گل‌های فلفل دلمه‌ای و فلفل تازه

چاقوی پوست کنی، دستکش‌های لاستیکی (این طرح بسیار تند است ظاهر و طعم آن تند و داغ می‌باشد به همین خاطر زمانی که فلفل‌ها را در دست می‌گیرید باید دستکش پوشیده باشید). ظرفی حاوی آب سرد برای خیساندن فلفل‌ها...
دوشنبه، 17 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل‌های فلفل دلمه‌ای و فلفل تازه
 گل‌های فلفل دلمه‌ای و فلفل تازه

 

نویسنده: کبری قیصری




 

مواد لازم:

گل‌های فلفلی: فلفل‌های زرد، نارنجی یا قرمز، به طول 5 تا 7 سانتی متر و دارای نوک تیز. گل‌های فلفل دلمه‌ای: فلفل‌های دلمه‌ای زرد یا قرمز.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی، دستکش‌های لاستیکی (این طرح بسیار تند است ظاهر و طعم آن تند و داغ می‌باشد به همین خاطر زمانی که فلفل‌ها را در دست می‌گیرید باید دستکش پوشیده باشید). ظرفی حاوی آب سرد برای خیساندن فلفل‌ها در آن.

نکات و زمان بندی:

زمان برش هر گل فلفلی 2 تا 3 دقیقه گل‌های فلفل دلمه‌ای 5 دقیقه. زمان انداختن در آب 8 ساعت تا دو روز. فلفل‌ها و فلفل دلمه‌هایی که قرمز رنگ هستند زودتر باز می‌شوند. گل‌ها بعد از خارج شدن از آب هم کمی باز می‌شوند به همین خاطر نباید بیش از حد آن‌ها را داخل آب نگه دارید. این گل‌ها سفت هستند و امکان دو یا سه بار استفاده را دارند.
گل‌های فلفل دلمه‌ای و فلفل تازه

موارد استفاده:

چون گل‌های فلفلی درشت هستند برای استفاده در گلدان سبزیجات مناسب نمی‌باشند. به هر حال یک ستاره کوچک از انتهای گل فلفلی به خوبی در تزیین‌های استاندارد قابل استفاده است و می‌توانید یک مینای پیازچه‌ای به وسط آن بچسبانید تا حالت شاداب‌تری پیدا کند. معمولاً گل‌های فلفل دلمه‌ای در مرکز دیس‌های روی میز به کار می‌روند.
گل‌های فلفلی هم در دیس غذا و هم در گلدان سبزیجات کاربرد دارند و به خصوص حس مکزیکی و شرقی بیشتری به میز می‌دهند.

گل فلفلی

1- فلفل را روی تخته برش قرار دهید. ساقه آن را ببرید اما نباید برش‌ها تا داخل فلفل برود. نوک چاقوی پوست کنی را حدود یک سانتی متر پایین‌تر از ساقه انتهایی روی فلفل بگذارید، مراقب باشید دانه‌های داخل فلفل برش داده نشوند.
2- اکنون باید چاقو را با حرکت مستقیم تا نوک فلفل پایین ببرید. فلفل را کمی بچرخانید (کمتر از یک چهارم دور آن) و این برش را تکرار کنید. برش‌ها را با فاصله برابر از یکدیگر تکرار کنید و در مجموع پنج برش روی فلفل بدهید تا گل شما پنج گلبرگ داشته باشد.
گل‌های فلفل دلمه‌ای و فلفل تازه
3- تیغه چاقو را روی گلبرگ فلفل بگذارید. به دقت حرکت چاقو را دنبال کنید تا تمام بافت نرم داخل و لبه‌های آن را که پوست و دانه‌ها را به هم وصل می‌کند، ببرید.
4- هر بار یکی از گلبرگ‌ها را به بیرون خم کنید و داخل آن را به آرامی بخراشید. تیغه چاقو را روی پایه فلفل بگذارید و همه اطراف پایه دانه‌ها را ببرید. توجه داشته باشید که پوست به طور کامل از دانه‌ها جدا شود. فلفل را داخل آب بیندازید تا گلبرگ‌ها از هم باز شوند.

گل فلفل دلمه‌ای

1- یک فلفل دلمه‌ای سفت زرد یا قرمز را انتخاب کنید و ساقه آن را کاملاً ببرید. فلفل را از محل سابقه روی تخته برش قرار دهید. یک ستاره پنج برگی از انتهای فلفل بردارید. لبه‌های ستاره باید بین دو و نیم تا چهار سانتی متر طول داشته باشند. و بخش میانی آن باید کمی بزرگتر از هر لبه باشد. ستاره شما نیازی به خیساندن در آب ندارد. به راحتی می‌توانید آن را برای رنگارنگ‌تر کردن تزیین گل‌هایتان استفاده کنید.
2- بخش بزرگتر و باقیمانده فلفل دلمه‌ای را مانند فلفل برش بدهید. برش‌های لبه ستاره را به سمت پایین ادامه بدهید. این برش‌ها را تا بخش ساقه ادامه بدهید تا گلبرگ‌هایتان را بوجود بیاورند. اگر دوست دارید لبه‌های گلبرگ‌ها را دندانه دار کنید. همه‌ی بافت متصل کننده پوست و دانه‌ها را ببرید. فلفل دلمه‌ای را اقلاً یک روز در آب بیندازید. هنگام استفاده از این گل می‌توانید یک مینای پیازچه‌ای در وسط آن قرار دهید و با یک خلال چوبی آن را به پایه دانه‌های فلفل متصل کنید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما