بیست روش برای این که بدون حسرت زندگی کنید

زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که به گذشته بچسبید. علاوه بر این هر لحظه با ارزش است و زمان گذشته از دستان شما رفته است. همه‌ی ما باید زندگی کنیم و زندگی مناسب خودمان را داشته باشیم. این مقاله روش‌های مختلف و ممکن
چهارشنبه، 11 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیست روش برای این که بدون حسرت زندگی کنید
بیست روش برای این که بدون حسرت زندگی کنید

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که به گذشته بچسبید. علاوه بر این هر لحظه با ارزش است و زمان گذشته از دستان شما رفته است. همه‌ی ما باید زندگی کنیم و زندگی مناسب خودمان را داشته باشیم. این مقاله روش‌های مختلف و ممکن را که می‌توانیم زندگی بدون حسرتی داشته باشیم بررسی کرده است.
"در پایان هر روز نگذارید هیچ عذر و بهانه، توضیح و حسرتی باشد." زندگی، حقیقت و آزاد بودن از استیو مارابولی
همه‌ی ما چنین مراحلی را در زندگی داشته‌ایم که در مورد تصمیمات خودمان حسرت خورده‌ایم. تأسف خوردن به تصمیماتمان خوب است چون همه‌ی ما عاری از اشتباه نیستیم. اما نکته اینجا است که نشستن و غصه خوردن برای شیری که ریخته است چه فایده‌ای دارد؟ حسرت‌های بسیاری وجود دارند که همه‌ی ما در مورد زندگی خود داریم: در مورد شغل، دشمنی‌های خانوادگی، حسرت‌های اقتصادی، عدم مراقبت درست از بدن، موضوعات مربوط به والدین و غیره. زندگی پر از فرازها و نشیب‌ها است در نتیجه شما نیاز دارید که از منطقه‌ی آسایش و راحتی خود بیرون بیایید و با هر لحظه‌ی زندگی با طرز فکر مثبت برخورد کنید.
ما نمی‌خواهیم که برای شما موعظه کنیم اما شما می‌توانید سعی کنید که با استفاده از چنین راههای ساده و موثر برای یک زندگی بدون حسرت تلاش کنید.

#1. دم را غنیمت شمار

آیا ما از بیشتر روز خود استفاده می‌کنیم؟ شاید، ممکن است انجام این کار وقتی که با انبوهی از وظایف و مشکلات احاطه شده‌اید راحت نباشد. اما اجازه ندهید که مشکلات‌تان ذهن شما را مسدود کنند. در عوض، چرا آلبوم عکس‌هایتان را باز نمی‌کنید و به عکس‌های دوران کودکی خود نگاه نمی‌کنید و از صمیم دل به آنها نمی‌خندید؟ اگر واقعاً می‌خواهید که در مورد گذشته فکرکنید پس خاطرات خوب را یادآوری کنید. شحاع باشید و با تمام افکار منفی مبارزه کنید. طوری زندگی کنید که گویی فردایی وجود ندارد.

#2. زندگی برای خشنود کردن دیگران را رها کنید

زندگانی شما مال شما است. زندگی کردن به روشی که پارامترهای دیگران را راضی کند رها کنید و طبق خواست‌های خودتان زندگی کنید. اجازه ندهید که دیگران سر رشته‌ی زندگی شما را به دست بگیرند. به خاطر داشته باشید شما نمی‌توانید هر کسی را راضی کنید پس بهتر است ابتدا روی خودتان تمرکز کنید.

#3. مقایسه کردن خودتان با دیگران را رها کنید

این جمله را از اسکار ویلد به خاطر داشته باشید که "خودتان باشید؛ هر کس دیگری قبلاً گرفته شده است". برخی اوقات ما اجازه می‌دهیم که حسادت به درون قلبمان نفوذ کند و یا اغلب خودمان را به خاطر نرسیدن به یک حد ایده‌آلی دست کم می‌گیریم. به خاطر داشته باشید هر کس چالش‌های درونی خودش را دارد. بنابراین ما باید بر روی عمل کردن بهتر از خودمان به جای مقایسه کردن خودمان با دیگران تمرکز کنیم.

#4. ترس‌هایتان را بپذیرید و در آغوش بگیرید

با ترس‌هایتان با تمام قلب‌تان روبه‌رو شوید. در مورد چیزهایی که به نظر می‌رسند همراه شما نباشند و یا چیزهایی که مشکوک به نظر می‌رسند دلواپس نباشید. تلاش کنید ممکن است شما گیر کنید اما جذابیت زندگی چه می‌شود اگر همه چیز خیلی آسان می‌گشت؟
بیست روش برای این که بدون حسرت زندگی کنید

#5. غم و غصه خوردن در مورد گذشته را رها کنید

در لحظه‌ی حال زندگی کنید. اگر دائماً در مورد چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است نگران باشید به هیچ جایی نمی‌رسید. از لحظات حال لذت ببرید چون هرگز دیگر برنمی‌گردند.

#6. در مورد آرزوهایتان فکر کنید

چه چیزی می‌خواهید؟ در مورد اهداف خودتان فکر کنید و در مورد تمام چیزهایی که می‌خواهید به دست آورید تصمیم بگیرید. تنها روی چیزهای مادی تمرکز نکنید. در مورد پیوستن به یک کلاس یوگا و یا یک کلاس تفریح نیز فکرکنید.

#7. نگهداشتن کینه در دلتان را رها کنید

چرا می‌خواهید تمام آن احساسات زهر آگین را در دلتان حمل کنید؟ اگر کس دیگری هیچ حسرتی راجع به آن ندارد بنابراین هیچ لزومی ندارد که شما قلبتان را با آن خاطرات منفی پر کنید. بجنبید.

#8. به خاطر داشته باشید: زمان می‌گذرد

این را درک کنید که زمان با ارزش‌ترین چیز است. بنابراین بهتر است راجع به روشی که آن را می‌گذرانید کمی صرفه جو باشید. از هر دقیقه‌یی که در دستانتان دارید بیشترین استفاده را بکنید. اگر اشتباه کردید ایرادی ندارد چون شما همیشه از آن چیزی یاد می‌گیرید.

#9. مسافرت کردن

مسافرت کردن به شما کمک می‌کند که با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و جنبه‌ها و دیدگاههای جدیدی را یاد بگیرید. سفر کردن با شریک زندگی‌تان به شما کمک می‌کند که مکان‌های جدید را کشف کنید و به شما فرصت می‌دهد که با هم دوباره ارتباط برقرار کنید. این فعالیت را به سالهای بعد موکول نکنید و این سفر با ارزش را برای بعد از دوران باز نشستگی نگه ندارید.

#10. پس نگری

آسیب پذیر بودن و ساده لوح بودن را رها کنید. به خودتان نظری بیندازید و ببینید که آیا روش زندگی شما برای خودتان رضایت بخش است. اگر نه، کمی بیشتر فکر کنید و کاری انجام دهید.
***

#11. به بدن خودتان احترام بگذارید

بدن خودتان را استثمار نکنید و بدانید که بدن سالم جایگاه ذهنی سالم است و برعکس. ورزش کنید، غذای مناسب بخورید، خواب کافی داشته باشید، مدیتیشن تمرین کنید و نتایج مثبت به دنبال آن خواهند آمد. بسیاری از افراد حسرت این را می‌خورند که به داروها اعتیاد پیدا کردند، ورزش نکردند و قربانی بیماری‌ها شدند.

#12. افکار منفی را پاک کنید

برای مدتی فقط ورق سفید بمانید و اجازه دهید که تمام آن افکار منفی بروند. بگذارید که آنها راه خودشان را در بیرون پیدا کنند و هر جا خواستند بروند اما اجازه ندهید که دوباره وارد سر شما بشوند.

#13. زمان را با کسانی که دوست دارید سپری کنید

به خاطر داشته باشید که شغل شما همیشه با شما نخواهد بود و شما برای همیشه زندگی نخواهید کرد. بنابراین زمانی را پیدا کنید که با عزیزانتان سپری کنید. یک روز را تعطیل کنید و با کودکانتان سپری کنید، خود را رها کنید و به یک قرار شام با همسرتان بروید. متأسفانه، فقط وقتی که یک فرد بسیار نزدیک به ما از میان‌مان می‌رود ما درک می‌کنیم که چیزی نادرست است و سر جایش نیست.

#14. چیز جدیدی را انجام دهید

فراموش نکنید که خود را به چالش بکشید و به منطقه‌ای که هرگز کسی به آن وارد نشده، وارد شوید. یک تفریح جدید را برگزینید، یک ورزش جدید را یاد بگیرید و یا حتی برخی فعالیت‌های نوع دوستانه را امتحان کنید.

#15. اختلاط با افراد بد بین را رها کنید

اجازه ندهید که دیدگاه منفی چنین افرادی شما را تحت تأثیر قرار دهد. پتانسیل خود را مهار کنید و از هر چیزی که دارید بهترین استفاده را بکنید.

#16. ریسک پذیر باشید

زندگانی ما پر از اما و اگرها و کارهایی است که می‌توانستیم انجام دهیم. ما دوست نداریم ریسک بپذیریم و بعداً در مورد اینکه به حد کافی تجربه نکردیم حسرت می‌خوریم. حتی اگر شکست خوردید، شما می‌توانید این رضایت را داشته باشید که لااقل تلاش خود را کرده‌اید. هیچ اشتباهی در مورد پذیرفتن ریسک‌های عاقلانه وجود ندارد.

#17. در مورد بودجه خود برنامه ریزی کنید

بسیاری از ما حسرت این را می‌خوریم که قبلاً در مورد بودجه‌ی خود برنامه ریزی نکردیم. از دست و دلباز بودن و یا خسیس بودن اجتناب کنید. پول باید به خوبی خرج شود. اما به یاد نیز داشته باشید که شما آن را همراه خود به گور نخواهید برد. بنابراین مهم است که در مورد چیزهایی که دوست دارید ولخرجی بکنید (بدون این که پشیمانی خریدار را داشته باشید)
***

#18. روابط: شهامت درخواست کردن داشته باشید

بسیاری افراد حسرت این را می‌خورند که جرأت کافی نداشتند که به کسی که دوست داشتند پیشنهاد ازدواج بدهند. این یک حسرت خیلی جدی است که تمام عمر ادامه پیدا می‌کند. تمام جرأت خود را جمع کنید و شهامت درخواست کردن پیدا کنید. شما ممکن است که حتی به هم نرسید و با هم نباشید اما دیگر خودتان را سرزنش نمی‌کنید که هرگز از او درخواست نکردید.

#19. کار: به دنبال اشتیاق و علاقه‌ی خود بروید

اگر کارتان شما را خوشحال می‌کند شما از کسانی هستند که خیلی مورد لطف پروردگار واقع شده‌اید. با گوش دادن به صدای قلب‌تان بگذارید که کارتان پیش رود. روی هدف کوتاه مدت تمرکز نکنید.

#20. خود را ابراز کنید

بگذارید که صدای شما شنیده شود. افکار و نظرات‌تان را نکُشید. خود را ابراز کنید به جای اینکه بعداً حسرت این را بخورید که صحبت نکردید. البته ابراز خودتان به این معنی نیست که دیگری را تحقیر کنید. فقط این که صدای خودتان را خفه نکنید و زمانی ساکت بمانید که نیاز دارید با خودتان صحبت کنید.
خوب، درک تمام این نکات خیلی آسان است اما برخی اوقات عملی کردن آن سخت است. بله، ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم. بنابراین به زندگانی بخندید چون شما هرگز نمی‌دانید که آیا این لحظات با ارزش بار دیگر تکرار خواهند شد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.