فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (3)

برادرانم، خواهرانم، عزيزانم، اي پيرمردها، اي جوان ها، اي همه و همه! بدانيد و آگاه باشيد، دشمنان اسلام فهميده اند که به هدف نمي توانند خدشه وارد کنند، به رهبريت هم که جرأتش را ندارند؛ چون سيلي بسيار مهمي خورده اند، تنها
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (3)
 فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (3)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد علي صفري دليگاني ( 1363- 1342 جرقويه )

برادرانم، خواهرانم، عزيزانم، اي پيرمردها، اي جوان ها، اي همه و همه! بدانيد و آگاه باشيد، دشمنان اسلام فهميده اند که به هدف نمي توانند خدشه وارد کنند، به رهبريت هم که جرأتش را ندارند؛ چون سيلي بسيار مهمي خورده اند، تنها روزنه ي اميدشان به اين است که بتوانند از راه تفرقه و نفاق به آن دو اصل مهم ديگر و به طور کلي جمهوري اسلامي ضربه وارد کنند.

شهيد سيد ابوالقاسم ضيايي ( 1365- 1337 علي آباد )

يکي از پيامدهاي مبارزات اسلامي بر عليه نظام کفر جهاني، موجب پديد آمدن تکيه گاه هايي تعييني به نام هاي کربلا و قدس که نوعاً دو محور اساسي در حيات انقلاب اسلامي مي باشد؛ مي بايستي توجه داشته باشيد وقتي آمريکا مي گويد در لبنان فتنه هايي شده، ببينيد با مسلمانان مظلوم چه ها مي کنند؟ کوتاه سخن اينکه تمامي حرکت هاي نظير حمله به لبنان و قتل عام و پراکنده کردن فلسطيني ها توسط آمريکا و نيز شناسايي اسراييل به وسيله ي دولت هاي خائن عربي و کمک هاي بي دريغ شرق به عراق، همگي به خاطر خاموش کردن شعله ي انقلاب اسلامي ايران است.

شهيد غلام علي طالبي حبيب آبادي ( 1365- 1323 اصفهان )

عزيزانم! جنگ را از ديدگاه کفر و نفاق هدفي است و جهاد و دفاع را در اسلام هدفي ديگر، منطق کفر از ايجاد جنگ زورگويي و ستم جهت سلطه به همه ي مستضعفين و سلطه جويي خود مي باشد.

شهيد جمال ظل انوار ( 1365- 1338 شيراز )

شهادت مي دهم که اين جنگ، جنگ بين حق و باطل است؛ در يک سو اسلام قرار دارد با ياران اندک و خداي خود و در سوي ديگر کفر و نفاق است با تمام نيرو و قدرت خود اعم از امپرياليسم غرب به سرکردگي آمريکا و کمونيست ها و سوسياليزم شرق به سرکردگي روسيه و صهيونيزم ... امام در جايي قرار دارد که تير از کمان در رفته ي کفر و نفاق و شرک به سوي آن ها در حرکت است؛ اگر همه با هم باشيد، اين تير در بين راه به زمين خواهد افتاد و اسلام سربلند و پيروز خواهد گرديد.

شهيد منصور عبدالله زاده ( 1370 - 1349 لارستان )

اي کساني که مرا تشييع مي کنيد! بدانيد که اين خون ريخته شده فقط در جهت حفظ آرمان هاي اسلام عزيز است. آمريکاي جنايتکار که دشمن شماره ي يک انقلاب اسلامي ايران است، بعد از اينکه نتوانست با فتنه ي گروهک ها، ترور شخصيت ها، جنگ تحميلي و غيره انقلاب را به زانو درآورد و سعي نمود با اشاعه ي فرهنگ منقول غرب و مواد مخدر، جوانان ايران را مسخ و آن ها را به عنصر بي تفاوتي تبديل نمايد، بر ماست که در مقابل اين آخرين و خطرناک ترين حربه ي دشمن نيز هوشيارانه قيام کرده و آن را سرکوب نماييم؛ من براي پاسداري از مرزهاي کشورم به خدمت آمدم و اگر به شهادت برسم، به فوز عظيمي دست يافته ام.

شهيد محمد عبدالملکي ( 1365- 1346 کرج )

بايد اين نتيجه را بگيريم و به تمام غارتگران انسانيت و تمام شياطين [ که ] به دسته ها و گروه هاي مختلف درآمده اند، اعلام کنيم که هيچ نيرويي نمي تواند در مقابل حزب الله بايستد و دنيا بايد از فتنه و آشوب پاک شود. اينان که در اعصار مختلف با حيله ها و مکرهاي جديد مي آيند تا خراشي به پيکر اسلام عزيز وارد آورند، بدانند اين برادران پاک حزب اللهي نخواهند گذاشت تا شما به اهداف ناجوانمردانه تان برسيد؛ اين برادران حزب اللهي غيرتشان قبول نمي کند تا بنشينند و شا به فتنه گري خود ادامه دهيد و حتي اگر نشد، خون همه ي آن ها ريخته شود، باز از پا نخواهند نشست؛ زيرا آنان با خون حسين (عليه السلام) پيمان بسته اند که اهل کوفه نباشند و حسين (عليه السلا) را تنها نگذارند.

