معرفی کتاب «مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف»

ایستادگی در برابر آسیب‌های اقتصادی

مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در راستای تولید محتوای علمی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی، اقدام به انجام پژوهش‌های مشخص در این زمینه نموده است و با ارائه‌ی یک الگوی مفهومی از نحوه‌ی نیل به اقتصادی مقاوم و
دوشنبه، 18 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ایستادگی در برابر آسیب‌های اقتصادی
 ایستادگی در برابر آسیب‌های اقتصادی

 




 

معرفی کتاب «مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف»
نام کتاب: مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف
نویسندگان: عادل پیغامی، مصطفی سمیعی‌نسب و یاسر سلیمانی
ناشر: انتشارات دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
تعداد صفحات: 472 صفحه
قیمت: 25000 تومان
 

مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در راستای تولید محتوای علمی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی، اقدام به انجام پژوهش‌های مشخص در این زمینه نموده است و با ارائه‌ی یک الگوی مفهومی از نحوه‌ی نیل به اقتصادی مقاوم و تعریف محورهای پژوهشی در این حوزه، اقدام به تولید سلسله‌ی کتبی با عنوان «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی» کرده است.
مخاطب این کتاب، نخبگان علمی- اقتصادی هستند. در واقع این کتب سعی در برقراری ارتباط با قشر علمی- دانشگاهی دارد و تلاشی است در جهت تولید محتوای علمی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی و لذا از این حیث از سایر کتب منتشر شده در این حوزه، که عمدتاً ناظر به گسترش و گفتمان‌سازی عمومی است، متمایز می‌گردد.

 ایستادگی در برابر آسیب‌های اقتصادی


کتاب «مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری» (جلد اول: تاب‌آوری و آسیب‌پذیری) ناظر بر گسترش ادبیات نظری اقتصاد مقاومتی، به قلم دکتر عادل پیغامی، مصطفی سمیعی نسب و یاسر سلیمانی نوشته شده است.
در این جلد، مفاهیم دارای قرابت با اقتصاد مقاومتی در ادبیات متعارف احصاء شده است که هر کدام از آن‌ها دارای تاریخچه، تعریف و مدل‌های مشخصی در ادبیات متعارف اقتصادی هستند. این مجلد شامل تألیف، ترجمه، تحشیه و تلخیص نُه گزارش، مقاله و بخش‌هایی منتخب از برخی کتب با موضوع تاب‌آوری و آسیب‌پذیری است.
به هر حال موضوع تحریم اقتصادی که در همین سلسله مجلدات بررسی می‌شود، یک مسئله‌ی کلان است که بررسی آن نیاز به سلسله‌ای از پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی دارد که همه‌ی ابعاد مسئله را پوشش دهد. تحریم اقتصادی یا به عبارت بهتر، راهبردهای اقتصادی در شرایط تحریم، شامل ابعاد مختلفی از جمله ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، علمی، مدیریتی و سیاست‌گذاری کلان، اجتماعی و... می‌شود. هر یک از ابعاد فوق از نگاهی به موضوع تحریم می‌پردازد و در مسئله‌ی کلان تحریم اقتصادی، بخشی از موضوع را تحت پوشش قرار می‌دهد.
از دیگر سو، هر بعد از موضوع، خود شامل گستره‌ی وسیعی از موضوعات است که به یک موضوع راهبردی و میانی می‌پردازد. بنابراین در این سلسله کتاب‌ها سعی شده است گستره‌ی میان رشته‌ای تحریم اقتصادی با لحاظ شرایط گذشته، حال و آینده‌ی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه مؤلفان قرار گیرد.
منبع مقاله :
نشریه خردنامه همشهری، شماره 142.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما