستيد حکومت ظلم را واژگونه کنيد؛ پس بياييد اين وحدت اسلامي تان را روز به روز قوت بخشيد تا نه تنها کاخ ظالمين را درهم کوبيد، بلکه با اين عملتان بتوانيد از هرگونه نفوذ منافقين در ملت اسلامي جلوگيري کنيد.

شهيد حسن کاردوست (1364-1345 کاشان)

و اما پيامم به شما امت حزب الله و هميشه در صحنه، اين است که وحدت خود را حفظ کنيد و [در] صفوف نماز جمعه ها و نماز جماعت ها و دعاي کميل ها و دعاي توسل شرکت کنيد که هرچه داريم، از اين دعاها و نمازهاست. صبر و بردباري براي خانواده هاي شهدا، اسرا و مفقودين بخواهيد.

شهيد روح الله کريمي (1363-1340 اميديه)

به امت عزيز [پيام] مي رسانم که نماز جمعه ها را خالي نگذارند و تا مي توانند شرکت کنند که وحدت ما توسط همين نمازهاي جمعه مي باشد و همچنين جماعات و دعاي کميل را هرگز فراموش نکنيد.

شهيد رسول کلانتري (1362-1343 زنجان)

مطلبي چند (12) با همشهريان مسلمان و هميشه در صحنه ي سلطانيه دارم... با شرکت خود در مراسم، مخصوصاً در نماز وحدت و دعاي کميل مي توانيد اجتماعتان را محکم تر و غير قابل نفوذ سازيد.

شهيد ميثم کوشکي جهرمي (1362-1341 جهرم)

بايد سعي کنيم که دشمنان خود را کاملاً بشناسيم [و] از مقاصد شوم و پليد آن ها آگاه شويم. بيشتر سعي دشمن در اين است که وحدت اين ملت را از بين ببرد و مي خواهد که مردم از امام جدا شوند، مي خواهد که نماز جمعه ها خلوت شود و لذا به هر طريقي که ممکن است جهت اين کار وارد مي شود و در نتيجه نبايد در مقابل اين مسائل بي تفاوت باشيم. بايد هميشه در صحنه باشيم. در نمازهاي جمعه شرکت فعال داشته باشيم و يک لحظه به عوامل ضد انقلاب فرصت ندهيم. ضد انقلاب مي خواهد مردم و دولت را به جان هم بيندازد و ما بايد کاملاً هوشيار باشيم و آن ها را شناسايي کرده و در زير پاي خود لگدمال نماييم.
از مردم عزيز و بزرگوار و رزمنده ي شهرمان نيز تقاضا دارم که وحدت خود را کاملاً حفظ کنند و از هر گونه تفرقه بپرهيزند.

شهيد عبدالکريم گوديني (1364-1345 کنگاور)

از شما ملت شهيدپرور و ايثارگر مي خواهم، وحدت کلمه اي که امام عزيزمان هميشه اشاره مي کنند را از دست ندهيد تا قانون اسلام به خوبي پياده شود. مسجدها را که سنگري عظيم است، پر نگه داريد و زنده و نيز در دعاي کميل و نماز جمعه و نماز وحدت و دعاي توسل شرکت کنيد.

شهيد علي اکبر لطفي (1364-1344 تهران)

[از] اين که پدر! مرا به جايي بردي که بتوانم (13) اسلام را به خوبي درک کنم و در همان جا وحدت يکپارچه ي مردم را ببينم، [ممنونم.] (منظورم همان نماز جمعه ي دشمن شکن است که مرا براي خدمت به خدا به آنجا بردي.) و شما نگذاشتيد که من به راه فساد بروم و يا ضد انقلاب شوم و اگر شما اين کار را نمي کرديد، امکان داشت يک دفعه گول منافق از خدا بي خبر را بخورم و زبانم لال، بر ضد اين انقلاب باشم و خلاصه خيلي تشکر و قدرداني از شما پدر بزرگوارم مي کنم.

شهيد سعادت محمدي ملک آبادي (1364-1345 نجف آباد)

و شما خانواده هاي شهدا! صبور و شکيبا باشيد. دعا در تعجيل ظهور مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) کنيد که سختي ها در آن زمان حل مي شود. فرزندان و يادگاران آنان را خوب تربيت کنيد. نگذاريد به حال خودشان باشند تا هرچه زودتر و با همت و پيروزي رزمندگان، در صحن [حرم] اباعبدالله الحسين (عليه السلام) نماز وحدت بخوانيم.

شهيد سيد مهدي مرجايي (1360-1336 خلخال)

ان شاء الله قرآن به ما مژده داده که ما پيروز هستيم و در کربلاي حسيني، نماز وحدت برپا خواهيم کرد.

شهيد سعيد مشاوري نجف آبادي (1363-1348 نجف آباد)

اين حقير پيامي براي ملت شهيدپرور دارم!... توصيه ام به شما اين است که هميشه در خط امام باشيد و شايعه هاي منافقين را در نطقه خفه کنيد و با پيروي کردن از امام عزيز و عمل کردن به دستورهايش، قلب امام زمان را شاد کنيد. توصيه ي ديگرم اين است که مساجد را پر کنيد، چون امام عزيزمان فرموده است که: « مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنيد » و همچنين به پا کردن نمازهاي جماعت در مساجد است که نشان دهنده ي وحدت و اتحاد شما است و دشمن هم هرچه مساجد را پرتر ببيند، بر وحشتش افزوده تر مي شود.

شهيد حسن مکتوبيان بهارانچي (1360-1343 اصفهان)

از شما برادران و خواهران مي خواهم در نماز جمعه که به فرموده ي امام امت خميني بت شکن يک نماز سياسي - مذهبي است، شرکت کنيد و با وحدت کلمه ي خود و با شعار «الله اکبر، لا الا اله الله» مشت محکمي بر دهان منافقان و ياوه گويان بزنيد.

شهيد سيد حسن موسوي درچه (1362-1344 خميني شهر)

شما امت حزب الله و قهرمان! وحدت خود را حفظ کنيد و در نمازهاي جمعه و جماعات شرکت کنيد و بدانيد که دشمنان هرچه ضربه خورده اند، از اين وحدت و انسجام شماست.

شهيد سيد جعفر موسوي رناني (1363-1346 اصفهان)

اي ملت شهيدپرور ايران!... نماز جمعه را باشکوه تر برگزار (14) کنيد که احاديثي و رواياتي از ائمه اطهار روايت شده که هر که نماز جمعه را بدون عذر ترک کند، منافق است و نماز جمعه ها [پشت] دشمنان اسلام را مي لرزاند و شما با آمدنتان در نماز جمعه، وحدت و يکپارچگي خودتان را اعلام کنيد.

شهيد سيد بهمن مير فروغي قهفرخي (1365-1345 شهرکرد)

از امت حزب الله مي خواهم با وحدتشان در نمازهاي جمعه و جماعات، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب بزنند و آن چنان صفوفشان را محکم نگه دارند تا راه نفوذي براي ضد انقلاب باقي نماند.

شهيد هادي ناصري (1362-1342 ساوه)

شما اي امت حزب الله!... هميشه پوينده و جوينده ي راه پاک انبيا که همان خط امام است، باشيد و با وحدت و يکپارچگي و حضور در صحنه ي خود و شرکت مستمر در نماز جمعه، ميعادگاه عاشقان الله، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب و اين منافقين کور صفت بزنيد و توطئه هاي آنان را در نطقه خفه کنيد.

شهيد صفرعلي نظري (1361-1341 شازند)

پدر، مادر، برادرم، خواهرانم، خانواده!... از همگي شما مي خواهم که در هر حال پيرو ولايت فقيه باشيد و هميشه روحانيت را [در رأس] زندگي خود قرار داده باشيد و با کفار و منافقين و با آمريکا و شوروي و ديگر قدرت هاي شيطاني، با تمام قوا بجنگيد و انتقام خون شهيدان را از آن [ها] بگيريد و در نمازهايتان، امام را دعا کنيد و حتماً نمازهايتان را اگر ممکن است، [به] جماعت بخوانيد که جماعت، وحدت را ايجاد مي کند. خداوند جماعت را به پيغمبر هديه فرستاد.

شهيد سيد حسن واعظي (1363-1314 برخوار و ميمه)

شما دوستان و آشنايان و اي امت اسلامي! وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح مي باشد، ضربه ي محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد؛ اين قلب و اين هديه ي خدا را تنها نگذاريد.

شهيد سيد ابوالقاسم هاشمي (1364-1347 کازرون)

اي امت شريف و قهرمان! شما را به خون آن جوان سرو قامت و حلقه به دست که تازه داماد بود و ناگه تيري از دست خصم زبون، بي شرمانه بيرون آمد و قلبش را شکافت، سوگند مي دهم که دست از ياري رهبر و اسلام برنداريد. نماز جمعه را هرچه پرشکوه تر به جاي آوريد؛ زيرا نماز جمعه وحدت شما را به همراه دارد و وحدت هم رمز پيروزي است.

شهيد سيد سعيد هاشمي (1366-1347 دامغان)

وصيتي که به شما دارم، اين است که در کنار اينکه درس هايتان را خوب مي خوانيد، سنگر نماز جمعه را ترک نکنيد و در جلسات و نماز جماعت ها شرکت کنيد که باعث وحدت هرچه بيشتر بين شما و مردم مي شود.

شهيد صادق يارمحمدي (1367-1345 کوهدشت)

خواهران عزيز!... عاشوراي حسيني را هر سال از سال پيشين بهتر زنده نگه داريد؛ زيرا ما هرچه داريم از محرم داريم. در راه پيمايي ها شرکت نماييد، مخصوصاً راه پيمايي روز جهاني قدس. اين راه پيمايي از نظر معنوي و سياسي، داراي ارزشي خاص خود مي باشد و شرکت در نماز جمعه و نماز وحدت بخش مسلمين [را فراموش نکنيد]؛ نمازي که خطبه هاي آن، آحاد مردم را در جريانات سياسي و اجتماعي و فرهنگي کشور خود و ساير کشورهاي مسلمين قرار مي دهد. همچنين دعاي انسان ساز کميل و توسل را زنده نگه داريد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: شهر ما
2. در اصل وصيت: توانستيد
3. در اصل وصيت: در
4. در اصل وصيت: دندانهايي
5. در اصل وصيت: ناخوانا
6. در اصل وصيت: کند
7. در اصل وصيت: وحله
8. در اصل وصيت: گرنه
9. در اصل وصيت: باشد
10. در اصل وصيت: خواري
11. در اصل وصيت: در
12. در اصل وصيت: چند مطلبي
13. در اصل وصيت: مي توانم
14. در اصل وصيت: برقرار

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط