نقش سن مادر در طول عمر فرزند

مطالعات اخير نشان داده فرزندانى كه از مادران جوان متولد شده اند به مراتب عمر بيشترى دارند تا فرزندانى كه در سن بالاى مادران متولد مى شوند. حتى در برخى از بررسى ها ديده شده عمر فرزندانى كه از مادران جوان متولد شده اند ممكن است به حدود صد سال هم برسد اما در مورد فرزندان مادرانى كه در سن بالاتر وضع حمل كرده اند اين مورد به ندرت اتفاق نمى افتد.
چهارشنبه، 15 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش سن مادر در طول عمر فرزند
نقش سن مادر در طول عمر فرزند
نقش سن مادر در طول عمر فرزند

مطالعات اخير نشان داده فرزندانى كه از مادران جوان متولد شده اند به مراتب عمر بيشترى دارند تا فرزندانى كه در سن بالاى مادران متولد مى شوند.
حتى در برخى از بررسى ها ديده شده عمر فرزندانى كه از مادران جوان متولد شده اند ممكن است به حدود صد سال هم برسد اما در مورد فرزندان مادرانى كه در سن بالاتر وضع حمل كرده اند اين مورد به ندرت اتفاق نمى افتد.
برخى از محققان راز برخوردارى از يك زندگى طولانى و سالم را براى هر فرد، سن مادرش در هنگام به دنيا آمدن او مى دانند.
لازم به ذكر است، سن مناسب براى زايمان مادران حدود ۲۵ سالگى است و در اين حدود سنى، مادران جوان به شمار مى روند. و اين در حالى است كه سن پدران تاثير چندانى در سلامت و طول عمر فرزندان ندارد. برخى از متخصصان معتقدند جوانى مادران به معناى قدرت بيشتر در بارورى و آمادگى و سلامت جسمى آن ها مى باشد و تاثيرات اين سلامت و شادابى در وضعيت جسمى فرزندانشان نيز تاثير قابل ملاحظه اى دارد.

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.