شهيد غلام رضا عجم ( 1364- 1316 شاهرود )

اي مردم! ... آمريکاي جهانخوار نمي گذارد شما آسوده خاطر باشيد؛ پس زير بيرق اسلام و قرآن که به دست باکفايت فرزند حسين (عليه السلام)، خميني بت شکن به اهتزاز درآمده، جمع شويد و ريشه ي کفر و شرک و نفاق را به سرکردگي آمريکا و نوکرانش صدام و اسراييل قطع کنيد و بعد از آن سربلند و مفتخر زندگي کنيد.

شهيد جاني عشايري منفرد ( 1362- 1344 فيزوزآباد)

اکنون زمان آن رسيده که بايد کانال هاي نفاق بين ملت ها را با پل هاي خونين پر کرد و به وسيله اين پل، نداي حق را به اقصي نقاط دنيا و به خواب رفتگان زمين و زمان رساند؛ زماني است که با خون دادن مي توان چهره ي کريه زورگويان را رسوا ساخت و ملت ها را به حرکت وادار ساخت و زمينه ي عملي شدن آيه « وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ‌ » (1) را مهيا ساخت.

شهيد علي رضا عطارنيا ( 1361 - 1347 شوشتر )

ملت عزيز ايران! آمريکا و عواملش تا به حال نقشه کشيده و همه ي آن ها را شما نقش بر آب ساخته ايد و هنوز هم براي اين انقلاب نقشه ها خواهد کشيد؛ بيدار باشيد تا نتواند در ميان شما فتنه بيندازد و رخنه کند. تا آخرين قطره ي خون پشتيبان ولايت فقيه باشيد و در نمازهاي جماعت و جمعه و دعاها با شور بيشتري شرکت کنيد و دعا براي امام و دعاي فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را هرگز فراموش نکنيد.

شهيد اکبر علي پور شمس آبادي ( 1366- 1337 قم )

هم اکنون که اين جنگ با توطئه هاي شرق و غرب، توسط عراق به ما تحميل شد، ما نيز نبايد زير بار صلح تحميلي برويم و بايد بجنگيم تا فتنه از عالم برچيده شود. هم اکنون که ابرقدرت هاي دنيا بر آن شده اند که نگذارند حکومت اسلامي استقرار و تثبت شود، به تمام حيله ها و شيطنت ها متوسل شدند، ولي نتوانستند ضربه اي به جمهوري اسلامي بزنند. منافقين کوردل، سلطنت طلب ها، گروهک هاي گول خورده که براي اربابانشان مي خواستند پيروزي به ارمغان ببرند، آن قدر کوردل و خبيث بودند تا شهدايي را به خيل شهداي ما افزودند که آن ها همه ستون انقلاب بودند، مثل شهيد بهشتي، رجايي و شهداي محراب و غيره را از ملت ما گرفتند ...

شهيد غلام حسين عنايت اللهي ( 1363- 1346 دزفول )

برادر! امروز، روزي است که جهان سر تا سر غرق در شرک و نفاق است؛ مستکبران نهايت سعي خود را در راه نابودي رسالت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله وسلم) رسول الله به کار گرفته اند.

شهيد عيسي غريب ( 1362- 1340 گلستان )

اينجا هميشه صداي سفير گلوله ها گوش انسان را نوازش مي دهد و بوي خون هست و باروت؛ گويا بذر نفاق در اينجا بيشتر کاشته شد که تمام جنايت هاي کردستان از منافقين، بدتر از کفار است.

شهيد اسدالله غضنفري ( 1362- 1343 تهران )

اي امت حزب الله! هر وقت اسلام خواست حق را از ناحق جدا سازد، مشرک و ملحد و منافق در مقابل آن قد علم کنند؛ پس اگر کساني خواستند در مقابل انقلاب اسلامي سينه چاک کنند، سينه هايشان را بشکافيد؛ چرا که اين حرف قرآن است که مي فرمايد: « وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوکُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ » (2)؛ « هر جا مشرکان را دريافتند، به قتل رسانيد و از شهرهايشان برانيد چنانکه آنان شما را از وطن آواره کردند و فتنه گري که آنان کنند، سخت تر از جنگ است و فسادش بيشتر است ».

شهيد حسين غلامي ( 1363- 1342 مشهد )

شما را سفارش مي کنم که فريب نيرنگ منافقين را نخوريد، فريب آن هايي که بر ضد انقلاب و بر ضد امام و بر ضد مسئولين مملکتي و بر ضد روحانيت مبارز و در خط امام حرف مي زنند، نخوريد فريب اينان را نخوريد که منافقين مردمي پست و متقلبند؛ منافقين دوست مي دارند که جامعه هميشه متشنج و لرزان باشد تا بهتر بتوانند افکار شوم و پليد و نقشه هاي نفاق آميزشان را به مورد اجرا بگذارند.

شهيد مهرداد فروردين ( 1361- 1340 نقده )

هر چقدر توان استقامت و بردباري و توان جسمي و فکري داريد، در راه اين انقلاب الهي به کار بريد و هميشه در هنگام عمل، در ذکر خدا باشيد و بدانيد که در محضر او هستيد، چرا که اکنون تمامي جبهه هاي کفر و الحاد، شرک و نفاق، همت کرده اند که اين نور را خاموش کنند اگر چه نخواهند توانست و شما که حقيد، در حق ماندنتان استقامت ورزيد.

شهيد عيسي فروزنده ملاطي ( 1364- 1337 لنگرود )

... وظيفه ي انسان کارش اين است تا موقعي [ که ] کفر، نفاق [ و ] الحاد برپا است، در مقابلش بايستد، هر چند که مالش، جان، تمام اموالش از بين برود، بايد در مقابل کفر ضعفي نشان ندهد؛ خداوند در قرآن مي فرمايند: « وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ »؛ قتال کنيد در مقابل کفر، هر چند آن ها فتنه و آشوب برپا مي کنند؛ در مقابلش پستي به خرج ندهيد؛ اگر پستي کنيد، شما را از بين مي برند؛ اين آيه به ما نشان مي دهد که در مقابل ابرجنايتکاران سستي و ضعف نشان ندهيد.

شهيد مهدي فريد طالب نيا ( 1361- 1339 تهران )

خداوندا! اهريمن شرارت و فساد، جمعي بي خود را برانگيخته که به منظور اعاده ي فتنه ها در اين سرزمين غوغا برپا کند. روزگاري بر ملت اسلام ظلم و ستم رفت و مال و ناموس مردم صرف شهوات کثيف، اين و آن تباه شد تا آنکه دست انتقام تو از آستين اماممان بيرون آمده و دمار از روزگار آن موجود پست فطرت، آن سپيد موي سياه روي برآورد و اين سرزمين اسلام را آزادي و حيات بخشيد و نور اميد را بر قلب هاي مستضعفين جهان تاباند.
هم اکنون اين ها، اين آشوب طلبان بي سرو سامان، اين نانجيب هاي کافر و مشرک و منافق به منظور اعاده ي فتنه ها و استقرار ظلم و ستم به دور هم گرد آمده اند و مي خواهند که دوباره فرعوني آفريده و در پيرامونش به کردار ناشايست و اعمال جابرانه ي خويش ادامه دهند مي خواهند ديو خودسري و استبداد را که اکنون آواره ي وطن است، بار ديگر به وطن خويش دعوت دهند. مي خواهند ميزان ظلم و تعدي را درست به حد نصاب و کمال برسانند، ولي کور خوانده اند؛ تا ما و امثال ما هستند، نخواهند گذاشت که به اين مقصود شوم خويش برسند.

شهيد علي قاسمي جامکاني ( 1362- 1342 شيراز )

شما اي پدر و اي مادرم، اي برادران، اي آشنايان! سخن هاي امام امت را آويزه ي گوشتان کنيد؛ حرف هايي که مي شنويد بدون تحقيق نپذيريد که منافق هر لحظه مي کوشد بين مسلمين نفاق بيندازد؛ اگر مي خواهيد خون شهدا پاي مال نشود، به حرف هاي امام گوش کنيد.

شهيد حسين قاسمي ( 1365- 1347 تهران )

« فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا کَانُوا يَکْذِبُونَ‌ » (3)؛ يعني « در دل هاي منافقان بيماري است و خداوند هم به آن بيماري مي افزايد » و ظاهرشان آراسته و پاک است به طوري که گمان مي کنند آن ها دوست و خواهان حقيقت هستند (4) و در پنهاني راه مي روند انديشه هاي خويش را مخفي [ مي کنند ] که کسي به آن پي نبرد؛ [ نفاق ] به کار انداخته و فتنه و فساد مي کنند.

شهيد جواد کارگريان ( 1364 - 1340 کازرون )

مردم شهيد پرور! مردم عزيز! امت عاشق مهدي صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)! مردمي که با تمام وجود از هر چه داشتيد، گذشتيد تا اسلام عزيز را از چنگال گرگان بيرون آوريد! توجه کنيد، مواظب باشيد، دقت کنيد که دشمنان در کمين نشسته اند تا اسلامي را که شما با ياري خدا و رهبري حضرت امام نجات بخشيديد، مجدداً با دسيسه ها و نيرنگ ها و فتنه ها مسخ نمايند، غافل از اينکه ديگر دير شده و خدا مي خواهد که اين اسلام زنده بماند و اين انقلاب را به حکومت جهاني تبديل نمايد.

شهيد رضا کاظمي اسفيناني ( 1361- 1342 جرقويه )

من افتخار مي کنم که در چنين عصري به دنيا آمدم و باز هم افتخار مي کنم که در جبهه حق عليه باطل توانستم شرکت بکنم؛ من ننگ دارم که در شهر خود بمانم و ببينم که دشمنان اسلام بي شرمانه وارد کشور عزيز اسلامي ما شده اند براي فتنه و فساد و من ننگ دارم که در بستر بميرم؛ پس چرا خون ناقابل خود را در راه اسلام هديه نکنم تا اينکه توانسته باشم قدري درخت اسلام را سيراب کرده باشم.

شهيد حسن علي کاظمي ( 1366- 1342 مرودشت )

امروز دست عنايت خداوند بالاي سرماست چنانچه براي همه ي ما کاملاً روشن است؛ تا به حال اين انقلاب از چندين تنگناي محذوف که با کبر و مکر ابرجنايتکاران پايه ريزي شده بود، به سادگي عبور کرده و به سلامت همه ي موانع را تاکنون پشت سر گذاشته است و همين که تاکنون اين انقلاب به سلامت ثابت و استوار راه خود را ادامه مي دهد و دشمنان نتوانسته اند با آن همه فتنه ها [ و ] مسائلي که به وجود آوردند، کوچک ترين غلطي بکنند؛ اين خود دليل بر وجود عنايت خداوند است.

شهيد علي اکبر کريمي يارندي ( 1360- 1339 تهران )

ما نيز در زماني واقع شده ايم که همه ي شياطين کمر به قلع و قمع مسلمانان بسته اند و در تمامي ممالک اسلامي مشغول فتنه و آشوب شده اند؛ پس بايد همتي راسخ داشت.

شهيد اصغر کريمي يارندي ( 1365- 1344 تهران )

يک خواهش دارم که اميدوارم عملي شود و آن، اين است [ که ] در تشييع جنازه ي من کساني که با اين انقلاب مخالف هستند، شرکت نکنند و همه بدانيد در زماني واقع شده ايم که شياطين کمر به قلع و قمع مسملين بسته اند و در تمامي ممالک مشغول فتنه و آشوب شده اند؛ [ پس ] همتي واسع بايد کرد.

شهيد علي بابا کلاتي ( 1361- 1339 تاکستان )

در اولين نگاه و در زمينه ي اسلامي ام مي بينم درين راه صدها راه که همچون حيوان اصلي و همچون حيوانات انسان نمايي که جلوي حرکت و تکامل انسان ها را گرفته اند و در گوشه و کنار جامعه ام به فتنه گري و آشوب پرداخته اند؛ باز مي بينم که چگونه ابرقدرت هاي شرق و غرب و مزدوران وابسته به آنان به خاطر به خطر افتادن منافعشان کمر به نابودي انقلاب اسلامي ايران بسته اند و بار ديگر مي خواهند خون صدها هزار شهيد و معلول را به تباهي بکشانند و توطئه پشت سر توطئه براي نابودي انقلاب اسلامي که ترس جهاني شدن آن را دارند کنند، ولي (5) خداوند مي فرمايند ما دشمنان شما را از نادان ترين افراد قرار داده ايم؛ ما دشمنان شما را به دست خود شماها نابود خواهيم کرد.

شهيد مصطفي کلانتري هرندي ( 1363- 1348 کوهپايه )

امت شهيد پرور! ميدان جهاد و مبارزه در راه خدا، به حق ميدان وسيعي است، به وسعت همه جاي زمين، هر کجا باشي، هر جا که اثر از کفر و شرک و اثر از طاغوت و طاغوتيان مي باشد، هر کجايي که اثر از کفر و نفاق باشد و بالاخره هر کجايي که شيطان ياغي بر نقش انسان حاکم و بر عقل و انديشه حکومت کند؛ خلاصه همه ي اين مکان ها براي يک مؤمن و متقي ميدان مبارزه است.

شهيد ميثم کوشکي جهرمي ( 1362- 1341 جهرم )

همان طور که امام عزيزمان گفتند، دشمنان اسلام درصدد اين نيستند که به ما ضربه بزنند و ضربه برسانند، بلکه درصدد اين هستند که خودشان سودي برده باشند و لذا از هر راهي که ممکن است، وارد مي شوند تا به مقاصد شوم و پليد خودشان نائل آيند. گاهي در لباس اسلام با داشتن ريشه ي کفر و نفاق و گاهي به صورت يک دشمن علني و رودررو چون رژيم بعث عراق؛ لذا بايد سعي کنيم که دشمنان خود را کاملاً بشناسيم از مقاصد شوم و پليد آن ها آگاه شويم.

شهيد محمدرضا گلشن قره آغاج ( 1362- 1338 تبريز )

برادران عزيز! جنگ ما دو جبهه دارد، يکي در داخل و ديگر در خارج ( همان جبهه هاي مرزي ) و نبايد هيچ کدام از اين دو جبهه را از ياد ببريد؛ اين دو هر، يکي بر ديگري مقدم است، يعني دشمن هيچ وقت از يک جبهه حمله نمي کند، بلکه از داخل روحيه را تضعيف و نفاق مي افکند و از مرزها وارد مي شود. برادران عزيز! همچنان که جبهه هاي مرزي را پشتيباني مي کنيد، از جبهه ي داخل هم نگه داري کنيد؛ ما تا زماني که در داخل مشکلاتي داشته باشيم و دشمناني بسيار اعم از منافق و مارکسيت و يک عده ي معدود سرمايه دار که خون اين ملت مسلمان را مي مکند و در شيشه مي کنند، نمي توانيم در جبهه هاي خارجي پيروزي هاي اساسي کسب کنيم.

شهيد حميدرضا گودرزي ( 1362 - 1340 تهران )

امروز تمام کفار و منافقين، چه شرق و چه غرب بر عليه قرآن و اسلام و مکتب و شرف و انسانيت ما برخاسته اند، بدانيد که اگر اين نهضت خداي ناکرده شکست بخورد همان گونه که امام عزيزمان فرمود ديگر نمي توانيم از اسلام حتي اسمي ببريم و اگر پيروز شويم که مي شويم و يقين داريم، براي ابد کفر و نفاقي بر جاي نخواهد ماند.

شهيد يدالله متولي ( 1361- 1340 تهران )

جوانان! تا زماني که در اين مملکت زندگي مي کنيد، ريشه ي علاقه و محبت را از اين سرزمين پاره مکنيد و دست هر اجنبي واستعمارگري را که اين ميوه را بخواهد از شما سلب کند، کوتاه و نابود کنيد. اين وطن در حکم مادر ماست که دشمن مي خواهد آن را به دست آورد و از اين جهت آتش نفاق و اختلاف را به جان ما مي اندازد؛ اگر براي ما غيرت باشد، نبايد وطنمان را، مادرمان را، به دست دشمن بيندازيم؛ چون مادر ناموس ماست و وقتي وطنمان را نتوانستيم حفظ کنيم و آن را به دست دشمن بسپاريم، برايمان چيزي باقي نمي ماند؛ زيرا وقتي اعضاي خانواده اي پراکنده شد، خانه نيز فرو مي ريزد.

شهيد سيد محمد محقق ( 1364- 1344 لارستان )

در اين برهه از زمان که ابراهيم بت شکن براي برپايي و برافراشتن پرچم « لا اله الا الله » در جهان قيام کرده اند و قصد زنده کردن اسلام و قرآن را دارند و از سوي ديگر مي بينيم که استعمارگران شرق و غرب چون مي بينيد برخلاف منافقان مي باشند، دست از تفرقه اندازي و فتنه برانگيزي برنمي دارند و به استعمارگري و غارتگري خودشان ادامه مي دهند که يک نمونه ي آن تحميل کردن جنگ از سوي عراق به کشورمان مي باشد؛ پس در اين حال که کشور اسلامي مان مورد تاخت و تاز و تهاجم قرار گرفته است و شهر و ديار ما را ويران مي کنند، آيا مي شود ساکت نشست و تحمل کرد؟ پس بايد به نداي « هل من ناصر ينصرني » امام حسين زمان لبيک گفت و ايثارگري و شهامت و شجاعت به خرج داد؛ بايد جانفشاني و ايثارگري کرد تا درخت پربرکت اسلام [ را ] آبياري نمود و زنده نگه داشت و راه شهيدان هميشه جاويد را ادامه داد.

شهيد کريم محمدپور ( 1365- 1342 گچساران )

زمزمه هايي که از هر گوشه و کنار اين مملکت به گوش مي رسد، ناله ي نيمه شب طفل صغيري که بدن انسان را به لرزه درمي آورد و آه سرد همسر شهيدي که هر نيمه شب تا سپيده به گوش مي رسد، همه و همه جهت بيدار کردن و هشيار نمودن مردم است؛ پس از مدتي تأمل و تحليل به اين نتيجه مي رسيم که همه و همه ي اين مسائل حاصل از يک رشته نفاق و تفرقه اندازي استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا و شوروي است که براي رفاه خود، مردم مسلمان را به جان هم انداخته و خودشان به زندگي پر عيش و نوش خود ادامه مي دهند و غافل از روز موعود هستند که در آن موقع آتش از دهان آن ها بيرون مي جهد و بوي چرک و کثافتشان اجازه ي عبور از قبرستان را نمي دهد.

شهيد نادر محمد قلي ( 1362- 1340 شازند )

برادر جان! ... بگذار اين مدافعين دروغين انسان ها، اين روشنفکران روباه صفت، اين روشنفکرهاي بي ايمان و حامل نفاق، چند صباحي ديگر زير ماسک آزادي و حداقل دفاع از سرزمين ملت ايران چند روزي تنفس کنند، ولي بالاخره انتقام خواهد گرفت، بالاخره آن ها کفاره ي عملشان را در اين دنيا پس خواهند داد.

شهيد رحمت الله محمدي ( 1364 - 1341 فلاورجان )

اي مسلمانان! ... نبايد غافل ماند که دشمن و شياطين در حال شيطنت هستند تا به هر نحوي مسلمانان را از هم جدا سازند و با تفرقه و نفاق، خط کفر و الحاد را جايگزين خط الله سازند و جلوگيري از اين گونه خطاها ممکن نيست مگر با حضور در صحنه و آگاه بودن از واقعيت ها.

شهيد فيض علي محمدي ( 1361- 1343 زنجان )

امت اسلام! برادران و خواهران بسيار ارزشمند که سخنان برادر حقيرتان را مي خوانيد يا مي شنويد! آگاه باشيم که همان گونه که اسلام در طول تاريخ در سه جبهه ي شرک و کفر و نفاق درگير بوده و هميشه مؤمنين و صديقين و موحدين در برابر کفار و منافقين و مشرکين، اينک نيز انقلاب اسلامي ايران در اين سه جبهه بايد مبارزه کند و مسلم اينکه چهره ي نفاق ناشناخته ترين و مرموزترين و خطرناک ترين دشمنان اسلام مي باشد. بر اين اساس است که ضرورت پيدا مي کند تا امت حزب الله در شناخت هر چه دقيق تر و هوشيارانه تر چنين انسان هاي شيطان صفت، سعي و کوشش وافر را مبذول داشته و با همراهي يا همياري مکتبي که در زمان غيبت حضرت بقيه الله الاعظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در چهره ي ولايت فقيه متجلي گشته، برخوردي انقلابي نمايند.

شهيد علي محمد مختاري شمسي ( 1361- 1345 صدوق )

تنها سفارشي که دارم امام را تنها نگذاريد؛ تا آخر عمر عليه دولت آمريکا مبارزه خواهيم کرد و در اين راه از جان خود مايه گذاشته ايم؛ اسراييل اين جرثومه ي فساد، هميشه پايگاه کفر و نفاق بوده است؛ بايد همه به پا خيزيم و اسراييل را نابود کنيم.

شهيد هاشم مدرسي ( 1365- 1338 همدان )

از امت اسلامي مي خواهم ولي فقيه زمان خود را در وظيفه اي که دارد و در اجراي آن ياري نمايند و منافقين کوردل و آناني را که قابليت هدايت را از دست داده اند، شناسايي و از اجتماع طرد نموده و امکان هر گونه سوء استفاده را از ميراث خوران انقلاب که همانا فرصت طلبان باشند، بگيرند و در ادارات و سازمان هاي دولتي و شرکت هاي خصوصي و احتمالاً نهادهاي انقلابي کساني را که جيره خوار اجانب بوده و با تظاهر و رياکاري و نفاق و دورويي سعي در بدبين نمودن مردم به اسلام و حکومت اسلامي نوپا را دارند، شناسايي و از طريق مجراي قانوني به سزاي اعمال خود برسانند.

شهيد ابوالفضل مرادزاده ( 1361- 1339 آذر شهر )

عزيزانم! همه مي دانيم که دشمن ما نماينده اي فريب خورده از طرف شرق و غرب است و تا اين دندان مسلح به بهترين تجهيزات نظامي شرق و غرب است، ولي تنها سلاحي که ندارند و از همان سلاح رزمندگان ما در هراسند، سلاحي جز ايمان نيست. عزيران! شما در پشت جبهه در سنگر مبارزه عليه نفاق مسئوليتي بس سنگين بر عهده داريد، چرا که در اين سنگر دشمن چهره ها و حيله هاي مختلف مي زد بايد آگاه و جدي باشيم؛ بدانيم به قول شهيد مطهري اسلام از دو گروه بيشتر ضربه مي خورد؛ منافقان زيرک و زاهدان احمق؛ پس بايد با وحدت خود اجازه ي نفاق به منافق ندهيم و با اخلاق اسلامي خود زاهدان احمق را روشن و بيدار نماييم.

شهيد سيد مسعود مروج جهرمي ( 1362- 1343 جهرم )

از برادران بسيج و انجمن اسلامي مي خواهم که در کنار هم و با خلوص نيت براي اسلام خدمت کنيد و از تفرقه بين يکديگر به شدت بپرهيزيد؛ زيرا هدف کساني که با اسلام مخالفند، اين است که در ميان مردم و تمام اقشار و ارگان ها دودستگي و نفاق ايجاد کنند و از اين طريق حيله هاي شيطاني خود را عملي سازند.

شهيد رضا موجودي رناني ( 1361- 1337 اصفهان )

در طول عمر کوتاه خود از سه چيز به شدت نگران و ناراحت شدم: اول: اينکه طفل يتيمي را گرسنه و بي لباس يا اينکه نوازش نمي شد؛ دوم: اينکه در لباس نفاق مذهب، منافقي مؤمني را از محل يا جامعه طرد کند؛ سوم: مسلماني که قدرت داشته باشد و مانع ظلم و ظالم نشود.

شهيد بهمن موروثي ( 1361- 1342 آستانه اشرفيه )

برادران و خواهران! توجه داشته باشيد، مواظب باشيد و بدانيد دشمن هيچ وقت با نام دشمن نمي آيد؛ گرگ هيچ وقت با لباس گرگ نمي آيد؛ منافق هيچ وقت با نام منافق نمي آيد؛ آگاه باشيد اين دشمنان زخم ديده هر روز در فکر نقشه اي هستند تا چگونه شما را به دام اندازند؛ اين روشنفکران التقاطي به اصطلاح مسلمان در کمين هستند؛ اين ها آن قدر نفاقشان بالا رفته تا جايي که امکان دارد يک روزي با نام ولايت فقيه به ميان شما آيند و به ولايت فقيه ضربه بزنند، کار منافقان همين است و اين طبيعي است؛ ... شما امت حزب الله کاملاً بايد مواظب باشيد که اين ها هيچ وقت با نام نفاق و شرک و دشمن به ميدان نمي آيند، بلکه با نام هاي خوبي چون مجاهد، ميزان، فرقان، فدايي، حمايت از کارگر، جنبش مسلمانان مبارز، حمايت از اسلام و مستضعفين و در آخر با نام حمايت از ولايت فقيه به ميدان مي آيند؛ چون مي دانند که اگر راست بگويند، ملت به اينان امان نخواهد داد.

شهيد سيد صادق ميري آشتياني ( 1361- 1317 تهران )

با سلام بر رزمندگان جبهه هاي حق عليه باطل و به اميد پيروزي جبهه هاي اسلام عليه کفر جهاني، کفري که در برابر اسلام فتنه هايي برانگيخته است و از هر سو گروهک ها هر کدام با تزي برمي خيزند و همزمان با سلاح و دل هاي پرکينه دست به حمله مي زنند؛ همه براي آن است که خورشيد هدايت را که از آسمان ايران سر برآورده از نور افشاني باز دارند، ولي کور خوانده اند؛ ابرقدرت ها اين طور بسيج شدند تا با اسلام مقابله کنند؛ نشستن بر هر مسلماني حرام است؛ پس مسلمانان نيز بايد بسيج شوند تا برکنند ريشه ي کفر و ظلم و ستم را که بحمدالله مردم ايران با داشتن رهبري آگاه و بيدار و هوشيار و شجاع لشکر کفر را به زانو درآوردند و قدرت اسلام را به دنيا نشان دادند.

شهيد اسماعيل ميري ( 1361- 1342 نايين )

اين ها، اين آشوب طلبان بي سر و سامان، اين خونخواران به منظور اشاعه ي (6) فتنه و استقرار ظلم و ستم، به دور هم گرد آمده، مي خواهند که اسرائيلي ديگر که دشمن ما است، بيافرينند و در پيرامونش به کردار ناشايست [ بپردازند ] و عمليات جابرانه ي خويش را ادامه دهند.

شهيد نادر ناظري ( 1363- 1337 گرمسار )

ارزش انسان به اين است که روح مبارزه در او باشد، هم مبارزه ي بيروني، هم مبارزه ي دروني با نفس خود، با شيطان دروني اوست که او بدبخت است؛ آن کسي که با نفس خود دائم در حال نبرد نباشد، مبارزه بيروني با دشمنان فتنه انگيز با دشمناني که قصد نابودي دين و مکتب و قرآن عقايد ما دارند، با آن هايي که با ظلم و فساد مي خواهند عياشي کنند.

شهيد محمدجواد نيک سرشت ( 1364- 1343 جهرم )

اين موضوع هم کاملاً براي ما مشخص است که صدام خود شيطان و وابستگانش ايادي شيطانند؛ صدام و نوکران او که فتنه گري و فتنه جويي او مشخص شده و اين وظيفه ي شرعي است که براي رفع فتنه بر اساس آيه ي « قَاتِلُوهُمْ [ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ ] » (7) با صدام بجنگيم و بعد از نابودي صدام نوبت ديگر فتنه گران [ است ] ...

شهيد رحيم نيکوکار ( 1361- 1336 تهران )

... در ضمن به برادران همسنگر و همرزمم در انجمن اسلامي آموزش و پرورش سفارش مي کنم که راه خود را ادامه دهند تا دشمنان اسلام را که در لواي اسلام و در چهره ي نفاق درصدد لکه دار کردن اسلام مي باشند، ريشه کن نمايند و مرگ و ذلت باد بر مخالفين و بر کساني که به اسم اسلام در ارگان هاي مملکت نفوذ کرده اند و درصدد کارشکني و ضربه زدن به انقلاب اسلامي و حزب الله هستند، از خون شهيدان عزيزمان چون نردبان براي ترقي و کسب مقام استفاده مي کنند؛ ننگتان باد اي خيانتکاران!

شهيد علي هدايتي ( 1362- 1334 بجنورد )

اي ملت شهيد پرور! امروز اجانب و استعمارگران در کمين اند تا کشور اسلامي ما را از پاي درآورند؛ ملت عزيز! پيرو روحانيون باشيد؛ زيرا آن ها بر اسلام عالم اند؛ بدانيد هر کس بر خلاف روحانيت چيزي گفت، مقصودش شکست اسلام است؛ اين سخن پير جماران و ذريه ي امامت است. يا با اختلاف شيعه و سني تخم و بذر نفاق را در جامعه مي پاشند؛ برادران سني و شيعه! امروز اختلاف جزئي را کنار بگذاريد و به حبل الله چنگ زنيد که پيروزيد و دشمنان شما خوار و ذليل اند. برادران و خواهران محترم! پشتيبان ولايت امر و فقيه باشيد تا به کشور شما آسيب نرسد؛ اين پندها راه هاي دشمن است که آن ها يا با بد گفتن به روحانيت يا با ايجاد نفاق در بين برادران سني و شيعه و يا با لوث کردن ولايت فقيه مي خواهند به کشور ضربه بزنند؛ جلوي اين راه ها را سد نماييد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد که قرآن کريم مي گويد: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ ». (8)

شهيد صفدر همتي دزکي ( 1366- 1349 شهرکرد )

و اينک فاسدان را مي بينيم که در صدور، يأس و وسوسه برمي انگيزند تا آتش فتنه بيفروزند و بر بستر خون شهيدان کاخ فرعوني به پا سازند؛ اينان را نيز به عذاب پيشينيانشان مژده مي دهم که انقلاب حسيني هرگز شکست نخواهد خورد و از شر شيطان صفتان نيز به پروردگار بزرگ ياور جاويد انقلاب پناه مي بريم.

شهيد محمدعلي يعقوبي ( 1366- 1346 فردوس )

امت حزب الله ما چه خوب اين بار امانت را به دوش کشيد؛ دشمن از هر طرف او را مورد هجوم سياسي، تبليغاتي، فرهنگي و نظامي قرار داد؛ گاهي محاصره ي ا قتصادي کرد؛ فتنه ي گروهک ها را راه انداخت؛ جنگ داخلي و کودتا و حمله ي مستقيم نظامي کرد و عاقبت جنگي تمام عيار را بر امت ما تحميل نمود، اما ملت ما همچون کوه مقاوم و نستوه و استوار ايستاد و در برابر همه ي ناملايمات استقامت ورزيد و اکنون ملت ما فرزندان خود را براي دفاع از اسلام و حريم دين الهي بسيج کرده و لباس رزم به آنان مي پوشانند و دوري و فراقشان را تحمل مي کنند فقط به خاطر خدا.

شهيد عبدالحسين يعقوبي ( 1365- 1338 تاکستان )

پدرم و برادران عزيز! دست از امام و بيعت با اين فرزند زهرا (سلام الله عليها) را برنداريد؛ همواره خواستيم حزب الله به رهبري روح الله و روحانيت مبارز در خط امام را سرمنشأ اعمال خويش قرار داده و دنباله رو افرادي که فقط فرقه شان هواهاي نفساني و شيطاني است و عاملان تفرقه و نفاق و جدايي و برادر کشي هستند؛ نباشيد ... و عاملان به نفاق و تفرقه را نصيحت به مودت و وحدت نماييد، در غير اين صورت از آنان اعلام تنفر و انزجار نماييد؛ در هر عملي رضاي خداوند را در نظر داشته باشيد که بهترين اعمال ما آن است که بيشتر مورد توجه و رضايت خداوند قرار گيرد؛ در مبارزه با جبهه ي کفر و نفاق به پيش رويد حتي تا سرحد جان دادن و خون هديه کردن که خون بهايش به خداوند منان مي دهد.

پي‌نوشت‌ها:

1. سوره قصص؛ آيه 5.
2. سوره بقره؛ آيه 191.
3. سوره بقره؛ آيه 10.
4. در اصل وصيت: است.
5. در اصل وصيت: حقي که.
6. در اصل وصيت: آماده.
7. سوره انفال؛ آيه 39.
8. سوره نساء؛ آيه 59.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط