فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (1)

با پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در ايران و طرح اسلام به عنوان مکتبي مترقي و حرکت آفرين، جبهه ي متحد کفر، شرک و نفاق به چالش (1) افتادند که اين نهضت نوپا و جوان را از پاي در آورند؛ در رأس همه ي آن ها، آمريکاي
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (1)
 فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (1)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد ابوالفتح آذر پيکان ( 1365- 1330 فسا )

با پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در ايران و طرح اسلام به عنوان مکتبي مترقي و حرکت آفرين، جبهه ي متحد کفر، شرک و نفاق به چالش (1) افتادند که اين نهضت نوپا و جوان را از پاي در آورند؛ در رأس همه ي آن ها، آمريکاي جنايتکار با تمام توان و با توطئه هاي گوناگون در ابعاد مختلف، اراده ي در هم شکستن اين انقلاب [ را ] دارند و جنگ تحميلي، يکي از نمودهاي غيبي اقدامات آمريکا مي باشد و مسلماً بايد باور کرد که آمريکا از پاي نخواهد نشست؛ آمريکا هر روز طرحي جديد و توطئه اي تازه و حرکتي مخرب در مقابله با حرکت و گسترش انقلاب اسلامي خواهد داشت؛ وظيفه ي ما اين است که اگر معتقد به اسلام هستيم و ادعاي (2) پيروي از ولايت اهل بيت پيامبر و شيعه ي علي و حسين (عليهم السلام) و ياوري امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را داريم، بايد در حد استطاعت و توان اسلام را ياري نماييم.

شهيد اسماعيل آژير ( 1360 - 1340 کرج )

برادر عزيز! مشخص است که هدف ما چيست؛ هدف ما دفاع از اسلام و مستضعفين مي باشد و تا مستکبر در جهان وجود دارد، مبارزه هست، ولي آن ها چرا جنگ مي کنند، جز اينکه از کفر و الحاد و شرک و نفاق دفاع مي کنند چه چيزي مي تواند باشد؟

شهيد علي رضا آملي ( 1365 - 1345 تهران )

اي همه ي مسئولين! به هوش باشيد؛ اين امت حزب الله از هيچ چيزي در برابر انقلاب دريغ نکرده اند، بدانيد در اجراي سياست هاي مملکتي بايد با سيره ي نبوي و علي (عليه السلام) برخورد کرد. اگر بخواهيم رضايت همه را جلب کنيم، اين چيزي نيست جز نفاق و دورويي و در اين انقلاب بايد رضايت محرومين بر همه اولويت داده شود که حيات همه ي ما در گرو حضور اين امت بي توقع مي باشد.

شهيد حسين ابوالحسني ربزي ( 1367 - 1339 زرين شهر )

خدايا! تو شاهدي که بمب و موشک هاي شرق و غرب جهان استکبار کوچک ترين ضربه و خللي در اراده ها وارد نمي کند، ولي آنچه به عنوان زنگ خطر است، غرور و تفرقه و نفاق منافقين است که با ظاهري آراسته و معتبر در بين خود مانند و قرآن از آن ها چه ناله و شکايت ها دارد. اي امت بيدار و هشيار! بيدار باشيد؛ آن ها که مي گويند مردم از اين وضع و انقلاب و جنگ و از اين راه و مسير خسته شده اند، در اشتباهند، بلکه خودشان خسته بودند و خسته تر شدند.

شهيد غلام حسن احمدي ( 1362- 1342 مشهد )

عزيزان! به احکام خداوند و عبادت او اهميت بدهيد و به آن عمل نماييد؛ بر شما واجب است که گوش به فرمان امام امت باشيد و در خط او قدم بگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد. با هم متحد باشيد و وحدت کلمه را حفظ نماييد و به حرف هاي آن هايي که ياوه گويي مي کنند، گوش ندهيد. آن هايي [ را ] که موجب نفاق و ايجاد چند دستگي مي کنند، از خودتان دور سازيد؛ تقواي خدا را دنبال نموده و از ياوران اسلام باشيد.

شهيد مسعود ارشادي ( 1365 - 1341 مشهد )

اما بعد، مي دانيد که در اين موقعيت حساس حفظ اسلام و جنگ مهم ترين مسئله است و همه مي دانيم که هدف ابرقدرت ها از جنگ چند چيز بود؛ 1- از بين بردن اسلام و حکومت اسلامي؛ 2- تسليم و مهار کردن مجدد ملت ما در برابر آمريکا و شوروي؛ 3- وابسته کردن کشور ما در ابعاد اقتصادي و نظامي؛ 4- احياي آبروي از دست رفته ي آمريکا؛ 5- همزمان با جنگ و توطئه هاي ديگر، به روي کار آوردن خطوط غرب زده و از صحنه خارج کردن خطوط خط امامي. اما مي بينيم که جنگ برعکس ديدگاه هاي آن ها، به نفع ما تمام شد مانند، 1- تثبيت و صدور انقلاب اسلامي در جهان؛ 2- آبديدگي مردم و درآمدن از حالت راحت طلبي؛ 3- شناسايي چهره ي نفاق و شيطاني قدرت هاي بزرگ و همچنين آزمايش کشورهاي منطقه؛ 4- آشنايي به قدرت خداوند و امدادهاي غيبي؛ 5- انسجام ملت؛ 6- همدلي مردم؛ 7- جوشيدن استعداد و شکوفايي و خلاقيت و سازندگي در زمينه ي صنعت و فرهنگ که اين ها از جمله اثرات جنگ مي باشد.

شهيد عبدالرضا اسدي خانوکي ( 1361- 1345 زرند )

و اما تو اي برادر کارگر و زحمتکشم! شما در سنگر کارخانه و با حاضر شدن در سر کار مي تواني چرخ مملکت را به راه بيندازي و با ديگر همکارانت متحد شويد و با کار بيشتر، مشت محکم تري به دهان دشمنان اسلام بزنيد که در مدرسه نفاق بازي مي کنند و مي خواهند مدرسه را به آشوب بکشند و از قول من به تمام معلمان عزيز سلام برسانيد و از آن ها تشکر کنيد.

شهيد مهراب اسلامي ( 1362 - 1343 کرج )

امت حزب الله خصوصاً شما اي برادران بسيجي! فريب مکر و حيله ي مکاران را مخوريد؛ دشمنان در کمين اند تا ضربه به اسلام و انقلاب اسلامي بزنند؛ با ايمان به الله و يکتاپرست بودن و به حق سخن گفتن و به عدالت رفتار نمودن و با وحدت کلمه، مکر مکاران را خنثي کرده و از هر گونه مارک چسباندن مکاران از قبيل ( نفاق افکن، توطئه گر، منافق و ... ) جلوگيري کنيد.

شهيد صادق الهامي کلوانق ( 1361 - 1336 قم )

... هميشه دلم مي خواسته تا آنجا که بتوانم مرز حق و باطل را کاملاً مشخص کنم؛ مي خواستم هميشه خوارج از ياران واقعي اميرالمؤمنين علي (عليه السلام) براي مردم جدا شوند و منافق افشا شده و نفاق از نفاق از جامعه ريشه کن شود.

شهيد حسن باقري خوزاني ( 1362 - 1346 خميني شهر )

از اول خلقت تاکنون همواره حق و باطل در مقابل يکديگر قرار گرفته و هر يک مي کوشد تا ديگري را مغلوب خود سازد و هر کدام براي رسيدن به هدف خود، راه و روش هايي را انتخاب مي کنند و در زمان هاي آينده نيز مبارزه بين حق و باطل ادامه خواهد داشت؛ باطل در انسان هايي جلوه مي کند که هوي و هوس بر آن ها حاکم شده است و دنيا را براي خود هدف قرار داده اند و نيرنگ و فريب و نفاق و ظلم و زورگويي و چپاول وسايلي است که اين گروه براي رسيدن به هدف خود از آن کمک مي گيرند؛ دسته ي مقابل اين ها يعني انسان هاي حق جو و حق طلب، دنبال راستي و صداقت و پاکي، انسان دوستي، کمک به مظلوم، مبارزه با فساد و ... هستند؛ امروز هم دو جريان و دو خط حق و باطل مقابل همديگر قرار گرفته اند و مشخص است که هر کس در کدام صف و کدام طرف قرار گرفته است، اما مسئله مهم اين است که گاهي باطل، لباس حق مي پوشد و جلوه ي حق پيدا مي کند که در اين صورت شناخت باطل و طريق مبارزه با آن پيچيده و دشوار مي شود و در اينجاست که بايد با زيرکي و دانايي کامل، باطل را شناخت و به مبارزه با آن برخاست.

شهيد حبيب الله بشارت راد ( 1360- 1337 تهران )

مادر جان! نکند که با بيگانگان به ظاهر آشنا هم صحبت شوي؛ مادر جان! همين منافقين بودند که اين جنگ ها و نفاق افکني ها را باعث شدند و همين ها هستند که باعث اين شهادت ها مي شوند؛ مادرجان! اگر چنانچه در برابر اين عناصر و اشخاص پليد قرار گرفتي، مبادا روي خوش نشان دهي و مبادا که حرف هايشان در دلت بنشيند و دلت را بسوزاند؛ مادر جان! نکند سرزنش هايشان که چرا پسرت را مانع نشدي و خيلي چراهاي ديگر، نکند که تو را رنجور و غم زده کند.

شهيد مهدي بهشتي روي ( 1363- 1345 تبريز )

آخرين وصيت من به برادران ديني ام اين است که مراقب شايعه سازان و منافقان داخلي باشند؛ زيرا حال که دشمن خود را از هر طرف نااميد مي بيند، دست به نفاق اندازي بين مسلمين مي زند و از اين طريق مي خواهد ضربه ي کاري به اين انقلاب بزند و از اين طريق اين انقلاب را عقيم بسازد و مانع صدور آن به ديگر کشورها بشود؛ پس برادران من! آگاه باشيد و فرصت انجام هر عملي را از اين منافقان سلب کنيد.

شهيد لطيف پسنديده ( 1365 - 1341 فومن )

اي عزيزان! بدانيد رمز پيروزي اسلام و مسلمين در سايه ي وحدت است و [ آن ها ] هرگز متفرق نشوند و چنگ به حبل و ريسان (3) الهي بزنند و (4) [ دشمنان مي خواهند ] که دستتان را از اين ريسمان جدا کنند و شما را گروه گروه [ کنند ]، آن وقت بذر نفاق را مي کارند و محصول حکومت خود را خواهند چيد، ولي شماها با وحدت و چنگ زدن به حبل الهي مي توانيد نفاق و تفرقه [ را از بين ببريد ] و بايد با هم، وحدت و يکپارچگي خود را سم و زهر نفاق قرار دهيد تا ريشه ي آن را بسوزانيد، هر چه بيشتر منسجم تر بشويد.

شهيد سلامت تحريري (1362 - 1344 اردبيل )

برادر! در برخورد با مردم چنان نرم باش که ديگران از تو درس انسانيت بگيرند؛ در مقابل کافران و منافقان چنان تيز و سخت باش همچون شير و هيچ گونه فرصتي به اين منافقان ندهيد که چون آن ها باعث نفاق در بين ملت اسلامي ايران هستند و به نداي اين رهبر کبير لبيک بگو؛ زيرا راه پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) را دنبال مي کند.

شهيد حسين تنباکوکار ( 1365 - 1340 کاشان )

اينجا سرزميني است که وجب به وجبش خون عزيزي ريخته شده تا اين دشت گسترده، از چنگال خودفروختگان آمريکايي بيرون آمده و همه ي ما موظف در حفظ اين خون هاي ريخته شده هستيم تا ان شاء الله ريشه ي ظلم و فتنه در عالم برچيده شود.

شهيد حسين ثقفي ( 1365- 1347 اردکان )

... ما بايد تمام فتنه انگيزان يعني صدام جنايتکار را به زباله دان تاريخ افکنيم و بعداً و به ترتيب نوبت به بقيه ي عروسک ها و در مرحله ي آخر شيطان بزرگ يعني آمريکا و شوروي خواهد [ رسيد ].

