منزلت شهادت در آینه ی کلام شهیدان (3)

قاسمعلی بهرامی: از شما می‌خواهیم که در حفاظت از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی کوشا باشید و بدانید که برای این انقلاب عظیم بهشتی‌ها و رجایی‌ها و باهنرها خون داده اند و ما اگر دیدیم که انقلاب احتیاج به خون دارد ما هم خون می‌دهیم
چهارشنبه، 13 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
منزلت شهادت در آینه ی کلام شهیدان (3)
 منزلت شهادت در آینه کلام شهیدان (3)

 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی




 

قاسمعلی بهرامی:

از شما می‌خواهیم که در حفاظت از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی کوشا باشید و بدانید که برای این انقلاب عظیم بهشتی‌ها و رجایی‌ها و باهنرها خون داده اند و ما اگر دیدیم (1) که انقلاب احتیاج به خون دارد ما هم خون می‌دهیم (2) که خون ما در برابر خون آنها صفر در برابر بی نهایت است و بر شماست که با جهاد خون این انقلاب خویش را به ثمر برسانید.

قدرت الله ابوالحسنی:

اگر من شهید شوم اگر لیاقت داشتم در مرگ من زیاد ناراحتی نکنید و بر خود افتخار کنید که چنین فرزندی داشتید و به انقلاب اسلامی تقدیم کردید.

قدمعلی اسفندیاری:

خدا را شکر کنید که برادرانتان در راه دین و انقلاب اسلامی شهید شده اند تا حضرت فاطمه [ی] زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام الله علیها) از شما خوشحال و راضی باشند.

قربان احمدی:

من سعادت خویش را نمی یابم مگر در پیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که راه مقامی شهدای انقلاب اسلامی است.

قربان برسلانی:

خانواده [ی] عزیز، جان دادن یک شهید جوان، در راه اهداف و نهادهای انقلاب اسلامی، یک وظیفه [ی] شرعی و امری مهم برای شما می‌باشد. پس نباید جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی بماند.

قربان بورقی:

شهادت سوژه [ی] به جا مانده از حرکت‌های عظیم سرخ تشیع علوی در دشت کربلا در استمرار این حرکت عظیم و رهایی بخش طریق انقلاب اسلامی ایران به رهبری بزرگ رادمرد جهان اسلام حضرت امام خمینی [است] که روح‌های خفته را در کالبد بی جان هزاران انسان غفلت زده بیدار کرد و طنین توحیدی را بار دیگر پس از تاریخ هجرت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ایران نمایان کرد.

قربانعلی بنی آدم ساعتلو:

خوشا به حال شهدا که با خون پاکشان توانستند انقلاب را به تمام جهان صادر کنند و درخت انقلاب با خون آنها آبیاری شد.

قنبر ابراهیمی:

چه زیباست آگاهانه به پیشواز شهادت رفتن و چه شیرین است جان دادن در راه خدا و چه عارفانه است ناله [ی] آخرین را در دامان [حسین] (علیه السلام) سردادن و چه با طروات است عطر خون شهیدان راه قرآن و اسلام.

کرم الله افشار:

[خدایا مرا] شهید بمیران شاید خون ناچیز من کمکی باشد برای تداوم این انقلاب اسلامی که شکست ناپذیر است. خداوندا مرا به آرزویم که شهادت است برسان، شهادت که همان آخرین [مرحله ی] تکامل انسان در زندگی می‌باشد.

لطف الله اقدم:

درود بر مادران و پدرانی که چنین فرزندانی را [تربیت] نمودند و در مقابل این انقلاب اسلامی قرار دادند. یعنی جوان‌های خودشان را به قربانگاه (3) آزادی کربلا روانه راه کردند.

لطف الله بصایری:

آرزوی شهادت رادر سر می‌پرورانم زیرا اساس این انقلاب و جمهوری مقدس به خون پاک جوانان استوار است.

محمد باقرزاده:

امیدوارم این قطره [ی] خون بی ارزش من برای باروری انقلاب اسلامی جهانی مان مورد پذیرش آقا ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب او امام خمینی قرار گیرد.

ماشاء الله بوجاری:

سلام و درود بر روان پاک شهدا [ی] انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که با نثار جان خود نهال انقلاب اسلامی را آبیار [ی] نمودند.

مجتبی اجلی:

به تمام اعتقاداتم قسم می‌خورم که خودم با اراده [ی] خودم به اینجا آمده ام و این راه را انتخاب کرده ام و خود را برای مرگ مهیا ساخته ام. اگر در راه هدفم کشته شدم، روی سنگ قبر منم کلمه [ی] (ناکام) را ننویسید. زیرا کامی بهتر از این کام نمی توانم، پیدا کنم که در راه هدفم که پیروزی انقلاب اسلامی ایران است کشته شوم.

مجید افشاری کرمانی:

خوشا به سعادت آنهایی که در راه خدا قدم برداشتند و با کفار تا آخرین قطره [ی] خونشان جنگیدند و با چهره [ی] نورانی به پیشگاه خدا رفتند.

مجید انبری:

من رفتم تا با خون خود با خط انبیا و امامان ولایت فقیه میثاق ببندم. آری مادر جان فرزند تو رفته تا با خون ناقابل خویش به دنیا بفهماند که اسلام هست و هیچ قدرتی نمی تواند به اسلام ضربه وارد کند چون معلمی مثل حسین (علیه السلام) دارد که در روز عاشورا با قامتی سرافراز در برابر کفر ایستاد و گفت که: «هیهات من الذله»: یعنی ذلت را نمی پذیرم.

مجید انتشاری:

درود بر تمامی شهدا از هابیل تا قابیل و از کربلای حسین تا کربلای ایران. و درود بر خمینی کبیر این منجی عالم و این اسوه [ی] زمان که فریادش تمامی جهان خواران شرق و غرب را در سینه هایشان خفه کرده و می‌کند و بر خانواده‌های شهدا که چنین فرزندانی را پروراند و تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنند.

مجید باقرپور:

مادر وقتی که خبر شهادتم را شنیدی به تمام دوستان و آشنایان بگویید جان او هدیه [ای] ناقابل بود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی.

مجید نوروزی:

من با ریختن خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران را آبیاری می‌کنم.

محرم به نژاد:

بگذارید خونم به دیگر شهدا بپیوندند و کفار در آن غرق شوند [و] انقلاب اسلامی باعث شود من از لاک خود بیرون آیم دور و بر را بنگرم و به سوی زندگی از دید دیگری نگاه کنم.

محسن آتش بار:

سلام به ارواح پاک شهدای خونین کفن اسلام و امت همیشه در صحنه [ی] ایران شهدایی که با خون خود درخت بهشت را آبیاری کردند و بهشت را خریدار شدند.

محسن آشفته:

شهدای گرانمایه [ی] انقلاب اسلامی با ایثار خون خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را تنومند کردند ملت شهیدپرور ایران با ایثار از جان و مال و فرزندان از انقلاب اسلامی حمایت کرده و می‌کنند.

محسن ابوترابی:

امروز انقلاب اسلامی ایران نیاز به خون دارد و این خون ناچیز در مقابل خون‌های با عظمت شهیدان اسلام بسیار بسیار ناچیز است شهیدان ما برای جلب رضای خدا و ولایت فقیه جان دادند.

محسن احمدزاده:

خداوندا پس مرا در انتخاب راه سعادت و صراط مستقیم هدایت فرما مرا شهید بمیران شاید خون ناچیزمان کمکی کرده باشد برای تداوم انقلاب اسلامی.

محمد برنجکار:

درباره [ی] این شهدا و انقلاب اسلامی فکر کنید (4) که چرا اینها این قدر طالب شهادت هستند آری چون ما می‌رویم تا راه حسین (علیه السلام) [را برویم] یعنی خون دادن برای اسلام، پس شما نیز چنین باشید.

محمدابراهیم ابراهیمی عمارت:

ما پیرو سید شهیدان هستیم که در راه اسلام و قرآن کریم از طفل شش ماهه تا پیر هشتاد ساله را قربانی کرد و اسلام عزیز را با خون پاک خود آبیاری و زنده نمودند و ملت بزرگ اسلام از محراب مسجد کوفه تا صحرای کربلا و در طول تاریخ پر ارزش سرخ تشیع قربانیانی ارزشمند به اسلام و فی سبیل الله تقدیم نمود و ملت شهادت طلب ما هم از این پدیده [ی] سعادتمند مستثنا نیست و انقلاب اسلامی ما گوش و چشمش پر از این شهیدان حسین گونه است.

محمدباقر برجسته ملکی:

سلام به روان پاک شهیدان صدر اسلام و سلام به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی ایران که راه سعادت را بر ما نشان دادند.

محمد ابوطالب:

خدایا این لیاقت را به من عطا فرما تا خون ناقابل را برای این انقلاب اسلامی بریزم.

محمدتقی انصاری:

من یک قطعه [ی] ناچیز و بی مقدار مدیون تمام خون شهیدان انقلاب اسلامی هستم، امید است بتوانم در راه آنان گامی نهم.

محمدحسن برجعلی:

شهادت هدیه ای الهی است که از جانب خداوند تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند ارزانی گشته و همین باعث می‌شود احکام اسلام و انقلاب پیشرفت کند.

محمدحسین احتیاطی:

شهید همچون شمعی می‌ماند که با شهادت خود جامعه [ی] اسلامی را نورانی می‌سازد و تاریخ شهیدان اسلام را زنده نگه می‌دارد. آری این شهادت است که مومن را رستگار می‌سازد.

محمدحسین احمدی:

خدایا از تو یاری می‌طلبم تا (5) شهادت در راه اسلام را به من عطا کنی و اگر شهادت را عطا نمی کنی لااقل پاسداری از این انقلاب عظیم اسلامی عطا فرما که استاد شهید مرتضی مطهری می‌فرماید: شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع، این شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‌های آن، خاصه اجتماعاتی که بسیار کم خون (6) هستند خون خود را (7) وارد می‌کنند.

مصطفی آب محله:

و بدانید شهید شمع تاریخ است و باید نوری در پیش باشد تا تاریخ پشت سر آن نور حرکت کند و جامعه را نجات دهد همان طور که امام حسین علیه السلام این سالار شهیدان شمعی بود برای تاریخ اسلام و درس است برای ما وارثان انقلاب آن بزرگوار.

مصطفی آقایی فروشانی:

من نتوانستم در زندگی و حیات خویش کاری برای این انقلاب بکنم اما شاید کشته شدنم در راه خدا باعث آبیاری درخت تنومند اسلام شود تا میوه‌های فراوان دهد.

مصطفی افتاده:

اگر در زنده ماندم نتوانستم برای اسلام خدمت کنم، حداقل [شاید] با خونم بتوانم نهال تشنه [ی] اسلام و انقلاب را آبیاری کنم.

مصطفی امیدی:

از خداوند متعال خواهانم که مرا در این راه توفیق دهد و به آرزوی نهایی خود که همان شهادت فی سبیل الله است برساند (8) تا شاید با دادن خون خود بتوانم خدمت به انقلاب اسلامی کرده باشم.

مصطفی ایمان زاده نصرتی:

رحمت و برکات خداوند به روان مطهر شهدا [ی] راه کربلای خونین ایران عزیز که با نثار جان خود ثمره [ی] انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

مصطفی بهارانی:

شهادت گوهریست تابناک و حرکت از که حسین (علیه السلام) سالار شهیدان از کربلا و عاشورا برای حسینیان تمامی زمان‌ها به ارث گذاشته است [و امروز جوانان ایران] لبیک گویان به (هل من ناصر ینصرنی) حسین در کربلای تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی [می پیوندند] که تداوم انقلاب خونین حسین (علیه السلام) تا مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تضمین خواهند کرد.

مصطفی بهرامی میاندره:

مادر جان در مرگ من گریه مکن بلکه خوشحال باش تا چشم دشمنان کور شود و خوشحال باش که شما هم چیز [ی] ناقابل را به اسلام و انقلاب هدیه کردید.

منصور اوسطی:

شهادت من در راه اسلام و انقلاب قطره ای در مقابل دریاست و افتخاری است برای شما ای پدر و مادر. شهادت من آگاهانه و به سوی منزل ابدی است.

موسی ابوالحسنی:

من به خاطر این در این جنگ جنگیدم من به خاطر این برای انقلاب جانفشانی کردم که امام را تنها نگذاشته ام باشم و سهمی در این انقلاب داشته و در پیش خداوند متعال سرافراز و به جمع شهدا پیوسته باشم.

موسی اکبری:

ما نیز [باید] چون فرزندان حسین باشیم و در راه خداوند بزرگ جان خود را نثار کنیم و من یک پاسدار اسلام و پاسدار خون 7000 شهید گلگون کفن هستم و باید در این راه از خون شهیدان انقلاب از جان خود بگذریم.

نادر آغاز:

مسلمانان تحت ستم مستکبران جهان و نایب برحقش کاروان سالار نهضت 15 خرداد تاکنون با (9) شهدای به خون خفته [ی] انقلاب اسلامی و مصدومین و شهدای زنده [ی] جنگ تحمیلی ثمره‌های عمر و جگر گوشه‌های خود را در راه تداوم انقلاب اسلامی قربانی می‌کنند.

ناصر باقری تودشکی:

حفظ و حراست اسلام و امر ولایت فقیه و پیاده کردن حکومت عدل امروز انقلاب، نیاز به خون دارد و این خون ناچیز من در قبال خون‌های با عظمت شهیدان اسلام بسیار [ناچیز] است.

ناصر باقریان:

با نثار جان بی ارزش خود را در راه اسلام و رهبر عالی قدرم امام خمینی درخت انقلاب اسلامی را بارور سازیم و ریشه [ی] ضد انقلاب [را] بر کنیم باشد که مورد پذیرش درگاه احدیت واقع گردد.

ناصر بشاش:

شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی توانستند با هر قطره [ی] خونشان کمکی به اسلام کنند.

نبی الله ابراهیمی:

از این که من این راه را انتخاب کرده ام بی نهایت خوشحالم که برای انقلاب اسلامی و دفاع از این مملکت اسلامی و پاسداری از خون پاک شهدا، پاسداری می‌دهم.

نبی الله بکرانی:

امیدوارم خونم بتواند نهال انقلاب اسلامی را آب تازه ببخشد.

نجات الله افروز:

سلام بر پدران و مادران شجاع که با قربانی کردن فرزندان خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

نصرالله بهزادی:

در راه تو خون گرم و سرخم که در برابر سیل خروشان خون‌های پاک شهیدان اسلام ناچیز است به پای نهال انقلاب اسلامی نثار [می] کنم.

نصرت الله برفی:

من به جبهه [ی] نبرد ایمان و کفر می‌روم بلکه با نثار خون ناقابل خود در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی وظیفه [ی] انسانی و اسلامی خود را انجام داده باشم.

نصیب اله اکبری:

ای خدا، اگر با ریختن [خون] کسانی همچون من انقلاب اسلامی مانند قیام خونین کربلا در سراسر جهان به پیروزی می‌رسد بسم الله، اگر می‌دانی که [با] قطع کردن دستم همچون عباس و [علی] اکبر (علیه السلام) قیام کربلا زنده می‌شود بسم الله، اگر می‌دانی که با بریدن سرم همچون حسین انقلاب اسلامی در سراسر گیتی منتشر می‌شود، بسم الله.

نقی امیدی خراطی:

مادرم، از خدا بخواه شهیدی که برای بارور شدن انقلاب اسلامی داده ای و این قربانی ناقابل را که در راه ولایت فقیه داده ای قبول [فرماید] .

نگهدار اخلاق خوب:

ما باید در راه اسلام از جان و مال گذشته و با خون خود رودخانه [ی] پرخروش انقلاب [را] حق طلبانه و رنگین ساخته تا انسانیت را ثابت کرده باشیم. شهادت راهی است که باید عاشقان الله به آن برسند. دلم می‌خواست که این بدن ناچیزم صد بار تکه تکه می‌شد و باز زنده می‌شدم [تا] روی اندکی از گناهانم را پوشانیده باشم و خدمتی به انقلاب اسلامی کرده باشم.

نورمراد احمدوند:

شهید شمعی است که می‌سوزد و به اطراف خود روشنایی می‌بخشد. حرکت عظیم انقلاب اسلامی ایران از اول تا حال تمام حملات (10) خود را بر علیه طاغوتیان جهان داشته و مبارزه می‌کند، تا آخر که این انقلاب بر تمامی سرزمین‌های جهان فرا رسد و کاخ ستمگران را واژگون کند.

نوروز ابراهیمی:

شهادت درجه ای است که هر انسان خداجوی آن را می‌خواهد.

نوروزعلی بمانی گنابادی:

به یاری خداوند توانستم راه انبیا و امامان را دریابم [و] برای تداوم اسلام و انقلاب اسلامی به جبهه وارد شدم و به خاطر تعهدی [که] در مقابل شعارهایمان- که می‌گوییم قسم به راهت شهید، راهت ادامه دارد- را دادیم از سنگر مقدس مدرسه به سنگر خط مقدم آمدم تا جایگزین شهدا گردم.

ولی جعفر امرایی:

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران نقش حساس شهادت در پیروزی و تداوم آن است و این همان بعدی است که تاکنون برای ابرقدرت‌های جنایتکار و دشمنان انقلاب ما مجهول مانده و آنان با جهان بینی مادی برای همیشه از شناخت واقعیت جهاد معنوی آن عاجزند و شهادت انقلاب میراث ائمه [ی] اطهار سلام الله علیهم جمیعا و اولیا [ی] خداست که به امت مسلمان رسیده.

وجیهه الله آقاجانلو:

شهیدان راه حق و حقیقت از صدر اسلام تاکنون و شهدای انقلاب اسلامی ایران حسین وار و مظلومانه به ندای «هل من ناصر» حسینی لبیک گفته و به لقاء الله پیوستند.

هادی آشتیانی:

بعد از خط سرخ شهادت هر شهید، همه [ی] مسلمان‌ها باید بتوانند انجام مسئولیت کنند و تمام افراد ضد انقلاب بدانند که یک شهید چگونه آگاهانه راه خود را انتخاب کرده و به سوی پروردگار خود می‌شتابد.

هوشنگ امیری کلاش:

مادر عزیزم تو باید افتخار کنی که پسرت در راه اسلام و خدا و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرد. دهها هزار مادر چون تو بودند و هستند که فرزندان خود را با زحمت و مشقت و خون جگر بزرگ کرده و تقدیم خدا و انقلاب نمودند.

هیبت الله الماسی:

از شما عاجزانه خواهانم که به وصایای شهدا عمل کنید که حرف و سخن همه [ی] شهدا یکی است.

یحیی افضلی:

من داوطلب شدم که برای اسلام و در راه اسلام و برای پیروزی رساندن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به جبهه بروم و علیه دشمنان خدا و قرآن با نثار خون ناچیز خود مبارزه کنم.

یعقوب احتسابی:

ای خدا از تو می‌خواهم که در روز قیامت تمامی شهدای انقلاب اسلامی ایران و شهدای جنگ تحمیلی حق علیه باطل و این بنده [ی] ذلیل و ناتوانت را عفو کنی و جزو شهدای کربلا و سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام) قرار دهی.

یوسف احمدی بنی:

انقلاب خونبار اسلامی ایران چون سیلی بر علیه ظلم و ستم در جریان است و برای رسیدن به هدف (الله) می‌بایست در خون شنا کرد تا به ساحل سعادت دنیوی و اخروی رسید و این احساس وظیفه در برابر حفاظت از اصل ولایت فقیه، همان است که شهیدان عاشقانه برای حراست آن جان به جان آفرین تسلیم نمودند و با خدای خویش معامله ای بس سودمند و با افتخار کردند.

یوسف ارکانی فرد:

حالا که انقلاب اسلامی ما پیروز شده این نهال نوخاسته احتیاج به آبیاری دارد و احتیاج به خون من و شما دارد و ما موظف هستیم که از این نهال نورسته مراقبت کنیم، این نظام جمهوری اسلامی که واقعاً دست رنج صد و بیست و چهار هزار پیغمبر است.

آدینه محمد ایزدی:

مستضعفین جهان که چشم به انقلاب ما دوخته اند، باید آنها را نجات دهیم و تنها راه نجات آنها این است که ما خون بدهیم و خون ناقابلمان را تقدیم راه الله کنیم.

آزاد احمدی:

با خون خود می‌نویسم تا آخر این انقلاب هیچ چیز مانع تلاش من نمی شود.

ابراهیم استادیان:

همگی شما موظفید انقلاب اسلامی را که حاصل خون هزاران شهید به خون خفته می‌باشد- و هنوز هم برای تداوم آن ایثارها می‌شود و خون فرزندان مکتب قرآن که حسین وار می‌جنگند و حسن وار شهید می‌شوند- [را] حفظ کنید.

ابراهیم اسدالهی:

این شهیدان درس شهادت و آزادگی را از امام و پیشوای خود حسین علیه سلام آموختند و راه او را ادامه داده از جان و مال خود [گذشته] و این انقلاب اسلامی را یاری می‌کنند.

ابراهیم اصغری:

با آگاهی کامل این راه را که ثمره [ی] هزاران گل نورسته [ی] پرپر شده [ی] انقلاب اسلامی است، انتخاب کرده ام و می‌دانم که این راه سختی و شکنجه و معلولیت و شهادت و اسارت دارد.

ابراهیم بابایی:

درود به ارواح طیبه [ی] شهدا، شهدای راه آزادی شهدای راه حق و حقیقت شهدایی که برای ثمر رسیدن اهداف انقلاب اسلامی آنچه خون در بدن داشتند هدیه کردند.

ابوالفتح آذرپیکان:

درود فراوان به ارواح طیبه [ی] شهدا که خون مطهرشان باعث ضمانت و تداوم حرکت انقلاب اسلامی گردید و با نثار جان شیرین خود ندای حقانیت اسلام را در راستای حرکت انبیا و امامان معصوم شیعه در ظلمتکده [ی] دنیای حاضر طنین انداز شدند.

ابوالفضل آقاکثیری:

چندین سال است که انقلاب اسلامی با خون شهدا و با رهبری امام بزرگوارمان رشد کرده است و علما و شهدای عزیز پیام‌ها و رهنمودهایی از خود به جای گذاشته اند. انشاء الله با به کارگیری آنها هدفشان را دنبال می‌کنید.

ابوالفضل اسماعیلی:

می خواهم پای خود را جای پای یاران حسین (علیه السلام) بگذارم و راه آنان را دنبال کنم تا شاید بتوانم نهال انقلاب اسلامی که امید تمامی مستضعفان جهان است با خون خویش تضمین و بارور سازم.

ابوالفضل اعظمی نژاد:

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران همان شهادت که از ائمه [ی] اطهار سلام ا.... علیهم اجمعین و اولیا [ی] خدا به ما ارث رسیده که در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش بسیار عمده داشته است و شهادت، انسان را به مرحله ای از فوز و کمال می‌رساند که بدون آن امکان رسیدن به این مرحله نیست.

احمد آخوندی:

همچنان که شهیدان با خون خود بقا و دوام [انقلاب] را تنظیم نموده اند، شما با جهاد خود این مسیر را ادامه دهید. حفظ اسلام و رسالت سنگین آن به همراه دستاوردهای انقلاب مقدسمان بر دوش شما و نسل آینده است.

احمد اقداشی:

جان خود را برای رضا [ی] خداوند نثار کردم و درخت انقلاب را با خون خود جان دادم باز هم می‌گویم هیچ کس مسئول نیست آری این وصیتی بود از یکی از جانبازان انقلاب اسلامی که چون شمع سوخت و در راه خدا از هیچ چیز دریغ ننمود.

احمد اخوان صفار:

من نیز تنها و تنها به عشق حسین زمانم، امام خمینی به جبهه [ی] نبرد ایمان و کفر می‌روم، باشد که با نثار خون ناقابل خود در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی وظیفه [ی] خود را انجام داده باشم هرچند که از دست من هیچ کاری برنمی آید ولیکن ما شتاب می‌کنیم تا به آرزوی خود که همان شهادت است برسیم.

احمد اسکندری:

شیهدان درس شهادت را از سرور آزادگان حسین ابن علی (علیه السلام) آموخته اند و با خون خود نهال انقلاب و درخت اسلام را آبیاری کردند.

احمد اسماعیلی رنانی:

در راه انقلاب جمهوری اسلامی شهید خواهم شد.

احمد افراسیابی:

تهنیت به روان پاک شهیدان شاهد که با قطرات خون پاکشان نهال انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کنند.

احمد الهوردی زاده:

خدایا به حرمت خون شهدای کربلا و به حرمت خون شهدای انقلاب اسلامی پیروزی نهایی را هرچه زودتر نصیب رزمندگان اسلام بفرما.

احمدرضا بهرامی:

سلام به تمام شهیدانی که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

اسداله احراری:

شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی عاشقانه ترین و با ارزش ترین دارایی خود را بر کف اخلاص گذارده و برای معامله با خدا خود عاشقانه [به] تجارتی بزرگ دست زدند.

اسدالله بابایی:

شهدای اسلام از هابیل تاکنون خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی با ایثارگری خود در این مدت با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند.

اسدالله بالاجاده:

ما مدیون خون شهدا هستیم و این مسئولیتی بس بزرگ بر دوش ما می‌گذارد و بسیار سنگین می‌کند و این مایه که باید به عهد خود وفا کنیم خصوصاً جمله [ی ای کاش.....] که سالهای گذشته به امام حسین (علیه السلام) و یارانش می‌گفتیم [را] باید وفادار باشیم و اکنون تحقق بخشیم.

اسدقلی اسدی:

تا آخرین قطره [ی] خون خود در راه اسلام و انقلاب نثار خواهیم کرد. راه شهیدان را ادامه دهید و سعی کنید افرادی مفید و موثر برای انقلاب باشید و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید.

اسفندیار بزرگزاده:

عاشقان شهادت تا آخرین قطره [ی] خون خود از میهن اسلامی و این انقلاب اسلامی مان دفاع خواهیم کرد.

اسماعیل برهانی:

جوانان عزیزم همیشه درخت انقلاب اسلامی برای سیراب شدن خود احتیاج به خون دارد.

اصغر امیر فقر دیزجی:

مشتاق شهادتم چون حس می‌کنم که [شاید] با ریختن خون من وجدان هایی بیدار شود و قلب هایی به خاطر انقلاب و امام بطپد....

حاج اکبر ابدالی حاجی آبادی:

شهدای انقلاب اسلامی با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در راه به ثمر رسیدن انقلاب و برای نجات مسلمین عراق و برای فتح کربلای حسین و برای آزادی قدس عزیز شبانه روز در سنگرها به سر می‌برند و با صدامیان می‌جنگند و شهید می‌شوند.

سیداکبر اعتصامی رنانی:

درخت تنومند انقلاب اسلامی جز با خون آبیاری نمی شود.

امیر افتخاری:

با آگاهی کاملی که به شهادت دارم برای دفاع از انقلاب و اسلام و کشور و میهن به جبهه‌های حق علیه باطل می‌روم تا به کمک رزمندگان در جبهه‌ها و یاری اسلام بشتابم و امید است خون ما نوجوانان و نوپایان، انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه [ی] جهانی اسلام گردد.

ایرج برهانی شیدانی:

با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کن، مبادا روحیه [ی] خود را ببازی و در هجران و دوری من بی تابی کنی بلکه امیدت به خدا باشد و از این که فرزندت در راه خدا شهید شده است افتخار کن.

باقر آقاجانی:

[امیدوارم] خون ناقابل من در راه خداوند متعال قسمت شود و ریشه [ی] تنومند انقلاب آبیاری شود و این نهادهای انقلاب در آینده تداوم حق باشد. انقلاب خون بهای هزاران شهید جوان پرپر شده است. تنها مکتب رهایی بخش مستضعفین از دست مستکبرین مکتب انقلاب اسلام می‌باشد.

بهروز ابراهیمی:

اگر سر از بدنم (11) جدا کنند و بدنم را بسوزانند و خاکستر مرا به بیابان بریزند من دست از این انقلاب برنخواهم داشت.

ابراهیم نیکوفرد:

سلام و درود بر شهیدان، همانانی که سوختند و جامعه ای را از ذلت و زبونی نجات بخشیدند. و نهال آزادی و جمهوری اسلامی را در سراسر گیتی کاشتند.

احمد نوری:

شهادت هدیه ای است گران بها، از جانب خداوند تبارک و تعالی برای بندگان خالص خود که نصیب هر کس نمی شود. انسان باید در راهی سیر کند که سعادتش در آن- خط خونین ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) راه تمامی شهدا [ی] انقلاب اسلامی- است. جهاد در راه خدا گذشتن از علایق نفسانی و حسین وار و حسین گونه شدن است.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «دیدم» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «می‌دهم» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «قربانی» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «کنند» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «که» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «خونی» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «شهید» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «برسم» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «و» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «حالات» آمده است.
11- در اصل وصیت‌نامه «بدنم از سرم» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
دلیل نظارت استصوابى شوراى نگهبان در انتخابات و برخی شبهات پیرامون آن
دلیل نظارت استصوابى شوراى نگهبان در انتخابات و برخی شبهات پیرامون آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام