منزلت شهادت در آینه ی کلام شهیدان (2)

تقی آجرلو: سلام بر خانواده [ی] شهدا، آنان که سرمایه [ی] خود را فرستادند و دین خود را به انقلاب ادا کردند. تقی بهادری: به الله سوگند من سعادت خویش را نمی یافتم مگر در پیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.
چهارشنبه، 13 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
منزلت شهادت در آینه ی کلام شهیدان (2)
 منزلت شهادت در آینه ی کلام شهیدان (2)

 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی




 

تقی آجرلو:

سلام بر خانواده [ی] شهدا، آنان که سرمایه [ی] خود را فرستادند و دین خود را به انقلاب ادا کردند.
تقی بهادری:
به الله سوگند من سعادت خویش را نمی یافتم مگر در پیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.

توکل احدپور:

مادر عزیزم خودت که هر روز می‌بینی که چقدر از هموطنانم شهید می‌شوند، خون من از خون آنها رنگین‌تر که نیست از شما می‌خواهم بعد از من با نوکران شرق و غرب بجنگی و [به] حرف هیچ یک از [این] نوکران گوش ندهی هر هفته به نماز جمعه بروید تا این انقلاب اسلامی ما پیروز شود.

تاپدوق آذری:

سلام به شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و با سلام به حسین شهید که با خون خود ریشه [ی] اسلام را آبیاری کرد.

جانعلی اسفندیاری:

اکنون که با چشمانی باز و قلبی پاک به یاری ا... به دنبال رهبر بیدار دل و آگاهم، بت شکن زمان خمینی کبیر، شهادت را به عنوان هدفی مقدس برای تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط عالم و بر پایه [ی] حکومت عدل جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انتخاب کرده ام از خانواده ام می‌خواهم برایم ذره ای ناراحت نباشند.

جاری جان محمد:

اینک با توجه به پیام امام عازم جبهه جنگ می‌باشم تا با نثار جان بی ارزش خود در راه اسلام و وطنم و رهبر عالیقدرم، امام خمینی درخت انقلاب اسلامی میهنم را بارورتر سازم و ریشه [ی] ضدانقلاب را برکنم. به همه [ی] شما وصیت می‌کنم که به دوستان و آشنایان تبریک بگویید و به آنها بگویید که جان او هدیه ای برای امام خمینی بت شکن یاور مستضعفان و در راه خداست.

جعفر آخر جهانی:

من خود را به دریای لشکر خداوند زده ام تا بلکه از این طریق دین خود را به اسلام عزیز و به انقلاب حیات بخش ایران که خون بهای هزاران شهید پاک باخته می‌باشد ادا نمایم.

جعفر احمدی حمدگو:

هیچ وقت مظلومیت شهدای انقلاب اسلامی همچون شهید مظلوم، چمران، رجایی و باهنر و .... و آیت الله محمدباقر صدر و خواهرش و ... را از یاد نبرید.

جعفر انصاری:

سلام بر ارواح طیبه و پرفتوح شهدای حق و فضیلت که با ایثار جان خود درخت نو پای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و جان خود را در طبق اخلاص نهاده و عاشقانه به دیدار الله رفتند.

جعفر اویسی:

درود بی پایان به رهبر کبیر انقلاب و درود فراوان بر روح شهیدان انقلاب اسلامی که جان برکف (1) جان شیرین خود را برای انقلاب ایران نثار می‌کنند.

جعفر جاهد:

ایثارگران و جانبازان و معلولین انقلاب با ایثارگری [حقانیت] خود را بر جهانیان ثابت کردند. به تمام حکومت‌های جور ظلم و از شرق و غرب.... فهماندند که هر کس نظر بدی به انقلاب داشته باشد با شمشیر خون آلودشان به او درس خواهند داد که دیگر نتواند چشم به امت اسلامی داشته باشد و اسلام در مقابل تمام کفر با قامتی به بلندی ابدیت ایستاده است.

جلیل براتوند:

شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود. بعد از شهادتم لباس سیاه مپوشید تا مبادا دشمنان انقلاب شاد شوند و شما برادران و خواهران مهربانم از امام اطاعت کنید و از انقلاب اسلامی دفاع کنید و از اختلاف بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید.

جلیل ترکی زاده:

به برادر و دوستان من بگویید که راه شهدا را دنبال کنند و نگذارند که خون شهدا پایمال شود و تمام ضربه‌های ضد انقلاب را خنثی کنند [تا] (2) ریشه [ی] آنها را از کشور اسلامی ما کنده شود.

جلیل حامد مقدم خراسانی:

من براساس مسئولیتی که در برابر انقلاب اسلامی که خون بهای هزاران شهید و مجروح است به خدمت مقدس سربازی آمدم تا این که با دادن خونم درخت اسلام را که با خون جوانان رشد کرده است، آبیاری نمایم.

جمشید امدادی:

دشمنان انقلاب اسلامی ایران را نابود کن و اجازه مده که کسی در این دنیا به وطن تو چشم طمع بدوزد و از مرگ نترس که شهادت در راه خدا بزرگترین افتخار انسانیت است.

جمشید امیری:

من خون سرخ خود را فدای رهبر و انقلاب اسلام خواهم کرد و اگر خداوند بزرگ شهادت را نصیبم کرد به عنوان یک شهید در راه امام حسین (علیه السلام) و حضرت علی اکبر (علیه السلام) و امام امت و انقلاب [قدم برداشته ام] .

جمشید بهرامی فارسانی:

شهیدان انقلاب اسلامی و امت اسلامی در آستانه [ی] طلوع فجر انقلاب و با کمک و امداد خداوند می‌روند که پرچم جمهوری اسلامی را که همان پرچم اسلام است بر تمام کاخ‌های ظلم و ستم به اهتراز در آوردند.

جمشید حیدری سودجانی:

سلام بر پدران و مادران شهیدان که چنین فرزندان برومندی را بزرگ کرده و فدای اسلام نمودند تا پایدار بماند و این ما هستیم که باید قدر این امام عزیز و رهبر بزرگوار را بدانیم که چه انقلابی را به ثمر رساندند و چه کسانی را از زیر سلطه [ی] ظلم و ستمکاری در آوردند.

جمعه جزینی زاده:

برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی به فرمان رهبر بزرگ مسلمانان جهان و مرجع عالیقدرم حضرت آیت ا... امام خمینی به جبهه [ی] حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون من نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه [ی] اسلامی و جهان گردد.

چراغعلی پرهمت:

این انقلاب اسلامی [را] که خون بهای هزاران شهید در خون تپیده می‌باشد حفظ و نگهدارید و خیال نکنید که این اسلام و آزادی را ارزان به دست آورده اید که آن را ارزان از دست بدهیم بلکه این انقلاب که تا این جا رسیده با خون آبیاری شده است.

حبیب آسوده فیض آباد:

درود فراوان بر شهیدان اسلام به ویژه شهیدان کربلایی ایران که با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند.

حبیب الله امیر سرداری:

ما درس شهادت و شجاعت و درس آزادگی و آزادمردی را از سیدالشهداء و سالار شهیدان حسین (علیه السلام) آموختیم. هم رزمان برای ما افتخار است که در راه اسلام خون بدهیم و نهال انقلاب اسلامی را بارور کنیم.

حبیب الله بهرامی:

همه می‌دانید انقلاب اسلامی ایران به رهبری (3) عالم مجاهد و مجسمه [ی] تقوا و فضیلت به این حد رسیده و تا حال خون هزاران جوان و نوجوان و کودک و غیره به پای درخت این انقلاب ریخته است و هر قطره [ی] خونی که بر زمین می‌ریزد هر لحظه مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود و مسئولیت خطیری برعهده ما گذاشته می‌شود که این پاسداری از ثمرات خون شهیدان است و لحظه ای غفلت، خدای ناکرده همه [ی] ما را با (4) نابودی روبه رو می‌سازد.

حبیب الله جان فزا:

برای اسلام عزیز قدم برداشته ام و جان خود را فدای این انقلاب می‌کنم و از خداوند طلب و درخواست می‌کنم که توفیقی به من بدهد تا به جمع شهدا بپیوندم.

حجت الله اژدری:

بر بالای هر خوبی، نیکویی و خوبی دیگری است به جز شهادت وقتی (5) که انسان در راه خدا شهید شود، دیگر فوق این پاداش و ثوابی نتوان تصور کرد. رحمت بی پایان الهی بر شهیدان همیشه زنده [ی] انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که در نبرد با کفار جهانی و مزدوران بعثی در راه اعتلای پرچم توحید در خون پاک خود غلطیدند و به لقاءالله رسیدند.

حجت الله اسکندری:

کشورهای استکبار برای نابود کردن انقلاب اسلامی از هر حیله و نیرنگ استفاده می‌کنند. اما همان طور که برای ما ثابت است در قرآن و در روایت از این چنین انقلاب نام برده شده است [پس] وظیفه [ی] خود دانستم که برای پاسداری از این انقلاب حتی جان خود را در کفه [ی] اخلاص گذاشته و از آن حفاظت نمایم.

حجت الله باقری:

این عزیزان بی هیچ توقعی از انقلاب، تمام هستی خود را مدیون اسلام و انقلاب دانسته و سخاوتمندانه در این راه مقدس سر می‌بازند و چه مظلومانه در جای جای دشت‌های داغ خوزستان و کوهستان‌های سرسخت غرب [به شهادت می‌رسند] .

حسن آشنا:

بنا به حقانیت انقلاب و دستور امام عزیزمان پا در این راه و قدم به جبهه گذاشتم و کسی برایم اجباری نیاورد. دین خود ادا کردن به اسلام عزیز و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی به رهبری امام امت وظیفه ای است شرعی برای یکایک شما امت حزب الله تا هر کس به سهم خود دینش را ادا کند که در سرای آخرت در پیش خداوند و ائمه [ی] طاهرین و شهدای عزیزمان سر به زیر نباشیم.

حسن آقا بابایی:

برای احیا و احقاق دین مبین اسلام و تداوم بخشیدن به خون سرخ و مطهر شهدای انقلاب اسلامی به جبهه آمدم؛ بگذار واضح و روشن بگویم برای شهادت آمده ام؛ آمده ام دشمن را بکشم و پرچم سرخ حسینی را در سرتاسر گیتی پابرجا دارم و مثل حسین (علیه السلام) مردانه بجنگم و مردانه به سوی لقاء الله بشتابم.

حسن احمدی:

ای همه آن هایی که در قید حیات می‌باشید آگاه باشید که مسئولیتی بس عظیم بر دوش شما نهفته می‌باشد و آن حراست و پاسداری از حرمت خون ده‌ها هزار شهیدی است که با ندای ا... اکبر به خاک و خون غلطیده اند اگر بر اثر سستی و غفلت که کوچک ترین انحرافی در این انقلاب رخ دهد و به این نهضت لطمه‌ی بخورد و خدای ناکرده از خط اصیل اسلام خارج گردد، در روز محشر، قطره قطره [ی] خون شهیدان شما را بازخواست خواهد نمود.

حسن اسپری:

بگذارید آن افرادی گریه کنند که یک فرزند داشتند و در راه انقلاب اسلامی فدا شدند و مادر پیرشان می‌گوید ای کاش من فرزند [دیگری] داشتم تا در راه انقلاب هدیه می‌کردم و شما کاری کنید که مردم از شما عبرت بگیرند.

حسن اسماعیلی:

افسوس روزی می‌آید که ما از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم از قافله عقب مانده ایم. امیدوارم که شهادت برای رضای خدا باشد و برای تحقق آرمان انقلاب اسلامی باشد.

حسینعلی برقبانی:

از صدر اسلام تا به حال این خون‌ها بوده است که ریشه [ی] اسلام را آبیاری کرده است. از شهیدان خود گرفته تا کربلای انقلاب امام حسین علیه السلام تا کربلای ایران. چون اسلام از ایران رشد کرده می‌خواهد به کشورهای دیگر صادر شود و شده است می‌خواهد جلو [ی] این انقلاب اسلامی را بگیرند.

حسینعلی امینی:

شهیدان راه حق و فضیلت با خون خود به دنیا فهماندند که تا شهادت هست در این مکتب الهی اسارت وجود نخواهد داشت و با نثار خون عزیز خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا این نهال جدید همیشه پایدار و استوار بماند و به درختی عظیم تبدیل شود که انشاء الله روزی برسد اسلام چنان پیشرفتی کند که جهان پرچم اسلام را بر فراز کاخ سفید و کرملین به اهتزار ببیند.

حکمت الله بارید:

این را باید مایه [ی] افتخار برای خودتان بدانید که توانستید فرزند خود را هدیه [به] این انقلاب بکنید.

حمزه ایزدیان:

خدایا برای رضای تو و در راه تو و یاری تو و دینت قدم برداشته ام تا نفس در سینه دارم و تا خون در شریانم جاری است دفاع می‌نمایم تا دشمن نتواند صدمه یا ضربه ای به انقلاب اسلامی و ناموس و آبرویم وارد کند. تا فردا در پیشگاهت سرافراز و آبرومند باشیم.

حمزه علی پیرمحمدی:

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، نقش حساس شهادت در پیروزی و تداوم آن است و این همان بعدی است که تاکنون برای ابرقدرت‌ها و دشمنان انقلاب ما مجهول مانده و آنان با جهان بینی مادی خود، برای همیشه از شناخت واقعیت جهات معنوی آن عاجزند. و من شکر می‌کنم [خدا را] که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی جهل از دنیا نروم. انقلاب اسلامی باعث شد من از لاک خود بیرون آیم و دور و بر را بنگرم و به زندگی از دید دیگری نگاه کنم.

حمید آتشی:

امیدوارم با ریختن خون خویش به پای درخت این انقلاب جبران آن واقعه هایی که به وسیله [ی] من و اخلاق ناصحیح من انجام گرفت بکنم تا شاید با رفتن من بتوانید پیش از پیش فعالیت نمایید.

خداکرم امانی:

من که خودم نتوانستم قدمی برای این انقلاب و در جهت رضای خدا بردارم شاید با خونم بتوانم گامی در جهت آگاهی مردم و خیر و صلاح آنها و پیروزی اسلام بردارم. وظیفه [ی] شما خیلی سنگین است شما گردانندگان آینده [ی] کشوری هستید که برای دفع هر توطئه، شهدای عزیزی را فدا کرده تا انقلاب را به شما رسانده است.

خسرو پاینده مهر:

به سراغ ارزش‌های معنوی بروید، بدانید که شهدای عظیم انقلاب اسلامی هر لحظه نظاره گر اعمال شما هستند و انتظار دارند که در راه آنها قدم بردارید.

داود اشرفی رهقی:

سلام و درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی که به شهادت خودشان مکر و حیله [ی] دشمنان از خدا بی خبر را به ملت ما شناساندند و درخت انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند و با این آبیاری روح تازه ای به انقلاب اسلامی بخشیدند.

داود افشاری:

همیشه سراپا گوش به فرمان امام و یاران صدیق و مومن امان که [حافظ] (6) درخت انقلاب و اسلام عزیز بوده اند، باشید. خدا را سپاس می‌گویم از این که عمرم را طولانی گردانید تا این که روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری امام خمینی (دام الله عمره) را ببینم.

داود حیدری مراد سبدی:

خدایا برای تو آمدم و برای تو به شهادت می‌رسم تا به انقلابم خون دهم تا انقلاب به اهداف خود برسد، تا انقلاب همانند موجی خروشان به پیش برود.

درویش مراد حمزه لویی:

امیدوارم که من هم بتوانم با دادن خون ناقابل خود به جمع این شهیدان بپیوندم و شربت شهادت را بنوشم شهادتی که من آگاهانه انتخاب کرده ام بسی موثر و سازنده در انقلاب اسلامی است.

امیرعلی ذوالفقار:

ملت شهیدپرور، شهدا سه امانت بزرگ را به شما سپرده اند امانت هایی که خود تا آخرین قطره از آن دفاع کرده اند و این امانت‌ها عبارتند از: اسلام، امام و انقلاب. بر شماست که هم چون تمام شهدا از این امانت‌ها تا آخرین قطره [ی] خون دفاع کنید و هیچ گاه از اسلام و امام امت دست برندارید زیرا در قبال خون همه [ی] شهدا از 15 خرداد تا امروز مسئول هستید و باید جواب دهید.

ذبیح الله بذله:

من راه خود را انتخاب کردم و تا آخرین نفس در راه اسلام و انقلاب ایستاده تا خداوند متعال شهادت را نصیب این بنده حقیر فرماید.

ذبیح الله حقیقت شعار:

شهادت تولدی است تازه که انسان را به کام شیرینی‌های حیات معنوی می‌رساند من از این که نتوانستم در طول حیات خودم خدمتی به اسلام عزیز و انقلاب کرده باشم این راه [را] انتخاب کردم تا شاید خون من بتواند تداوم بخش حرکت انقلاب شده و از این راه دین خود را نسبت به امام و انقلاب اسلامی ادا کرده باشم.

رحمان ارغوان شهاوند:

جمهوری اسلامی نعمتی الهی است که از صدها هزار شهید به دست ما به امانت سپرده شده و ما امروز موظفیم که از آن در مقابل تجاوزات استکبار جهانی حفاظت کنیم. انقلاب اسلامی ما برای بارور شدن احتیاج به خون دارد و شهادت یک سعادت ابدی است.

رحمت اله حیدری:

این دوباره زنده شدن اسلام با خون جوانان به پیروزی رسیده و وظیفه [ی] هر مسلمانی این است که تا می‌توانند چه از نظر جانی و مادی به این انقلاب کمک کند. (7)

رحمت انصاری جوینی:

ما همه می‌خواهیم انقلاب کنیم، انقلابی عظیم، انقلابی مهمتر از انقلاب اسلامی، می‌خواهیم آماده شویم تا برویم به قله [ی] آزادی. دیگر آن زمان گذشت که هرچه می‌خواستیم انجام می‌دادیم حالا وجودمان و عضلاتمان همگی مسئولند. دیگر آن خون نیست که در جریان است که این خون هزاران شهید است.

رحیم حاجی مهدیزاده:

تنها برای خدا و برای یاری اسلام و قرآن و پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیز به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل آمدم و تا دینی که این امت حزب الله به گردن من دارند ادا کنم.

رستم اسدزاده:

شهیدان شاهدان انقلابند، شهیدان شعله‌های آفتابند.

زین العابدین احمدپور:

صبر و شکیبایی خود را حفظ کنید تا بتوانید در بین مادران شهدای اصیل انقلاب اسلامی ایران سربلند و افتخارآفرین باشید (8) مادرانی که عزیزترین فرزندان خویش را در این راه خدایی از دست داده اند. درود بر روان پاک شهدای انقلاب اسلامی ایران.

سید مالک حسینی هفشجانی:

می خواهم شهید شوم که اگر زنده بودنم موجب رشد دیگران نشد خونم بتواند این کمبود را جبران نماید و درخت انقلاب اسلامی را آبیاری نماید، می‌خواهم شهید بشوم اما خونم به علی (علیه السلام) و حسین (علیه السلام) گواهی می‌دهد که رهرو راهشان بوده ام.

سیدمحسن حسینی:

شهدای به خون غلتیده با ایثار خون سرخ و پاک خود انقلاب اسلامی ایران را باور کردند و به جامعه رو به شرک و کفر و منجمدمان گرمی و تحرک بخشیدند.

سیدمحمد اتحادی:

سلام به رزمندگان اسلام که با نثار جانشان درخت انقلاب را آبیاری کرده اند.

سیدمحمد احمدی حسینی جهانبانی:

شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی با خون خود درخت اسلام را آبیاری می‌کنند [و] از خاک خود دفاع می‌کنند.

سیدمحمد خانجانی:

شما وارث ده‌ها هزار شهیدی (9) هستید که خون پاکشان را برای آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی فدا کرده اند.

سیدمحمد حسینی قدمگاهی:

تا آخرین لحظه [ی] عمرتان دست از امام و روحانیت مبارز برندارید و این اصل را فراموش نکنید که این روحانیت مبارز بودند که از اول در راه انقلاب تلاش نمودند و ما را روشن کردند.

سیدمحمد حسینی نسب (سیدحسن):

پروردگارا، عطوفت و مهربانی تو بسیار است اگر امکان دارد شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را با شهدای کربلا محشور فرما.

سیدمحمود آزاده:

من اکنون آماده [ی] جانبازی در راه اسلام و انقلاب اسلامی و رهبر و ملت عزیز می‌باشم.

سید محمود امینی:

ای امام عزیز تو بودی که مانند نور الهی ما را در صراط مستقیم هدایت کردی و درس حسینی بودن را به ما آموختی، ای رهبر آگاه بدان تا آخرین قطره [ی] خونم که گواه راستی و عدالت است، در راه اسلام و قرآن می‌جنگم تا با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کنم باشم که رهرو واقعی رهبرم باشم.

سیدمرتضی بانان خجسته:

با صبر خود پشتوانه باشید برای این انقلاب اسلامی. پدر و مادرم من خودم این را درک می‌کنم که شما با [چه] مشکلاتی و با چه درد و رنجی مرا بزرگ کرده و به این سن و سال رساندید (10) ولی اسلام عزیز با خون رشد کرده و به خون ما جوانان نیازمند است تا به رشد خود ادامه دهد.

سیدمرتضی حسینی رستمی:

ای انقلاب عزیز سیراب شو از خون ما و به استقامت و پایداری در برابر مستکبرین ادامه بده، ای بازوان و یاوران امام بجوشید و بخروشید از خون ما و به تداوم انقلاب ادامه دهید، ای مسلمانان جهان، ای محرومان دربند ابرقدرت‌ها برخروشید و به رهبری این رهبر عزیز پرچم اسلام را در سرتاسر جهان برافراشته سازید.

شاپور پورخلیل:

مصلحت و خواست خداوند هرچه باشد عملی خواهد شد و اگر مشیت و خواست خدا برای (11) پیروزی اسلام، شهادت من باشد، تسلیم اراده [ی] او هستم و این بزرگترین سعادت برای من خواهد بود در زمانی (12) که انقلاب اسلامی ایران و در واقع اسلام از همه طرف چه در جبهه [ی] داخلی و خارجی توسط دشمنان اسلام و انسانیت مورد تاخت و هجوم قرار می‌گیرد.

شکرالله آقازیارتی:

شهیدان پاک انقلاب اسلامی ما را از زیر ستم و ظلم شیطانیان و از زیر ستم صهیونیست‌ها آزاد کردند.

شکرالله پریشانی فروشانی:

هر روز که از عمر این انقلاب خونین می‌گذرد عاشقان پاک باخته [ی] بیشتری به کاروان شهدا می‌پیوندند.

شهاب افغان:

بدانید که با خون هزاران شهید است که نهال انقلاب روز به روز بیشتر رشد می‌کند و ما باید از خون این هزاران شهید و جانباز پاسداری بدهیم، و این پاسداری جز با ادامه دادن راه آنان نیست.

شهباز ترک:

با آگاهی کامل که به شهادت دارم برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالی قدر، حضرت امام خمینی به جبهه [ی] حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکر جامعه جهانی اسلام گردد.

شهباز ثقفی:

به شما افتخار می‌کنم که فرزندتان را در راه خدا هدیه [به] انقلاب اسلامی کردید (13) و امیدوارم این قطره [ی] خون من برای رشد انقلاب اسلامی در جهان مورد پذیرش آقا ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب بر حق او، امام خمینی قرار گیرد.

شهرام جعفری:

عزیز و گرامی دارید خانواده معظم شهدا و معلولین را که به حق وارثان این انقلاب هستند. اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی را در جهان دنیاگیر نمایید، لازمه اش این است که از طریق تعویض فرهنگ اسلام باشد و آن هم به جز از این که ابتدا خود عالم به فرهنگ قرآن بوده و عامل باشیم، حاصل نمی شود.

جعفر بکانی زاده:

امت قهرمان! فرزندانتان صفحه [ی] دیگری از افتخارات و حماسه‌های دلیرانه را ورق زدند و با خون خود ریشه [ی] درخت جوان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را قوی‌تر کردند.

شیرمحمد امیری ابراهیم محمدی:

افتخار کنید که چنین فرزندی داشتید با دو دست خود تقدیم انقلاب اسلامی کردید و باید همه فدای انقلاب شویم و از جان و مال بگذریم و آنها را در راه خدا خرج کنیم.

شهید محمد جنت آبادی:

پس پیش می‌رویم، با این امید که با کشته شدنم و ریخته شدن خونم، نهال نورس انقلاب اسلامی را که احتیاج به ایثار و از خود گذشتگی دارد آبیاری کنم.

صادق بهفر:

استکبار جهانی که درصدد نابودی انقلاب است نقشه‌های مختلفی می‌کشد و به انحا [ی] مختلف می‌خواهد این عطیه [ی] الهی را که در سایه [ی] خون صدها هزار شهید به پیروزی رسیده و تا به حال خروشان موانع را از سر راهش برداشته است، از بین ببرد.

علی اسماعیلی:

سلام به ارواح پاک شهدا که با ریختن خون پاکشان، تداوم بخش انقلاب اسلامی شدند.

علی اشرف ابراهیمی:

شهادت انقلابی را باید با آغوش باز پذیرفت و ما افتخار می‌کنیم که قربانیان بی آزاری برای امپریالیسم نیستیم.

علی اصغر بابازاده اصل:

درخت پربار انقلاب اسلامی برای سیراب شدن احتیاج به خون دارد امام عزیزمان «هل من ناصراً ینصرنی» صدا می‌زند و بر (14) ملت ایران واجب است که به این پیام لبیک بگویند و این درخت را با خون خود سیراب کنند و پشتیبان امام و یارانش باشند.

علی افچنگی:

برایم گریه نکن مادر عزیزم، چرا که دشمنانت در آن هنگام شاد و مسرور می‌شوند. من شهید می‌شوم تا نهال انقلاب آبیاری شود (15) و خون من به ثمر بنشیند.

علی اکبر اقبالی:

من که هرچه فکر می‌کنم زندگیم به جز گناه چیز دیگری ندارد لذا به این خاطر بود که عازم جبهه شدم که بلکه این خون ناچیزم باعث آبیاری درخت نورسیده [ی] انقلاب اسلامی ] و] ملت مستضعف ایران گردد.

غلام احمدی:

[امیدوارم خداوند] مرگم را شهادت در راه خودش قرار دهد و خونم را وسیله [ی] سیراب ساختن درخت شکوهمند انقلاب اسلامی گرداند و پیامم را ابزاری در جهت به حرکت در آوردن دیگر نیروها قرار دهد.

غلام حسین بالاقلعه:

منم برای دفاع از دین مبین و خاک و جان مردم مسلمان و به پیروی از اسلام عزیز جانم را فدای اسلام و انقلاب می‌کنم.

غلامحسین برزآبادی فراهانی:

خدایا شاهد باشد برای رضای تو و تحقق جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی به جبهه [ی] حق علیه باطل آمدم و برای رضای تو اسلحه بر میگیرم و با دشمن تو می‌جنگم.

غلامرضا آقا محمدی:

ای کاش خدا به من بیشتر جان می‌داد تا نثار انقلاب و مهدی زهرا (علیه السلام) و نایبش کنم.

غلامرضا ابراهیمی:

امیدوارم که با خون خود کمکی به انقلاب اسلامی و پیشرفت آن کرده باشم.

غلامرضا اسدالهی:

از روزی که این انقلاب پرثمر چهره [ی] زیبایش را به ایران عزیز گشود، عاشق پروردگار شدم و نیت کردم که باید جان ناچیزم را فدای این انقلاب اسلامی سازم و خونم را در راه خدا بریزم. و خون ناچیزم را زمینه ساز حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سازم.

غلامرضا بابا دل زاده:

اکنون که به شکرانه [ی] خدای متعال موفق شدم که خون ناقابل خود را در راه خدا اهدا کنم. چند نکته را به عنوان یادگاری با شما ملت عزیز اسلام در میان می‌گذارم، شما ای ملت عزیز و شهیدپرور انقلاب اسلامی ایران اکنون وارث خون دهها هزار شهیدی هستید که خون پاکشان را برای آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی فدا کردند.

غلامعلی ابول قلعه سیدی:

افتخار می‌کنم که با ریختن خون من میهن عزیزم و اسلام باشکوه بارور و انقلاب اسلامی باید ادامه یابد. اگر با ریختن خون من اسلام و انقلاب اسلامی باشکوه‌تر می‌شود پس ای مسلسل‌ها و ای خمپاره‌ها و ای گلوله [ی] توپ‌ها و ای تفنگ‌ها بر سر من ببارید و سینه [ی] مرا بشکافید.

غلامعلی اسماعیلی:

درود به روان پاک کلیه [ی] شهدا از انقلاب سرخ حسینی تا انقلاب سرخ خمینی.

غلامعلی باغبان تمیز:

من براساس رسالت و مسئولیتی که در برابر انقلاب اسلامی که خون بهای هزاران شهید و مجروح است به خدمت سربازی آمدم تا این که با دادن خونم درخت اسلام را که با خون جوانان رشد کرده است، آبیاری نمایم.

غلام عباس آتش دهقان:

درود بر روان پاک شهیدان به خون خفته [ی] انقلاب اسلامی ایران و درود بر تمام شهدایی که در راه اسلام جان دادند و خون خود را نثار این انقلاب کردند و با خون پاک خود نهال این انقلاب را آبیاری کردند.

غلامعلی احمدی:

چیزی در رابطه با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و امت و جنگ ندارم که بگویم زیرا که همه [ی] حرف‌ها گفته شده و شما عزیزان هم شنیده اید ولی مطلبی را که خیلی ضروری می‌دانم و یادآور می‌شوم این است هر شهیدی که به خون خود می‌غلتد و هر جانبازی که زخم‌های بسیاری را می‌بیند و هر عزیزی که به اسارت دشمن در می‌آید، آخرین کلماتی که از زبان این عزیزان بیرون می‌آید این است که جان ما فدای یک لحظه [ی] عمر امام باد.

غلامعلی بدیحی:

با کمال افتخار می‌گویم خودم شهادت را پذیرفته ام و امیدوارم با ریختن خون ما جوانان جان برکف، اسلام محمدی و اسلام اصیل انقلابی [احیا شود و] مستضعفین جهان از چنگ ابرقدرت‌ها [نجات یابند و] انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی تداوم یابد. (16)

فتحعلی بنی هاشم:

شماها باید افتخار کنید که با ریختن خون شهدا، اسلام پیروز شد و نگویید که آنها مرده اند بلکه زنده اند و در پیش خدای خود روزی می‌خورند.

فخرالدین اسکندری:

این شاهدان زنده [ی] همیشه [ی] تاریخ، شهیدانی که همچون ستاره در آسمان الهی درخشیدند و با رفتن خود، آسمان خونبار اسلام و ایران را هرچه بیشتر، روشن‌تر ساختند. شهیدانی که با روحیه [ی] شهادت طلبی بر آشفتند و دل سیاه شب را با خنجر نور صبح، شیار دادند و فجری نو در افق امیدهای مستضعفان آفریدند و برگی تازه به تاریخ سرخمان افزودند.

فرداد باهوج لاهوتی:

این انقلاب و این رهبر و این جنگ را که خداوند بر شما منت گذاشته درک کنید و خدای ناکرده کفران نعمت نکنید. این انقلاب ثمره [ی] خون شهیدان می‌باشد سعی کنید خون شهدا را زیر پا نگذارید.

فرزاد (مهدی) اسماعیلی شارمی:

نجوای عاشقان و دلاوران همیشه پیروز به گوش می‌رسد و با پیکی از دیار خون به این سامان منتقل می‌شود هنوز فریاد الهی العفو و یا رب ارحم ضعف بدنی از حلقوم کسانی که مشتاق دیدار و دست یابی به وصال دوست هستند، بیرون آمده و گوش‌ها را نوازش می‌دهد آنان در پی آنند تا نهال نوپای انقلاب را با خون سرخ خویش آبیاری کنند، آنان در این اندیشه اند تا فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام و سالار شهیدان را لبیک گفته و انتقام خون یارانش را از یزیدیان بگیرند، آری اینان که عاشقند و جانباز از ابتدای عشقشان به حسین اقتدا کرده اند و الحق در این راه همچون حسین جان می‌بازند و سر و پیکر خویش را هدیه می‌کنند.

فرهاد بازیار:

خدایا مدت هاست که دعا می‌کنیم مرگمان [را] شهادت قرار دهد (17) خدایا این دعاهای ما را اجابت کن تا باشد که با ریخته شدن خونمان لااقل بتوانیم خدمت کوچکی به این جمهوری اسلامی که ثمره [ی] خون هزاران شهید گلگون کفن و ثمره [ی] خون تمام شهیدان از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی خودمان است بکنیم.

فضایل اصغریه لو:

مادرم سلام من بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه ات پیروز شدی و فرزندت را به میدان نبرد کنار مسلمین فرستادی و گفتی که تو را در راه خدا هدیه [ی] انقلاب اسلامی می‌کنم. به وجود تو افتخار می‌کنم تو مادری از سلاله [ی] زهرا هستی.

فضل الله اسلامی کرابی:

سلام بر شهدای صدر اسلام از اولین شهید زن و مرد، یاسر و سمیه تا شهدای انقلاب اسلامی ایران و سلام بر مجروحین و معلولین و اسیران و خانواده‌های این‌ها و سلام بر امت قهرمان و شهیدپرور ایران.

قاسم احمدی:

به امید خداوند متعال این تکلیف شرعی خود را انجام خواهم داد و این جان ناقابلم را فدای انقلاب اسلامی می‌کنم.

قاسم افندی شبستری:

من به خاطر این به جبهه رفتم تا کسی نتواند به ناموس کسی تجاوز کند و اگر کسی بخواهد وطنم [و] انقلاب اسلامی تجاوز کند تا آخرین قطره [ی] خونم با او مبارزه می‌کنم، و به خاطر همین به جبهه آمده ام تا از وطنم دفاع کنم.

قاسم امینایی:

انشاء الله که خون سرخ من محکم کننده [ی] انقلاب کبیر اسلامی باشد و موجب آبیاری درخت پرثمر انقلاب اسلامی گردد.

قاسم باشتنی:

اگر دین به کشته شدن من پابرجاست، پس ای شمشیرها مرا دریابید. می‌گوییم برای پابرجا بودن انقلابمان سینه هایمان را سپر قرار می‌دهیم و انقلابمان را نگه داری می‌کنیم.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «کفان» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «و» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «رهبریت» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «تا این» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «عملاً» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «کنند» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «باشی» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «شهیدانی» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «آوردید» آمده است.
11- در اصل وصیت‌نامه «جهت» آمده است.
12- در اصل وصیت‌نامه «موقعی» آمده است.
13- در اصل وصیت‌نامه «کردی» آمده است.
14- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
15- در اصل وصیت‌نامه «شوند» آمده است.
16- در اصل وصیت‌نامه «بخشد» آمده است.
17- در اصل وصیت‌نامه «بده» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال