سيري در وصيت نامه شهدا

اتحاد و اتفاق، لازمه ي جبهه ي انقلاب (1)

اي ملت هاي مستضعف جهان! برخيزيد و به ريسمان خداوند چنگ بزنيد و پراکنده نشويد که وقت آن شده است که ديگر دست اين ابرجنايتکاران تاريخ را از سر ملت هاي مظلوم و محروم به دور سازيم و دست در دست هم دهيم
يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اتحاد و اتفاق، لازمه ي جبهه ي انقلاب (1)
 اتحاد و اتفاق، لازمه ي جبهه ي انقلاب (1)

 

نويسنده: سعيده اصغري آذر




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد اشرف آزادي (1362 - 1341 پارس آباد)

اي ملت هاي مستضعف جهان! برخيزيد و به ريسمان خداوند چنگ بزنيد و پراکنده نشويد که وقت آن شده است که ديگر دست اين ابرجنايتکاران تاريخ را از سر ملت هاي مظلوم و محروم به دور سازيم و دست در دست هم دهيم (1) تا بتوانيم اين ظالمان قرن را به زباله دان تاريخ بسپاريم؛ همچنان که مردم ايران جوانمردانه و با اتحاد هم رژيم سلطنتي محمدرضا خاني را به زباله دان تاريخ سپردند. اکنون اي ملت مستضعف! بر شما و بر ماست که اين نوکران آمريکايي را با اتحاد و هجوم آوردن به جبهه ي حق عليه باطل تار و مار کرده و نابود سازيم.

شهيد حمد الله آزمون (1362 - 1338 بهبهان)

عزيزان! راه سعادت و خوشبختي در اين دنيا و آن دنيا تنها در راه اسلام زندگي کردن است؛ ما بايد راه و روش زندگي مان را با اسلام وفق دهيم و فرامين الهي را انجام دهيم. امر به معروف و نهي از منکر را فراموش نکنيد (2) و با هم اتحاد و همبستگي داشته باشيد تا منافقين و کفار ميانتان نفوذ نکنند. جلوي توطئه هاي منافقين را بگيريد و هميشه در صحنه ي انقلاب اسلامي باشيد. در انتخابات و مسائل مذهبي و نمازهاي جماعت شرکت کنيد و قرآن و نهج البلاغه را حتماً بخوانيد و راه و روش زندگي را از آن ها ياد بگيريد.

شهيد ابوالحسن آقايي (1363 - 1345 مشهد)

پيامي به برادران و خواهران حزب الله: برادران و خواهرانم! من خون ناقابلي داشتم که به پاي نهال جمهوري اسلامي ريختم. نه تنها من، بلکه تمام شهدا از شما تمنا داريم که تا قيام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) از راه خميني کناره گيري نکنيد و پرچم سبز «لااله الاالله» را با اتحاد يکديگر به دست امام موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بدهيد و شماييد که دنباله رو خون شهدا هستيد.

شهيد ماشاءالله ابراهيمي (1365 - 1339 اصفهان)

از همه برادران هم لباسي ام مي خواهم که آن طور باشند که مردم از آن ها انتظار دارند. نکند خداي نکرده به گونه اي باشيد که (3) نتوانيد رسالت سپاه را بر دوش بکشيد. اين لباس شرف دارد، حرمت دارد؛ هزاران سپاهي شهيد شده اند تا به اينجا رسيده ايم. ان شاء الله که سپاه با همان شکوه و اتحاد شما باقي خواهد ماند.

شهيد اسماعيل ابراهيميان (1362 - 1346 اهر)

اي مردم پشتيبان انقلاب باشيد و اتحاد خود را بيشتر و بيشتر کنيد؛ [ چرا ] که آمريکا از اتحاد شما مي ترسد و به قول امام آمريکا از پابرهنه ها ضربه ديده است. امام را تنها مگذاريد.

شهيد حسين ابوالقاسمي (1362 - 1344 بافق)

وصيتم به (4) شما عزيزان و امت هميشه در سنگر اين است که به جاي اينکه (5) وابسته به ابرقدرت هاي شرق و غرب جهانخوار بشويد، يک مسلمان واقعي باشيد و يکپارچگي و اتحاد خودتان را حفظ کنيد و نگذاريد که خون عزيزانتان پاي مال شود.

شهيد محسن احمدزاده (1364 - 1345 سمنان)

اي عزيزان من!... مبادا غفلت کنيد و در خود فرو رويد؛ چرا که دشمنان اسلام در صدد ضربه اي کاري هستند. استکبار جهاني تا آنجا که [ در ] توان دارد مي کوشد؛ اگر چه اين کارها دردي را درمان نمي کند. بايد (6) با ايماني راسخ و مصمم، با اتحادي محکم، چون ريسمان الهي، انقلاب را حفظ و توطئه ها را خنثي نماييد. (7)

شهيد بهروز احمدي (1364 - 1342 سبزوار)

به ملت ايران عرض مي کنم که اتحاد خود را همچون روزهاي اول انقلاب حفظ کرده و هميشه در صحنه حضور داشته باشند.

شهيد محمد کلوخ احمدي (1362 - 1345 قائن)

از تمام مردم حزب الله مي خواهم که در پشت جبهه با اتحاد و يکپارچگي خود نگذارند که منافقين بيش از اين، افرادِ در خط امام را ترور کنند و به آن هدف پليد خود دست يابند.

شهيد اصغر احمدي شاهپور آبادي (1360- 1339 اصفهان)

اي خواهران و برادران اتحادمان را محکم نگه داريد؛ به نغمه سرايي هاي ضد انقلاب و منافقين و فداييان گوش ندهيد [ همچنان ] که نداده ايد؛ (8) اين ها مي خواهند ما را دوباره به دامن آمريکا و شوري بيندازند و ما را اسير کنند و اسلام را نابود کنند که نمي توانند. خدا نگه دار اسلام است.

شهيد علي اختري (1362 - 1342 قائم شهر)

امت شهيد پرور! دست اتحاد به يکديگر دهيد و نگذاريد ابرقدرت هاي شرق و غرب اسلاممان را از ما بگيرند. آري! با اتحاد و يکپارچگي خود اين اسلام و ايران را در جهان نمونه سازيد و با اين همبستگي راه پاک شهيدان را ادامه دهيد.

شهيد کيامرز اديبي سده (1361 - 1338 اصفهان)

برادران و خواهران عزيزم! اميدوارم که در شناخت دين و اهداف آن کوشا باشيد و از تفرقه بپرهيزيد و هميشه قدر همديگر را بدانيد و از خداوند بخواهيد که ايمانتان را در راه شناخت او و دين او زياد کند تا بتواند يک فرد مفيد براي جامعه ي اسلامي و اين انقلاب باشکوه، که ده ها هزار جوان [ و ] پير و زن و مرد و کوچک و بزرگ با خون خود آن را آبياري کرده اند و به ثمر رسانده اند، (9) باشيد. (10) شما وظيفه داريد که دنباله رو آن ها باشيد و هميشه اتحاد را در بين خود و جامعه ي خود زياد کنيد تا دشمنان اسلام نتوانند بر شماها غلبه و حکومت کنند.

شهيد مسعود ارشادي (1365 - 1341 مشهد)

برادران بسيج و انجمن اسلامي! و دوستان عزيز! کليه ي کارهايي که مي خواهيد انجام دهيد، سعي شود که آهنگ (11) عبادت داشته و از (12) يک تشکيلات و نظم و اتحاد خاصي برخوردار باشد. از تفرقه و پراکندگي جلوگيري کنيد.

شهيد ابراهيم بابايي (1364 - 1346 شهريار)

اي ملت حزب الله! براي رضا خدا امام عزيز را تنها نگذاريد. هر چه بيشتر او را ياري کنيد تا ان شاء الله اين انقلاب خونين به انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) متصل گردد. پشتيبان روحانيت مبارز باشيد و نگذاريد افرادي نالايق در اين لباس پيامبرگونه نفوذ کرده و بخواهند به اسلام و روحانيت ضربه بزنند. دشمن ضربه خورده [ و ] در تلاش است که به اين انقلاب ضربه بزند. اتحاد داشته باشيد و نگذاريد افرادي منافق و آمريکايي صفت در ارگان هاي انقلابي و ادارات نفوذ کنند و با تبليغات نابجا و منافقانه، روحانيت را بکوبند و در نتيجه ريشه هاي انقلاب را قطع کنند و امام را تنها بگذارند.

شهيد محمد علي بديعي (1362 - 1341 اصفهان)

مبادا که امام و رهبر را تنها بگذاريد و تحت تأثير تبليغات بيگانه قرار گيريد! هيچ گاه سنگر نماز جمعه و جماعت را خالي نکنيد و روحانيت عزيز را تنها نگذاريد که فرداي قيامت سخت مسئوليد. شما برادران بسيجي! سنگر بسيج [ را ] که بازوي [ توانمند ] امام است، خالي نکنيد و با هم متحد شويد که دشمن از اين اتحاد و يکپارچگي شما به لرزه مي افتد.

شهيد خدادوست برشن (1365 - 1345 دهدشت)

بر محصلين و دانشگاهيان و معلمان واجب است که در مقابل ضد انقلاب و تفرقه افکن ايستادگي کنند. امت حزب الله بداند که اگر کوچک ترين دشمني بر بين خودشان به وجود بيايد به نفع دشمنان است. بنابراين اتحاد شما مشت محکمي بر دهان دشمنان خواهد بود.

شهيد صفرعلي بلوکي نژاد (1361 - 1318 يزد)

اي امت شهيدپرور! براي اينکه اين انقلاب ادامه پيدا کند و ان شاء الله به انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) متصل شود بايد کوشيد. شما امت حزب الله در جهت حفظ هويت اصيل انقلاب اسلامي [ کوشا ] باشيد. انقلاب ما از اين پس بايد اسلامي تر شود، نه صرفاً انقلابي با نام اسلامي، بلکه با حقايق اسلامي باشد. من به شما تأکيد (13) مي کنم که اتحادتان مبادا از شما گرفته شود.

شهيد حسين پورصالح کچومثقالي (1361 - 1343 تهران)

امروز روز کمک به همنوعان است؛ روز اتحاد و روز جهاد در تمام جبهه ها، جبهه ي جنگ، جبهه ي مدرسه، جبهه ي کارخانه و غيره. پس سعي کنيد در اين جهاد شرکت کنيد تا پيش خدا روسياه نشويد.

شهيد سعيد پيراحمدي (1362 - 1342 ماکو)

برادران و خواهران حزب اللهي! سعي کنيد از اختلاف سليقه ها، اختلاف عقيده درست نکنيد و همه با هم متفق و متحد باشيد و اين اتحاد ما هم بيشتر به روحانيون بستگي دارد؛ که بنا به فرموده ي امام عزيزمان، اگر يک روحاني با روحاني ديگر اختلاف داشته باشد اين اختلاف موجب جدايي ملت مي شود. چون يک وعده دنباله رو يکي و عده ي ديگردنباله رو ديگري شده و بينشان سرمسائل جزئي اختلاف مي افتد و دشمن از اين مسئله سوء استفاده مي کند. پس برادران! بياييد بر اين آيه ي شريفه ي قرآن کريم [ که مي فرمايد ] : «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (14) جامه ي عمل بپوشانيد.

شهيد بهروز ترابيان دهکردي ( 1365- 1344 ) شهرکرد

خواهران و برادران! با توطئه ي منافقين و کور دلان هشيارانه مقابله کنيد که ما اگر ضربه اي بخوريم از همين منافقين و مشرکين مي باشد. اي محصلين مکتب عشق! اتحاد در کارهايتان داشته باشيد؛ اتحاد است که آمريکاي جنايتکار و شوروي تجاوزگر را به زانو در آورده است. دشمن در کمين است و مي خواهد از هر راهي شده به اين انقلاب ضربه بزند [ و ] مسئوليت شما بسيار سنگين است.

شهيد مجيد تصاعديان ( 1365 - 1340 اصفهان )

خواهران و برادران عزيز! تا آخرين لحظات زندگي از امام خميني، که يگانه اميد همه ي مستضعفين جهان است، پيروي نماييد.(15) در هيچ شرايطي دست از اطاعت از امام امت نکشيد که سر پيچي از دستوران امام آغاز انحطاط و خارج شدن از راه راست براي هر فرد و هر جمعي است. مطمئن باشيد که تنها راه رستگاري و رسيدن به سعادت هر دو دنيا اطاعت کامل و توام با رضايت خاطر، و نه اکراه قلبي، از امام امت [ است. امامي ] که نماينده ي واقعي اسلام در زمان ما مي باشد و خود را در اسلام فناء نموده و از هواي نفس بري است و بي ترديد اطاعت از او اطاعت از امر خداست. مواظب باشيد که مبادا خداي ناکرده خود را پيرو خط امام بدانيم ولي در عمل خط خود خواهي يا خط هواي نفس بر ماچيره شود! در همين رابطه آنچه قابل ذکر است مسئله ي وحدت و يکپارچگي در بين معتقدين واقعي به اسلام و انقلاب، [ يعني ] نيروي حزب الله است که به کرات در بيان ها و سخنراني هاي امام بر آن تأکيد شده است. ولي متأسفانه علي رغم اين همه تاکيد و وجود آيات متعدد قرآني در مورد اتحاد مسلمانان، از جمله آيه ي شريفه ي «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (16) و آيه ي شريفه اي که مسلمانان را که مسلمان را با يکديگر مهربان و با کفار داراي حالت شدت و غضب مي داند، : «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ و أَشِدَّاءُ (17) عَلَى الْكُفَّارِ» (18)، در جامعه ي ما مشاهده مي شود که در برخي از ادارات و نهادها و سازمان ها، برادران حزب اللهي به شدت مشغول تضعيف يکديگرند و در واقع به تضعيف انقلاب اسلامي مشغولند. در صورتي که ما در اين مرحله حساس سازندگي شديداً به يکديگر نيازمنديم و در ساختن کشور بايد دست به دست هم بدهيم تا بتوانيم اسلام واقعي را در عمل پياده کنيم.

شهيد حميد توحيدي (1365 - 1348 خوانسار)

از ملت شهيدپرور چند خواهش دارم: اتحادتان را حفظ کنيد که رمز پيروزي ما در مکتب و اتحاد است و نغمه هاي منافقانه ي آن ها [ را ] که سعي دارند صفوف متحد مردم را به تدريج در هم بريزند، با تمام توان سرکوب کنيد. البته در بعضي مواقع ممکن است از اين حرف بد برداشت شود و افرادي که سعي در گرفتن حق مسلم خود از نظر اسلام دارند، متهم به نفاق افکني شوند. بايد با اين آفت به شدت مبارزه شود.
از کشاورزان و کارگران خواهشمندم که اجر اخروي را در نظر بگيرند و در مشکلات خود تا آنجا که مي توانند (19) صبر کنند (20) و بعد براي حل [ آن ها ] به مقامات بالا رجوع کنند؛ با حفظ اتحاد.

شهيد علي ثناجو (1365 - 1347 تهران)

اي امت شهيدپرور! بيدار باشيد و با يکديگر اتحاد داشته باشيد و مگذاريد منافقي در لباس سياه، بسيج و روحانيت و ... [ در ميان شما ] رخنه کرده و شما را از راه خود منحرف کند.

شهيد هاشم جباري ( 1365 - 1345 فردوس)

از شما امت شهيدپرور مي خواهم که امام [ را ] تنها نگذاريد. از اداره ها و نهادها و ارگان ها و ... مي خواهم که اتحاد و همبستگي داشته باشند.

شهيد حسين جعفري دهويي (1361 - 1319 تهران)

پيام من به عنوان يک سرباز کوچک امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) به شما مردم مسلمان اين است که همان طوري که با هم اتحاد داشتيد و انقلاب کرديد، با همان اتحاد از انقلاب اسلامي و امام عزيز حفاظت و نگه داري کنيد؛ مساجد که اولين و مهم ترين سنگر پيروزي ما بودند نبايد خالي باشند. نماز جمعه و دعاي کميل از برنامه هاي مهم اسلام است؛ سعي (21) کنيد هر چه بهتر و با جمعيت بيشتر برگزار کنيد.

شهيد حسين جعفري يزدآبادي (1364 - 1344 فلاورجان)

از اين ملت مي خواهم در پشت سر اين رهبر باشند و از او اطاعت کنند و منافقين و خفاشان کوردل را به گورستاني (22) که محمد رضاي خائن و سادات خون آشام رفتند، بفرستند. من به عنوان يک سرباز کوچک از ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي مردمي که همان بسيج امروز به حساب مي آيد و بازرگانان و کشاورزان و اداره اي ها (23) مي خواهم که همه دست اتحاد به هم دهند و اسلام را به تمام دنيا صادر کنند؛ که خائنين بدانند در مقابل اسلام نمي شود ايستاد.

شهيد عباس جهانديده (1364 - 1346 تهران)

هميشه در کارهاي ثواب و خير قدم برداريد و سعي کنيد اتحاد خودتان را حفظ کنيد، [ بدانيد ] که دشمنان انقلاب در اين برهه از جنگ مي خواهند اين اتحاد (24) را از بين ببرند تا دشمنان اسلام و قرآن بتوانند به آن نفوذ کنند.

شهيد حسن جهانيان (1362 - 1328 فردوس)

ملت بايد هميشه بداند دنبال روحانيت مبارز حرکت کند؛ که [ اگر ] روزي که احساس شود روحانيت از ملت جدا و ملت خداي ناکرده از دولت جدا شده اند، اول بيچارگي ما خواهد بود. چون در يک انقلاب که همه دست به دست هم داده اند بايد اتحادشان حفظ شود و بدانيد که پيروزي با ماست.

شهيد مرتضي چيتگري ( 1365 - 1340 تهران)

برادران بسيجي و پاسدار!... در هنگام مشکلات و سختي ها صبر را پيشه ي خود سازيد؛ با همديگر اتحاد و اتفاق داشته باشيد.

شهيد سيد جليل حاتمي ( 1361- 1344 بجنورد )

« «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ (25) اتحاد را فراموش نکنيد. همان [ وحدت ] کلمه اي( 26) که در انقلاب بود هم اکنون هم بايد باشد. با اتحاد هم در مدارس، انجمن هاي اسلامي و بسيج تشکيل دهيد؛ پيوسته به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل کمک کنيد. امام را فراموش نکنيد و او را دعا کنيد.

شهيد محمد علي حاج محمد جوادي (1361 - 1333 تهران)

برادران و خواهران انجمن اسلامي!... اتحاد و انسجام خود را بر محور ولايت فقيه بيش از پيش مستحکم تر نماييد؛ زيرا اگر در درون شما، خداي ناکرده اختلاف سليقه اي باشد دشمنان انقلاب آن را بيش (27) از پيش بزرگ جلوه خواهند داد.

شهيد کاظم حدادپور (1366 - 1345 کرج)

برادران! هشيار باشيد که شيطان لعين براي منحرف کردن شما ابتد از سلاح دلسردي استفاده مي کند. مواظب باشيد حتي براي لحظه اي تزلزل در رزم پرشکوهتان به وجود نيايد. پس تلاش کنيد که اخوت و برادري را ما بين خودتان افزايش دهيد و همگي با اتحاد کامل در فعاليت ها شرکت کنيد. عزيزان بسيجي! رابطه ي خود را با روحانيت و خط امام بيشتر کنيد و به روحانيت احترام بگذاريد؛ که دشمن از روحانيت و خط امام، به خاطر اينکه مجري اسلام مي باشند، وحشت دارد و يقين داشته باشيد که در هر نقطه و هر جا تضعيف روحانيت تضعيف اسلام است.

شهيد عباس حسيني ياقوتي (1363 - 1321 مشهد)

همان طور که [ ملت ] اتحاد نمودند [ و ] شاه را از اين کشور ايران بيرون نمودند و جمهوري اسلامي [ را ] تشکيل دادند، باز هم همان طور اتحاد کنند [ و ] اين مزدور آمريکايي، يعني صدام را از صفحه ي روزگار براندازند و اسلام را در تمام دنيا گسترش دهند؛ زيرا شهداء انتظار آن را دارند که راه ايشان را ادامه دهيد و درباره ي رهبر عزيزمان هر روز دعا کنيد و از فرستادن فرزندان خود به جبهه کوتاهي نکنيد؛ زيرا اين جنگ، [ جنگِ ] اسلام عليه کفر (28) است.

شهيد ابوالفضل حيدري (1362 - 1340 زنجان)

من به عنوان يک سرباز کوچک از ارتش و بسيج و سپاه مي خواهم که همه دست اتحاد به هم دهند و اسلام را به تمام دنيا رواج دهند.

شهيد صادق خانيان (1363 - 1346 نجف آباد)

دوستان و برادران عزيزم! ... هر کجا هستيد در حال مبارزه باشيد؛ در سنگر، مدرسه، کارخانه و ... مبادا امام يادتان برود! به جبهه ها بياييد؛ (29) جبهه ها را گرم نگه داريد... اتحاد خود را فراموش نکنيد! مبادا در کارخانه و در مدرسه و در سپاه و ارتش و بسيج اختلافي باشد واگر خداي ناخواسته اتفاقي هم پيش آمد، زود آن را حل کنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: داده
2. در اصل وصيت: نکنيم
3. در اصل وصيت: و چون من باشيد و
4. در اصل وصيت: با
5. در اصل وصيت: پيش از اين که
6. در اصل وصيت: اما بايد
7. در اصل وصيت: نماييم
8. در اصل وصيت: ندهيد
9. در اصل وصيت: رسيده است
10. در اصل وصيت: باشد
11. در اصل وصيت: ابتدا آهنگ
12. در اصل وصيت: آن کار با
13. در اصل وصيت: توصيه
14. سوره آل عمران؛ آيه 103
15. در اصل وصيت: نمايي
16. سوره آل عمران؛ آيه 103
17. در اصل وصيت: اشهد
18. سوره فتح؛ آيه 29
19. در اصل وصيت: مي توانيد
20. در اصل وصيت: کنيد
21. در اصل وصيت: که سعي کنيد
22. در اصل وصيت: گورستان
23. در اصل وصيت: اداري ها
24. در اصل وصيت: اتحاد بودن
25. سوره آل عمران؛ آيه 103
26. در اصل وصيت: کلمه اي است
27. در اصل وصيت: پيش
28. در اصل وصيت: کفر بر اسلام
29. در اصل وصيت: بيايد

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال