فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (2)

اين را به شما بگويم که بزرگ ترين ضربه اي که زده شده و مي زنند و در آينده هم دشمن شما هستند، کساني هستند که نماز مي خوانند، روزه هم مي گيرند، قرآن هم مي خوانند، اما اولاً دروغ مي گويند؛ ثانياً عمل نمي کنند و هميشه هم با
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (2)
 فتنه و نفاق، حربه اي در دست دشمنان (2)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد قاسم خسروي ( 1366 - 1337 داراب )

اين را به شما بگويم که بزرگ ترين ضربه اي که زده شده و مي زنند و در آينده هم دشمن شما هستند، کساني هستند که نماز مي خوانند، روزه هم مي گيرند، قرآن هم مي خوانند، اما اولاً دروغ مي گويند؛ ثانياً عمل نمي کنند و هميشه هم با عين حالي که مرد عمل نبوده اند، مي خواهند رياست کنند و نفع ببرند؛ شما کم کم مي توانيد اين ها را بشناسيد، کساني که پست ها را اشتغال کرده اند و رنگ جبهه هم نديده اند و يا اگر ديده اند، بازديدي کرده اند و رفته اند، آن هم براي استفاده ي خود؛ آن ها را خوب بشناسيد، کساني که با رزمندگان و شهيدان دشمن اند و با فسادگران و فتنه گران و ثروتمندان دوروبرشان و آن هايي که علف جلوشان مي ريزند تا ازشان بارکشي کنند، با اين جور افراد دوست هستند؛ اين ها را از بالا به پايين کشيد، هر کس مي خواهد باشد، هر پستي مي خواهد داشته باشد، در موقع مناسب وقتي که طوري باشد که وحدت بين خود مردم حفظ شود، وقت اين کار است و اول همه را آگاه کنيد، سپس افراد صالح را انتخاب و افراد ناصالح را بدون ترس و وحشت، اگر خودشان سرجايشان ننشستند، شما به زور آن ها را بنشانيد. اين جريان در يک گوشه ي کشور نيست، در قسمت هاي ديگر، در پست هاي ديگر نيز هست.

شهيد محمدرضا خليلي ( 1361 - 1342 تهران )

هر موقع که با امام ديدار مي کرديم، امام را چون يک مشعل نوراني در راه سعادت احساس مي کردم و بر عکس هر موقع يکي از منافقان را مي ديدم، احساي تنفر خاصي نسبت به آنان داشتم؛ چون فتنه هايشان را در افغانستان مي ديدم که چگونه وحشيانه به آزادي خواهان افغانستان يورش مي برند و چگونه بچه هاي خردسال را و خانه هاي آنان را با بمب با خاک يکسان مي کنند؛ پس چرا سازمان بين الملل در اين باره سکوت مي کند و سکوت آنان همراه با سازش [ است ].

شهيد مجيد خواجوي ( 1361- 1341 دزفول )

يکي از آرزوهاي من، اين بود که در برابر اسراييلي هاي غاصب [ که ] به قول امام ( ام الفساد ) است، بجنگم. آرزو داشتم در جنوب لبنان بجنگم؛ در مقابل شرک جهاني و اسراييل غاصب که [ با ] ما به نفاق است و با همين رژيم عراق [ که با ] مبارزه، مسلمانان را به انحراف کشانده و نيروهايي که مي بايست در برابر اسراييل بجنگند و بيت المقدس، قبله ي اول مسلمين و مسجدالاقصي را نجات بدهند، بيشتر آن ها به هدر رفتند؛ چقدر نيروهاي مادي و معنوي از دو کشور ايران و عراق به هدر رفت که [ عامل ] همين جنگ هم، البته شيطان بزرگ آمريکا، عليه انقلاب اسلامي ايران بود.

شهيد محمداسماعيل درودي ( 1363- 1337 نيشابور )

عزيزان من و اي ياران امام حسين (عليه السلام)! اسلام عزيز که اکنون که به دست شما سپرده شده است، با رنج و سختي هاي فراواني که ائمه ي معصومين (عليهم السلام) متحمل شده اند و جريان کفر و نفاق و اسلام نمايان مدت ها سعي نمودند اسلام عزيز را در هاله اي از گرد و غبار التقاط محصور نمايند، اکنون به دست فرزندي پاک از سلاله ي معصومين (عليهم السلام)، چهره ي واقعي آن نمايان شده است؛ سعي نماييد هيچ گاه از خط ولايت فقيه و روحانيت مبارز و متعهد جدا نشويد.

شهيد محمدعلي دهستاني اردکاني ( 1362 - 1344 اردکان )

تصميم گرفته ام براي رفتن به سوي خدا و تکامل و رشد و انسانيت هجرت کنم و سرزمين اسلامي ام را از اشغال بي دينان و فتنه جويان وابسته به امپرياليسم شرق و غرب درمي آورم که ناگهان به فکر مرگ و شهادت مي افتم و از ملت انقلابي و مسلمان مي خواهم که همواره پشت سر امام امت حرکت کرده و تا پيروزي کامل اسلام از مبارزه عليه کفر و نفاق دست برندارند.

شهيد محمد کاظم دهقاني اشکذري ( 1363 - 1343 صدوق )

برادران! از سنگرهاي اسلام محافظت نماييد و نگذاريد که دشمن با پرتاب گلوله هاي نفاق اساس اسلام را نابود کنند؛ بسيج را رها نکنيد که امروز بسيج ريسمان محکم الهي است و اعضاي جامعه ي انقلابي ما را به هم پيوند مي دهد و شما با شرکت خود در اين سنگر اسلام، بر استحکام اين سنگر بکوشيد.

شهيد ذوالفقار ذوالفقاري ( 1361 - 1325 کوهپايه )

برادران! خودتان را بيازماييد و وجدان خويش را در محکمه ي عقل و خرد برده، کلاه خويش را قاضي کنيد؛ الآن اسلام حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و اسلام علي (عليه السلام) مي رود که جهان را بگيرد؛ شما ساکت ننشينيد که ايادي مزدور آمريکا در منطقه همچون صداميان و در داخل، همچون گروهک هاي نفاق و شرک، اسلام را ملعبه ي دست قرار دهند و آن را براي جهانيان وارونه جلوه دهند؛ قيام کنيد و همانند بنيان مرصوص در مقابل ائمه ي کفر، بتان ساختگي دست بشر را به زير کشيم و با رهنمودهاي امام که براي اولين بار فرمود: « آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند »، اين غول تهي را با اتحاد خويش نابود کنيد.

شهيد سهراب ( حسين ) دربانيان ( 1362 - 1336 سمنان )

بر ماست که از اسلام عزيز که بعد از چهارده قرن جهاد و شهادت و شکنجه به دست ما رسيده، دفاع کنيم و پاسداري شايسته براي حدود و احکام الهي باشيم و در مقابل دشمن متجاوز در تمامي چهره هايش ( کفر و شرک و نفاق )، اعم از شرقي و غربي، تا پاي جان، تا آنجا که مژه ها مي جنبد، بايستيم و انقلاب اسلامي را تا انقلاب جهاني حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در پرتو ولايت فقيه تداوم بخشيم.

شهيد علي رضا رحميي صفت ( 1361 - 1336 تهران )

سعي کنيد که در زندگي خود نسبت به مسائل جامعه عميق فکر کنيد، مخصوصاً به تهمت هايي که به روحانيت و ياران امام نسبت مي دهند، گوش فرا ندهيد؛ زيرا که صلاح شما در اين است و اين را بدانيد که آن کساني که هم اکنون تخم نفاق و اختلاف را در اين جامعه پراکنده مي کنند، از کاخ سفيد و کرملين دستور مي گيرند و اين را تاريخ نشان خواهد [ داد ] که سازمان هاي جاسوسي چه مارهايي را در آستين خود پرورش دادند و بعد از سال ها خوشگذراني در کشورهاي اروپايي حالا سنگ مردم ستمديده، زجر کشيده و شهيد داده را به سينه ي خود مي زنند و هر روز وجود خود را در آشوب و تشنج در صحنه به دست مي آورند و مي دانند در آرامش و وحدت آن ها به زباله داني تاريخ مي افتند؛ لذا هميشه سعي در به هم ريختن جامعه دارند.

شهيد محمدرضا رزاقي سيگارودي ( 1361 - 1343 لنگرود )

.... برادران! جهاد چه با کفر و نفاق داخلي باشد و چه با کفر و نفاق خارجي؛ به هر حال جهاد است، ولي جهادي خوب است که خالصانه در راه خدا باشد و تا حد شهيد شدن در اين راه بينجامد.

شهيد حسين رشيدي طاشکويي ( 1362- 1337 کرج )

... جنگ ما در حال حاضر، جنگي است با کفر و نفاق، با نوکر چپ و راست که خود را اسلام جلوه داده مانند معاويه قرآن را سر نيزه کرده اند و امامان ما را مجوس مي خوانند، ولي چه باک که ما راهيان مقصد سرخ شهادتيم و براي تکامل مبارزه خواهيم کرد.

شهيد غلام رضا رضايي ( 1359- 1340 اراک )

از خصوصيات کافران اين است که مانع هستند بر مؤمنان براي تکامل و آن هم به طور خصمانه؛ و جنگ ما در حال حاضر، جنگي است با کفر و نفاق، با نوکر چپ و راست که خود را اسلام جلوه داده و مانند معاويه قرآن بر نيزه کرده و اماممان و ما را مجوسي مي خواند، ولي چه باک که [ ما ] (1) راويان قصه ي سرخ شهادتيم و براي تکامل مبارزه خواهيم کرد، به هر نحو که لازم باشد.

شهيد غلام علي رضاييان ( 1361- 1341 بروجن )

امت قرآن در زماني که کفر و نفاق در مقابل اسلام، جبهه ي واحدي را تشکيل مي دهند و در زير هر ماسک و هر چهره درصدد کوبيدن انقلاب برمي آيند و جسارت را به آنجا مي رسانند که از وجود مرجع نمايان در راه نابودي اسلام استفاده مي کنند، بر من و بر تو اي برادر و اي خواهر مسلمان! است که هوشياري خود را کاملاً حفظ نماييم؛ همواره در صحنه باشيم؛ حافظ حسين زمان و راه او باشيم؛ امام را بشناسيم.

شهيد قربان علي رضايي ( 1365- 1330 قم )

در اين موقعيت حساسي که کشور عزيز ما قرار گرفته و با اين جنگي که به وسيله ي ابرقدرت ها با دست صدام کافر بر ملت عزيز ما تحميل شده است ... يقين دارم که لشکر کفر صدام عفلقي و امثال آنها و تجهيزات روسي آن با کمک هاي مالي ابرقدرت ها و تبليغات استکبار جهاني به وسيله ي نيروهاي رزمنده و دلير سپاه اسلام نابود خواهد شد. از اين جهت نگراني نيست؛ نگراني از چهره هاي به ظاهر دلسوز و در واقع توطئه گر است که در مقابل خط اصيل انقلاب يعني خط امام امت، خميني عزيز مي ايستند، گاهي با چهره ي نفاق و گاه با چهره ي ملي گرايي و گاه با چهره ي ليبرال و چهره هاي ديگري که شاهد خواهيم بود ( چهره ي ولايت خواهي، ولايتي که به قول امام عزيزمان اين ها ديانت هم ندارند ) و همه ي اين چهره ها براي ملت عزيز ما روشن خواهد شد.

شهيد محمد رضواني ( 1365- 1340 فريدن )

وحدت کلمه را حفظ کنيد و واحد و يکي باشيد، نفاق را از بين خود ببريد که نفاق کار شيطان است؛ آن هايي که در بين شما نفاق مي اندازند، بدانند که در خط آمريکا و ابر قدرت هاي شرق و غرب هستند و از آن ها تغذيه مي شوند و از آن ها درس مي گيرند و اين ها منافق در خط آمريکا هستند که بايد از جامعه ي اسلامي خود طرد نماييد و هرگز فريب آن ها را نخوريد.

شهيد ناصر رفيعي ( 1365- 1344 خميني شهر )

اگر يک روز باطل با حق سازش کرد، ديگر آن حق نيست، بلکه آن باطل است که چهره ي حق به خود گرفته؛ آري؛ انحراف ما، آن روزي است که کفر با ما در ستيز نباشد و بايد بيدار بود و هوشيار و عين موضوع در رابطه با افراد و گروه ها هم صادق است، اگر مشاهده کرديد که يک فرد با يک گروهي در کفر و نفاق با او سازش دارد يا از او تعريف کرده و همين دليل براي حق نبودن آن فرد و گروه کافي است و حال در زمان خودمان نمونه ي آن ها را مي بينيم و مي يابيم که عالمان بي عمل وجود دارند که گويا « أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار » (2) را فراموش کرده اند و در دامن صداميان به سر مي برند و تنها، کفر با آنان سازش کرده، بلکه تعريف آنان را نيز مي کند.

شهيد علي روان بخش ( 1361 - 1343 تهران )

و ديگر اينکه براي شما خانواده ي عزيز به خصوص پدر و مادر گرامي، ... سفارشم اين است که شما فرزند خود را با شهامت هديه کرديد؛ مبادا با گريه و زاري کردن در سوگ من در جلوي منافقان از خدا بي خبر از اجرتان در نزد خدا بکاهيد، چرا که دشمن چادر نفاق بر سر، منتظر ديدن چنين لحظه ايست که از آن سوء استفاده کند و ديگران را از اين راه منحرف کنند و اين بر شماست که صبر و تقوي را پيشه کنيد و در اجتماعات خودتان ابراز خوشحالي و خرسندي از هديه کردن فرزندتان به پيشگاه الهي کنيد.

شهيد غلام رضا رهبر ( 1365- 1336 اهواز )

واي به حال آنانکه که اين موقعيت حساس را درک نکنند و چه ساده اند آنان که مي گويند جنگ را با مذاکره تمام کنيد. دنيا را مي بيني؟ ايراني که بر طبق موازين اسلامي خواهان صلح است و جنگ طلب نيست، [ به ] دنيا او را جنگ طلب شناسانده اند و عراقي که همه ي فتنه ها زير سرش است، صلح طلب است. دنياي استکبار بدترين دنياهاست؛ تمام موازين انساني در اين دنيا اشتباه جلوه داده شده؛ مصلحين در اين دنيا برترينند و فاسدين خوب ترين؛ و مردم دنيا با القاي تبليغات باورشان مي آيد و صداي ما کوتاه از اينکه آنان را متوجه و هشيار کنيم. عزيز من! متوجه تبليغات استکبار و ضدانقلاب باش ببين آنچه که آنان مي گويند با قرآن و سنت و همچنين با سخنان امام امت مطابقت دارد يا خير.

شهيد اسماعيل زارع ( 1363 - 1345 آذرشهر )

شما برادران بعد از شهادت من اسلحه ام را برداريد و راهم را ادامه دهيد؛ نگذاريد منافقين عرض اندام کنند و آن ها را از بين ببرند تا فتنه و فساد توليد نکنند و اما وصيت ديگرم اين است که ابراهيم زمان، روح خدا را تنها نگذاريد، هميشه پيرو ولايت فقيه باشيد؛ از دستورات پيامبرگونه ي امام امت اطاعت کنيد؛ هميشه بيدار باشيد و خداي ناکرده اگر لحظه اي غفلت کنيد و اسلام ضربه بخورد؛ مسئول هستيد، همه مسئولند.

شهيد نبي سروري ( 1362- 1341 تهران )

... بدانيد هيچ ابرقدرتي توان مقابله با شما را نخواهد داشت، اما اين منافق صفتان از خود شما عليه خودتان استفاده مي کنند؛ زيرا آن ها در ظاهر مسلمانند؛ خودشان را به شما مظلوم نشان مي دهند، گويي اينان حق طلبان و حق جويان زمانند؛ در اين صورت شما آنان را دوست مي داريد، اما آنان شما را دوست ندارند، در صورتي که شما به آن ها محبت مي کنيد، اما آن ها با شما نفاق مي کنند؛ در مجامع شما اظهار ايمان کرده و چون تنها شويد، از شدت کينه سر انگشت خشم به دندان گيرند و شما را هلاک کنند ... پس شما مانند آنان که راه کفر و نفاق را پيمودند، نباشيد که گفتند اگر برادران و خويشان ما سفر نرفته و يا به جنگ حاضر نمي شدند، به چنگ مرگ نمي افتادند؛ اين ها مغلطه اي بيش نيست؛ زيرا خداوند است حيات بخشنده و ميراننده و به تمام امور عالم آگاه است.

شهيد جمشيد سليماني ( 1362- 1340 آمل )

برادران و خواهران حزب الله و رزمنده! اينک در اين مقطع کنوني، اسلام و فرزند رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم)، امام خميني و شرف و حيثيت و دين و مکتب و مملکت شما از طرف کفر و الحاد و نفاق که در رأس آن آمريکا و شوروي هستند، مورد حمله و تجاوز قرار گرفته است؛ با رفتن به جبهه و نابودي استکبار و خود فروختگانش، پوزه ي همگي را به خاک بماليد (3) ... نبايد بين شعار و عملتان فاصله وجود داشته باشد، بدانيد که [ در اين صورت در ] (4) ريا و نفاق و کفر افتاده ايد و بايد که بر حال خود گريه کنيد.

شهيد جواد شاعري ( 1365- 1341 تهران )

دشمن در کمين است و در انتظار کوچک ترين فرصتي است تا بر عليه شما امت مسلمان توطئه چيده و در ميان شما تفرقه و نفاق به پا کنند و زنجيره ي اتحاد شما را از هم بپاشند تا بتوانند بر شما احاطه پيدا کنند و تسلط داشته باشند؛ پس اي مردم! رهبر را فراموش نکنيد؛ به سخنانش بيشتر دقت کنيد که بحق نائب آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.

شهيد عبدالله شبرنگي ( 1361 - 1341 اهواز )

... امروز که ما مي دانيم آمريکاي ستمگر به وسيله ي نوکر خود، صدام و لشکريان کافر بعثي اش به ميهن اسلامي ما هجوم آورده است تا به خيال خام خود، نهال جمهوري اسلامي ما را پرپر کند، چرا دست روي دست گذاشته و تنها نظاره گر باشيم تا اين چنين ميهن اسلامي ما را زير چکمه هاي خود لگدمال کنند؛ بايد بجنگيم، بکشيم و کشته شويم تا روزي که اين خون ها سيلي بنيان کن شود و سردمداران کفر و نفاق را در خود غرق کند.

شهيد بهمن شريفي رناني ( 1366 - 1343 اصفهان )

و اما شما اي مسئولين امر و کساني که مسئوليت حراست از خون شهدا بر دوش شما نهاده شده است! ادامه ي راه شهدا حفظ دو جبهه ي داخلي و خارجي است؛ اين را بدانيد که اگر آمريکا و شوروي و اگر تمامي فتنه انگيزان روي زمين بر سر ما يورش آورند، کوچکترين ضربه اي به اين مملکت بقيه الله (عجل الله تعالي فرجه الشريف) وارد نخواهند کرد؛ تنها چيزي که امکان دارد به اين انقلاب ضربه وارد سازد و مردم را به بي تفاوتي بکشاند، دشمنان درون اين هسته ي عظيم هستند که امکان دارد اگر به موقع با آن ها مبارزه نشود، اين نهضت را به پوسيدگي بکشاند.

شهيد نورالله شکروي خوزاني ( 1363- 1346 خميني شهر )

... اعتقاد من، اين است که اين جنگ تحميلي تا سقوط صدام بايد ادامه داشته باشد تا فتنه گران، تجاوز گري را از سرشان بيرون نمايند.

شهيد رضا شکري پور ( 1365- 1335 همدان )

يک مسئله ي مهم که ما بايد در آن بينديشيم، اين است که ببينيم حق کيست و چيست؟ آيا قرآن حق است يا نه؟ خوب حال که حق است، پس کليه ي ابرقدرت ها خلاف آن عمل مي کنند؛ کفر و الحاد و نفاق و فساد در تمام کشورها اين را مشخص مي کند؛ پس حال که تمام آن ها با ما رو به رو شده اند، پس ما حقيم؛ چون در مقابل آن ها با آن فسادها قرار گرفته ايم و بدانيم که در اين دنيا مسافري بيش نيستيم.

شهيد خسرو شکيبايي مقدم ( 1361- 1337 گچساران )

و اينک لباس مقدس سربازي را به تن کرده ام تا ادامه دهم راه شهيدان را، تا برپا بماند انقلاب اسلامي؛ مي روم به دستور قرآن کريم به جهاد بر عليه کفر و نفاق، اين دوستان قسم خورده که قصد سرنگوني انقلاب اسلامي را به خيال خام خود دارند و کورند و کرند که بفهمند ما جوانان ايران که خون اسلام در رگ هايمان مي جوشد و بر عليه منفوران و مزدوران آمريکا فوران مي کند، هنوز زنده ايم [ و ] تا شهادت آرام نمي نشينيم.

شهيد کاظم شمس الدين زاده طرقبه ( 1366- 1343 مشهد )

مسئله ي اصلي امروز، جنگ است و ما تا استقرار نظام جمهوري اسلامي در عراق و رهايي قدس عزيز از چنگال صهيونيسم بين المللي و نابودي اسراييل غاصب که همان رفع فتنه از منطقه است، از پاي نخواهيم نشست و به هيچ وجه تن به ذلت صلحي که ايادي استکبار جهاني بر ما تحميل کنند، نخواهيم داد و اين مطلب را با شعار « جنگ جنگ تا پيروزي » اعلام مي داريم.

شهيد سيدفضل الله صانعي ( 1360 - 1334 خوانسار )

[ امام خميني ] بسياري از حقوق پاي مال شده ي چندين ساله را احيا نموده، به صاحبانش مسترد داشت و دست شرق و غرب را از اين خوان يغما کوتاه نمود و از همه بالاتر، حکومت عدل جمهوري اسلامي را مبتني بر خواست بر حق اکثريت قريب به اتفاق در اين سرزمين مستقر نمود و ...؛ خلاصه مجموع اين مسائل باعث نگراني دشمن غدار و مکار گرديد و او را به وسوسه وا داشت [ که ] هر آن به بهانه اي در اقصي نقاط اين سرزمين فتنه اي برانگيخت و به وسيله ي ته ماندهاي ايادي اش بسياري از بهترين برادران و خواهران ما را به خون کشيد، نتيجه اي نگرفت؛ طرح حمله ي مستقيم نظامي به اين سامان ريخت که موجب قهر و غضب الهي قرار گرفته و عقاب هاي آهنينش دچار طوفان شن گرديدند.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: ناخوانا.
2. سوره فتح؛ آيه 29.
3. در اصل وصيت: ماليده.
4. در اصل وصيت: ناخوانا.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط