پنج مهارت واقعی که در مدرسه یاد نمی‌گیرید.

موفقیت در مدرسه مجموعه خاصی از توانایی‌ها را ایجاب می‌کند. مثلاً مدیریت زمان، درک مطالب و استفاده از مطالب آموخته شده در زمینه‌هایی که باریک بینانه مشخص شده‌اند. با این حال در دنیای خارج از مدرسه مشکلاتی که با آن
چهارشنبه، 26 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
پنج مهارت واقعی که در مدرسه یاد نمی‌گیرید.
  پنج مهارت واقعی که در مدرسه یاد نمی‌گیرید.

 

مترجم: ایرج علیزاده
منبع:راسخون




 

تمرین این مهارت‌ها می‌تواند ورود شما به دنیای واقعی را آسان‌تر کند.
موفقیت در مدرسه مجموعه خاصی از توانایی‌ها را ایجاب می‌کند. مثلاً مدیریت زمان، درک مطالب و استفاده از مطالب آموخته شده در زمینه‌هایی که باریک بینانه مشخص شده‌اند. با این حال در دنیای خارج از مدرسه مشکلاتی که با آن رو به رو می‌شوید به ندرت به خوبی مشخص شده‌اند.
یکی از مهمترین کارهایی که در مدرسه می‌توانید انجام دهید این است که به زمان خود به عنوان فرصتی برای پایه سازی بنگرید. وقتی فارغ‌التحصیل شدید، وظیفه شماست تا آموخته‌های خود از کتاب را در دنیای واقعی به کار ببرید. ماهر شدن در این مهارت‌هایی که به ندرت در مدرسه یاد گرفته می‌شوند به شما کمک خواهد کرد تا گذر خود به دنیای واقعی را در کمترین زمان انجام دهید.

روابط متمرکز

بسیاری از نوشته‌های وابسته به تحصیلات مدرسه یک صفحه حداقل و یک صفحه حداکثر دارند. در زندگی واقعی بهتر است هدف شما همواره تبادل اطلاعات آگاهانه تا جای ممکن است. استثناهایی وجود دارند اما اکثر افراد می‌خواهند کمتر بخوانند نه بیشتر و آنها یک هدف دراز مدت در اختیار شما قرار نخواهند داد.

کارایی در جلسات

بسیاری از دانش‌ آموزان و دانشجویان از پروژه‌های گروهی هراس دارند. متاسفانه احتمال دارد تا پایان عمر کاری خود در فعالیت‌های گروهی شرکت کنید مگر اینکه شغل شما حفاری برای استخراج طلا در حیات وحش باشد.
اگر چه اطمینان حاصل کردن از اینکه افراد به خوبی در کنار یکدیگر کار می‌کنند از نظر فنی وظیفه یک مدیر است. می‌توانید ارزش خودتان را به عنوان یک عضو با اثبات کردن توانایی‌تان برای برگزاری جلسه به شکل مفید و خوشایند، ثابت کنید.
رهنمودهای زیادی برای این موضوع وجود دارد. خودتان را به آنها بشناسانید سپس این قدم‌ها را بردارید: یکی دو دقیقه زودتر به جلسه بروید و آماده باشید، دیگران را کمک کنید و به خودتان اجازه ندهید که توسط جزئیات کم اهمیت حواس پرت شوید.

مدیریت پول

متوسط دانش آموزان مدارس عالی درباره پول دل مشغولی دارند، حتی اگر والدین آنها کاملاً از آنها حمایت می‌کنند. بعد از فارغ‌التحصیلی نیز این نگرانی‌ها زیادتر می‌شوند. در مورد به دست آوردن دستمزد، پرداخت مالیات، آغاز بودجه بازنشستگی، پرداخت بیمه سلامت و.. دلهره خواهید داشت. بهایی که بابت درک نکردن مدیریت زندگی مالی می‌پردازید ممکن است بی‌پایان باشد. اما خوشبختانه یک جستجوی ساده در گوگل می‌تواند منابع زیادی در اختیارتان قرار دهد. که می‌تواند شما را در بهبود قدرت مالی کمک کند.

برنامه ریزی بلند مدت

دانشگاه‌ها و مدارس عالی به طور منظم به صورت ترم و سال سازمان دهی شده‌اند و سرحد‌های آن به روشنی مشخص شده‌اند. دانش آموز با هوش ملزومات فارغ‌التحصیلی و کلاس‌های گزینشی توصیه شده مهم اما بی‌نظیر را بررسی خواهد کرد. در دنیای واقعی نیز اغلب تعهدات عمده‌ای وجود دارد که جداول زمانی چندساله دارند. بعضاً این جداول زمانی تغییر پذیراند و بعضاً نیستند. یاد گرفتن سازگاری برای موفقیت شما بعد از مدرسه حیاتی است.
به دنبال نرم افزار مدیریت زمان و طراحی برنامه باشید. با همکاران خود در مورد اینکه چگونه کارهایشان را ردیف می‌کنند و چه ابزارهایی استفاده می‌کنند صحبت کنید. کار فرمای شما ممکن است یک برنامه معین داشته باشد که شما قرار است استفاده کنید اما از نگاه کردن به خارج از این برنامه برای نگه داشتن زندگی شخصی در مسیر هراس نداشته باشید.

برنامه ریزی برای پیشامدهای غیر مترقبه

یکی از حقایق جهانی زندگی در دنیای مدرن این است که به هیچ شغلی ضمانت داده نشده است. موقعیت‌ها خارج از منابع هستند شرکت‌های تجاری یا فروخته می‌شوند یا تعطیل می‌شوند و تکنولوژی جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود. تصور نکنید که حرفه یا شغل شما برای همیشه به قوه خود باقی خواهد ماند. شبکه ارتباطی خود را پررونق حفظ کنید و از گرایش‌هایی که در اطراف شما به وجود می‌آیند آگاه باشید. مهارت‌هایی را بیاموزید که به توانای‌های فعلی شما اضافه خواهند کرد. داشتن سواد کامپیوتری برای مثال، همواره به ارزش شما خواهد افزود. توانایی‌های ثانویه شما ممکن است به شما کمک کند تا یک مرحله دیگر از حذف شدن نجات پیدا کنید یا می‌تواند به شما کمک کند تا به فرصت‌های بهتری برسید.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.