شهيد محمد علي جباري ( 1360- 1342 شيراز )

... اکنون ما با رژيم دست نشانده ي عراق در حال جنگ هستيم، عوامل ستون پنجم آمريکا با همکاري ضدانقلاب داخلي مانند گروه هاي دست نشانده ي سازمان مجاهدين و فداييان خلق به تضعيف انقلاب و رهبري و همچنين بازوي رهبري که روحانيت اصيل است، پرداخته و با سخنراني هاي نفاق افکنانه سعي در از بين بردن انقلاب کبير اسلامي ايران که ثمره ي خون هزاران شهيد به خون خفته است، مي باشند. اين پيام را هميشه به خاطر داشته باشيد که همواره پيرو اصيل امام امت، خميني بت شکن و ولايت فقيه و روحانيت اصيل که بازوان امام هستند، باشيد.

شهيد ناصر تقيان جزي ( 1336- 1361 برخواروميمه )

... آمريکاي جنايتکار روي اين مسئله سرمايه گذاري کرد و چقدر تلاش کرد که اين ارتش در خدمت اسلام را از امت و روحانيت و ارگان هاي انقلابي جدا کند و هنوز هم به طور جدي تري اين مسئله را دنبال مي کند و ايجاد نفاق و تفرقه در نيروهاي اسلام پديد مي آورد و با اين که مردم ما اين قدر با مشت محکم بر دهان آمريکاي ابرجنايتکار زده اند، هنوز هم دست برنداشته و مردم بدانند که اين مسئله [ را ] آمريکا هميشه و هميشه مطرح مي کند و اگر پيروز شود، پيروزي شاياني به دست آورده [ است ].

شهيد محمد مهدي جليلي بهابادي ( 1365 - 1346 بافق )

هدف اين ملت همان طور که قرآن مي فرمايد و به گفته ي رهبرش، رفع فتنه از عالم است و اين جز با جهاد و نثار خون بهترين عزيزان ميسر نيست؛ بنابراين اين امت از همان بدو پيروزي مورد اصابت حمله ي طاغوت ( سبب فتنه ) در انواع ابعاد قرار گرفت، ولي به ياري خدا تاکنون در تمام صحنه ها پيروز بوده است و ان شاء الله اين انقلاب را به صاحبش، حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تحويل خواهد داد.

شهيد قاسم جواهري ( 1362 - 1344 سيرجان )

پيام من به ملت شهيد پرور ايران اين است که مردم مسلمان ايران! آمريکا و شوروي دم هاي خود را به هم گره داده اند و هيچ گاه اين لقمه ي چرب را ترک نمي کنند؛ پس شما چنان باشيد که نتوانند در شما نقطه هاي ضعف پيدا کنند و دست بر نقاط ضعف شما بگذارنند و در صف هاي فشرده ي شما رخنه کنند و با نفاق و دورويي که در مردم به وجود مي آورند، از آب گل آلود ماهي بگيريد، همان طور که پيشگيري از درد سهل تر از درمان است. بايد شما تا آن ها رخنه نکرده اند، کار آنها را يکسره کنيد، نه وقتي که ديگر کار از کار گذشته باشد و براي اين پيشگيري بهتر است که به طور کامل از رهبر کبير انقلاب و نائب منجي عالم بشريت اطاعت نماييد و او را تنها نگذاريد.

شهيد محمد حسين حاتمي زاده ابرقوئي ( 1363 - 1343 ابرکوه )

باري؛ همشهريان عزيز! امام را هيچ وقت از ياد نبريد؛ سخنان امام را گوش دهيد و به گفته هايش عمل کنيد؛ اگر خداي ناکرده يک لحظه غافل شويد، به گمراهي کشيده مي شويد و از اين انقلاب حفاظت کنيد که همان انقلاب، مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و هميشه در صحنه باشيد که منافق هميشه در حال نفاق انداختن بين حزب الله است و شما تحت تأثير قرار نگيريد و خوش باور نباشيد و گوش به شايعه ها ندهيد.

شهيد نصرالله حاج هاشمي ورنوسفادراني ( 1362- 1335 خميني شهر )

اما مسائلي را که به ذهن کوچک اين جانب برخورد مي کند، بر حسب وظيفه، به عنوان وصيت مي نويسم، اميد است که ثمربخش باشد. آنچه را که در طول اين انقلاب خونبار احساس مي کردم، پي بردم که چرا در طول تاريخ، مسلمين جهان مظلوم واقع شدند و هميشه سراي کفر بر آن ها مسلط بودند، در صورتي که کتاب خدا يعني قرآن، به حساب مي آيد؛ سراي کفر با ايجاد کردن نفاق، اين نعمت را در بين مسلمين منزوي کرده و آن ها را دچار سرگرداني نموده بوده اند؛ هر وقت به فرامين او پشت پا بزنند، همه را از دست خواهند داد و کسي هم دادرس آن ها نيست و آن همه نبايد به سر آن ها بيايد، [ اما ] آوردند.

شهيد سيد مجيد حسيني خيرآبادي ( 1362- 1314 نجف آباد )

عزيزان! ... شيطان بزرگ از هر سو توطئه اي بر عليه اسلام و انقلاب تدارک ديده و در پي انجام آن است، تمام همتش اين است که اين انقلاب را خداي ناکرده از مسيرش منحرف نموده به شکست بکشاند و بدانيد که در برابر هر بذر نفاق، مسئوليتي بزرگ بر دوش ما گذارده مي شود، بايد در برابر دشمن ايستادگي و استقامت نموده و پيوسته يار و ياور اين انقلاب باشيم، ولي رهروان توحيد! بدانيد تنها زماني مي توان در کنار انقلاب زندگي کرد و اسلام را ياور بود که پيرو خط امام بوده و کمترين انحرافي از خط او که خط الله است، پيدا نکنيد؛ تنها مطيع امر او باشيد و قدم به قدم به دنبال او در حرکت باشيد.

شهيد قربان حمزه ( 1361- 1344 فراشبند )

دو جبهه اي که از ابتداي خلقت به وسيله ي هابيل و قابيل ترسيم شده بود، اکنون به وضوح آشکار گشته است، ماهيت عناصر و عوامل سازشکار و نفوذي و وابسته و منافق و محارب برملا شده و اينان راهي جز قرار گرفتن در جبهه ي باطل براي خود نديده اند؛ زيرا که در دل هاي اين ها مرضي است و خدا بر دل هاشان مهر زده است؛ پس دو جبهه حق و باطل در برابر هم قرار گرفته اند.

شهيد سيد حسن خادمي هاردنگي ( 1361- 1344 زرين شهر )

يکي از حربه هايي که خصم دون براي ضربه زدن بر پيکر اسلام از آن استفاده مي کند، حربه ي نفاق، دورويي و در پس پرده بودن مي باشد؛ پس بر شماست که خود را مهياي زمانه سازيد و ضربه هاي جغدهاي شوم [ را ] خنثي نموده و بر پيکر لرزان و بي اساس خودشان وارد سازيد و مهلت در پس پرده بودن و نفاق را سپر قرار دادن و حديث دورويي خواندن را به آن ها مدهيد که مسئوليد. حربه ي ديگري که شيطان بزرگ و نوچه هاي او براي ضربه زدن بر تنه ي استوار درخت شکوهمند اسلام به کار مي برده و هم اکنون به کار مي برد و خدا نکند که کارساز افتد که تاريخ و تجربه نشان داده که چه مصيبت عجيبي را پديد مي آورد، اين دسيسه و حربه، تفرقه و جدايي بين مسلمين و همچنين جدايي بين مسلمين و قرآن مي باشد که رهنمودهاي بارز آن در انقلاب هاي کشورهاي به ظاهر مسلمان و يا در گذشته همين مرز و بوم به وضوح قابل ببيان و بررسي مي باشد.

شهيد محمدجواد خاکي ( 1365 - 1341 فسا )

هم اکنون که جهانخواران شرق و غرب به تلاش هاي خود براي خاموش کردن نور الهي در کشور اسلامي ما ادامه مي دهند و شيطان صفتان و خفاشان طاقت ديدن اين درخشندگي را ندارند و امت قهرمان ما هر روز با توطئه هايي رو به رو مي شوند، از گوشه و کنار جهان ناله ي مظلومان و مستضعفان بلند است؛ بر هر مسلماني واجب است ک با الهام از دين مبين اسلام به مبارزه بر عليه کفر و نفاق و استکبار برخيزد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: جدايش.
2. در اصل وصيت: مدعي.
3. در اصل وصيت: ايمان.
4. در اصل وصيت: و اين ايمان الهي است.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط