ماه عامل افزایش طول شبانه روز

مدل رایانه ای ساخته شده توسط دانشمندان امریکایی نشان می دهد پیدایش ماه موجب افزایش طول شبانه روز در کره زمین شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر ، رابین کناپ از انستیتو تحقیقاتی جنوب غربی امریکا در باولدر کلورادو معتقد است برخوردی که کره ماه بر اثر ان به وجود امده علاوه بر تاثیر بر طول شبانه روز در زمین جهت چرخش ان را نیز تغییر داده است.
سه‌شنبه، 28 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماه عامل افزایش طول شبانه روز
ماه عامل افزایش طول شبانه روز
ماه عامل افزایش طول شبانه روز

مدل رایانه ای ساخته شده توسط دانشمندان امریکایی نشان می دهد پیدایش ماه موجب افزایش طول شبانه روز در کره زمین شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، رابین کناپ از انستیتو تحقیقاتی جنوب غربی امریکا در باولدر کلورادو معتقد است برخوردی که کره ماه بر اثر ان به وجود امده علاوه بر تاثیر بر طول شبانه روز در زمین جهت چرخش ان را نیز تغییر داده است.
به گفته وی قمر زمین حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون سال قبل بر اثر برخورد جسمی به اندازه سیاره مریخ با زمین بوجود امده است. این دانشمند به منظور شبیه سازی برخورد این جسم با زمین مدل رایانه ای ساخته که یکصدو بیست هزار قطعه ابر مجازی در ان وجود دارد.
وی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که زمین پیش از این حادثه در جهت دیگری می چرخیده و سرعت گردش ان نیز سریع تر بوده که در نتیجه طول روزها به چهار ساعت می رسیده اما این مشخصات پس از پیدایش ماه تغییر کرده است.
منبع:روزنامه جام‌جم

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.