روش جدید توقف فعالیت آمیب انگل روده بزرگ شناسایی شد

پژوهشگران آمریکایی روش جدیدی را کشف کردند که می تواند فعالیت یکی از خطرناک ترین انگلهای روده بزرگ انسان را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه ویرجینیا و ورمونت که نتایج تحقیفات خود را در مجله عملی PLoS Pathogens کرده اند، متد جدیدی را برای توقف یکی از خطرناک ترین انگلهای روده بزرگ انسان شناسایی کردند.
سه‌شنبه، 25 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش جدید توقف فعالیت آمیب انگل روده بزرگ شناسایی شد
روش جدید توقف فعالیت آمیب انگل روده بزرگ شناسایی شد
روش جدید توقف فعالیت آمیب انگل روده بزرگ شناسایی شد

منبع:خبرگزاری مهر
پژوهشگران آمریکایی روش جدیدی را کشف کردند که می تواند فعالیت یکی از خطرناک ترین انگلهای روده بزرگ انسان را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه ویرجینیا و ورمونت که نتایج تحقیفات خود را در مجله عملی PLoS Pathogens کرده اند، متد جدیدی را برای توقف یکی از خطرناک ترین انگلهای روده بزرگ انسان شناسایی کردند.
بر اساس آگاهیهای فعلی، Entamoeba histolytica آمیبی که سبب التهاب کلون روده می شود، حمله بسیار شدیدی را علیه سلولهای سیستم ایمنی انجام می دهد. پس از این کار که به مرگ این سلولها منجر می شود، آمیب وارد سلول می شود و زندگی انگلی خود را آغاز می کند.
این دانشمندان در این تحقیق فرض کردند که شناسایی مولکولهای حاضر در بلع بقیه سلولها می تواند اطلاعات جدیدی در خصوص روشی که این آمیبها به کمک آن در کودکان، بیماری ورم مخاط روده بزرگ را موجب می شود به دست آورند.
این متد جدید می تواند انگل را از لحظه ای که یک کیناس با عنوان PATMK روی سطوح آمیب قرار می گیرد کنترل کند. این کیناس برای فرایند بلع سلولها بسیار مهم است.
این دانشمندان با استفاده از تکنیک تداخل RNA موفق شدند فعالیت این کیناس و در نتیجه حمله آمیب به سلولهای ایمنی و مرگ این سلولها را متوقف کنند.
این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "با توقف این کیناس برای اولین بار موفق شدیم فرایند کلونی سازی آمیب را متوقف کنیم."




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.