اسم آژانسهای سازمان ملل متحد در ایران

در جمهوری اسلامی ايران سازمان ملل دارای دوازده دفتر نمايندگی و برنامه اجرائی می باشد. اين واحدهای اجرائی و آژانسها جمعاً "تيم کشوری سازمان ملل متحد" را در ايران تشکيل ميدهند و تحت سرپرستی "هماهنگ کننده مقيم" سازمان ملل که در عين حال سمت "نماينده مقيم برنامه عمران سازمان ملل متحد" را نيز عهده دار می باشد، وظائف خود را انجام ميدهد. آژانسهای سازمان ملل متحد در ايران با دولت و اجتماعات مدنی و محلی، مشارکت پر قدرت و با دوامی پايه گزاری کرده است
سه‌شنبه، 1 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسم آژانسهای سازمان ملل متحد در ایران
اسم آژانسهای سازمان ملل متحد در ایران
اسم آژانسهای سازمان ملل متحد در ایران

در جمهوری اسلامی ايران سازمان ملل دارای دوازده دفتر نمايندگی و برنامه اجرائی می باشد. اين واحدهای اجرائی و آژانسها جمعاً "تيم کشوری سازمان ملل متحد" را در ايران تشکيل ميدهند و تحت سرپرستی "هماهنگ کننده مقيم" سازمان ملل که در عين حال سمت "نماينده مقيم برنامه عمران سازمان ملل متحد" را نيز عهده دار می باشد، وظائف خود را انجام ميدهد. آژانسهای سازمان ملل متحد در ايران با دولت و اجتماعات مدنی و محلی، مشارکت پر قدرت و با دوامی پايه گزاری کرده است تا برای ترويج احترام به حقوق بشر و حفاظت محيط زيست و مبارزه با بيماری ها و کمک به پيشرفت و کاهش فقر اقدامات مؤثر انجام دهند. ما با مقامات متقابلمان همکاری کرده تا دسترسی به خدمات بهداشتی آسان تر شود و به آنان برای ايجاد کار و بهبود تغذيه و مبارزه با مواد مخدر ياری ميدهيم.
سازمان ملل متحد در ايران بخصوص در دستيابی به اهداف توسعه هزاره (MDGs) که از جانب رهبران جهان در جريان اجلاس هزاره، در سپتامبر سال ٢۰۰۰، تعيين و مورد تصويب قرار گرفت کمک می نمايد. برای تحصيل اين هدف و مقصود، آژانسها با دولت همکاری کرده تا شدت فقر به نصف کاهش يابد، بهداشت کودکان بهبود يابد، بيماريها کم شود، آموزش و پرورش بهتر شود و همچنين سيستم سازمان ملل مقامات ملی را در مشاهده و نظارت بر پيشرفت کشور به سوی اين اهداف پشتيبانی می نمايد.
پیوندهای این آژانسهای سازمان ملل متحد شامل موارد زیر هستند:
FAO : سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد
UNAMA : هيئت ويژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان
UNDP : برنامه عمران سازمان ملل متحد
UNESCO : سازمان تربيتی علمی فرهنگی ملل متحد
UNFPA : صندوق جمعيت سازمان ملل متحد
UNHCR : کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد
WHO : سازمان جهانی بهداشت
WFP : برنامه جهانی غذا
UNODC : دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد
UNIDO : سازمان توسعه صنعتی ملل متحد
UNIC : مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.