کشف علت ناموفق بودن شبیه سازی حیوانات

ایسکانیوز ـ دانشمندان دانشگاه Missouri,Columbia طی انجام آزمایشاتی با همکاری یکدیگر، به علت ناموفقیت شبیه سازی حیوانات در مزارع و حتی آزمایشگاهها پی بردند. به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از مجله Science این آزمایشات که روی موشهای آزمایشگاهی صورت گرفت نشان داد هنگامی که تخمک های موش بارور می‌شوند و تقسیمات سلولی آغاز می‌شود، دو سلول اولیه ای که تولید می‌شوند یک اندازه نخواهند بود.
سه‌شنبه، 27 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشف علت ناموفق بودن شبیه سازی حیوانات
کشف علت ناموفق بودن شبیه سازی حیوانات
کشف علت ناموفق بودن شبیه سازی حیوانات

نويسنده:فراهانی
منبع:niksalehi
ایسکانیوز ـ دانشمندان دانشگاه Missouri,Columbia طی انجام آزمایشاتی با همکاری یکدیگر، به علت ناموفقیت شبیه سازی حیوانات در مزارع و حتی آزمایشگاهها پی بردند.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از مجله Science این آزمایشات که روی موشهای آزمایشگاهی صورت گرفت نشان داد هنگامی که تخمک های موش بارور می‌شوند و تقسیمات سلولی آغاز می‌شود، دو سلول اولیه ای که تولید می‌شوند یک اندازه نخواهند بود. یکی از دو سلول پروتئین موسوم به cdx2 تولید می‌کند که با انجام تکثیر سلولی جفت را تشکیل می‌دهد و سلول باقیمانده پس از طی یک سری از مراحل تکثیر سلولی جنین را تشکیل می‌دهد. محققان می‌گویند ایجاد اختلال در تولید پروتئین می‌تواند به شکل گیری نامناسب جفت و حتی سقط جنین منجر شود. به گفته پژوهشگران این تحقیقات اگر چه در نوع خود بی‌نظیر به حساب می‌آید هنوز نیاز جدی برای انجام آزمایشات گسترده تر حس می‌شود. نتایج نهایی در چاپ ماه فوریه مجله science منتشر خواهد شد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.