چگونه معلم خصوصی خوبی برای فرزندتان انتخاب کنید؟

والدین به میزان زیادی در حال گرفتن معلم خصوصی برای فرزندانشان هستند تا به فرزندشان در کسب نمرات بهتر و داشتن اعتماد به نفس بیشتر در مدرسه کمک کنند. از آن جا که در حال سرمایه گذاری مقدار پول زیادی هستید، باید
پنجشنبه، 20 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه معلم خصوصی خوبی برای فرزندتان انتخاب کنید؟
 چگونه معلم خصوصی خوبی برای فرزندتان انتخاب کنید؟

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون

 

والدین به میزان زیادی در حال گرفتن معلم خصوصی برای فرزندانشان هستند تا به فرزندشان در کسب نمرات بهتر و داشتن اعتماد به نفس بیشتر در مدرسه کمک کنند. از آن جا که در حال سرمایه گذاری مقدار پول زیادی هستید، باید بدانید که چگونه می‌توانید معلم خصوصی خوبی برای فرزندتان انتخاب کنید.
جان لاک می‌گوید: برای یک معلم خصوصی، دستور دادن راحت‌تر از درس دادن است.
پدران و مادران بسیاری وجود دارند که می‌خواهند درس خواندن فرزندانشان را به خوبی با فراهم کردن یک معلم خصوصی تکمیل کنند. این موضوع بدین خاطر است که علی‌رغم این که در مدارس، معلم نمی‌تواند بر یک دانش‌آموز خاص توجه کند و مسائلش را برطرف کند، یک معلم خصوصی می‌تواند به طور اختصاصی بر نقاط ضعفی که ممکن است وی در آن‌ها ضعیف باشد، تمرکز کند و مشکلاتش را برطرف کند. این کار به یادگیری بهتر و در نتیجه کسب نمرات بهتر فرزندتان کمک می‌کند. تدریس خصوصی و تک به تک باعث کاهش حواس پرتی‌ها و یادگیری سریعتر می‌شود. اگر به دنبال آن هستید تا یک مدرس خصوصی برای فرزندتان بگیرید پس دانستن این راهکارهای ساده می‌تواند به شما در این رابطه کمک کند.

نیازهای فرزندتان را شناسایی کنید

اولین چیزی که باید تعیین کنید، نیازهای فرزندتان است. این که آیا او در درس خاصی ضعیف است؟ آیا فرزندتان در صورتی که جوانب کلی آموزش مثل مدیریت زمان، مهارت‌های سازمانی و تکنیک‌های آزمون را یاد بگیرد، عملکرد بهتر خواهد داشت؟ این‌ها سوالاتی هستند که باید قبل از آن که معلم خصوصی برای فرزندتان بگیرید، از خودتان بپرسید. فرزندتان را نیز به طور فعالی در این بحث مشارکت دهید و درمورد چیزهایی که دوست دارد از او سوال بپرسید.
همچنین نظر خوبی است که خودتان و فرزندتان پیش‌تر تصمیم بگیرید که معلم خصوصی مرد را ترجیح می‌دهید یا معلم خصوصی زن. برخی از بچه‌ها با معلمان مرد راحت‌تر هستند در حالی که برخی دیگر از آن‌ها با معلمان زن رابطه بهتری برقرار می‌کنند.

در جستجوی معلم‌های خصوصی باشید

می‌توانید جستجویتان را از خود مدرسه فرزندتان شروع کنید. برخی از مدارس برنامه‌های تدریسی دارند که در زمان خالی قبل یا بعد از مدرسه، امکان فراگیری بیشتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند. مدارس متعددی وجود دارند که لیستی از معلمانشان را به همراه تخصص و سابقه آن‌ها را در آن ثبت می‌کنند. یک مدرسه ممکن است شما را به یک موسسه تدریس خصوصی ارجاع دهد یا مراجعی برای معلم‌های خصوصی خوب منطقه را برای به شما ارائه دهد.
اگر به طور مستقل در جستجوی یک معلم خصوصی هستید پس می‌توانید با والدین دیگر ارتباط داشته باشید و از توصیه آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید فهرست مراجع و موسسات تدریس خصوصی متعددی را به صورت آنلاین دریافت کنید.

شرایط‌ لازم را بررسی کنید

هیچ‌گونه الزام قانونی برای یک مدرس خصوصی وجود ندارد و نیازی نیست تا یک مدرس خصوصی لزوما آموزش دیده باشد. با این حال، زمانی که در جستجوی یک مدرس خصوصی هستید، باید مطمئن باشید که به دنبال کسی هستید که دانش نسبتا خوبی درمورد موضوع مورد تدریسش داشته باشد. از شرایط او و آموزش علمی‌اش در زمینه درس مرتبط سوال بپرسید.

با مدرس مصاحبه کنید

زمانی که لیستی از معلمان آینده را تهیه کردید، به صورت تک به تک با آن‌ها ملاقات کنید. لیستی از سوالاتی که می‌خواهید از معلم آینده بپرسید را تهیه کنید. حتی اگر احتمال داشته باشد که مدرس از جانب موسسه مورد مصاحبه قرار گرفته باشد همچنان باید سوالات بسیاری را قبل از به کار گرفتن مدرس از او بپرسید. اغلب مدرسان خصوصی از این که از جانب شما مورد سوال قرار بگیرند، بسیار خوشحال خواهند شد.
برخی از سوالات برای نمونه برای یک معلم خصوصی آینده طبق زیر فهرست می‌شود.
توانایی و سطح شما در این موضوع چه میزان است؟
آیا می‌توانید فهرستی از منابع ارائه دهید؟
سبک تدریس شما به چه شکل است؟
آیا برای کلاس‌هایتان برنامه‌ریزی دارید؟
آیا تمایل به همکاری با معلم مدرسه دارید؟
چه وقت و کجا تدریس خواهید کرد؟
آیا شما بازخوردی ارائه می‌دهید؟
حق‌الزحمه شما به ازای هر ساعت چه میزان است؟

موضوعات تجربه تدریس

تجربه تدریس مهم است. لزوما نیازی نیست تا یک متخصص موضوع تدریس، مسائل پایه را به یک دانش‌آموز 12 ساله توضیح دهد. به این دلیل والدین فردی با تجربه قبلی تدریس به دانش‌آموزانی در یک مبحث درسی و کسی را که از او تعریف می‌شود را ترجیح می‌دهند. از طرف دیگر، کسی که 10 سال سابقه تدریس دارد لزوما معلم خصوصی خوبی نیست.
از آن جایی که یک معلم باتجربه احتمالا هزینه بیشتری را درخواست می‌کند، نیاز است تا شما تصمیم بگیرید که آیا واقعا همان چیزی می‌باشد که شما می‌خواهید. خوب است تا متوجه شوید که مراجعین قبلی درمورد مهارت‌ها و نتایج تدریس او چه فکری می‌کنند.

دوستانه و صمیمی

به دنبال یک معلم خصوصی دوستانه و صمیمی باشید. این موضوع به نظر شرط بزرگی نمی‌رسد اما وقتی معلم خصوصی مجبور است با یک کودک کار کند، نیاز است تا با کودک مهربان و صمیمی باشد. این موضوع باعث می‌شود کودک با او احساس راحتی کند و در نتیجه منجر به عملکرد بهتر او می‌شود. مهارت‌های ارتباطی خوب و توانایی بیان خوب مطالب به شکل مناسب، ویژگی‌های مثبت یک معلم خصوصی خوب است.

موقعیت و دسترسی

نیاز است تا هنگام استخدام یک معلم خصوصی، منطقی باشید. آیا او برای تدریس به منزل شما یا مدرسه خواهد آمد یا آیا کودک شما مجبور خواهد بود جلساتی را در مرکز تدریس حضور یابد؟ آیا شما مجبور خواهید بود کودک را به منزل معلم خصوصی یا یک کتابخانه ببرید؟ البته یک والد ترجیح خواهد تا معلم خصوصی به خانه آید اما شما باید هزینه‌های رفت و آمد معلم خصوصی را که بر عهده شما است، در نظر بگیرید.
جدا از موقعیت، شما باید در مورد مدت و زمان جلسات نیز تصمیم بگیرید. با معلم خصوصی درمورد تدبیر او در مورد جلساتی که لغو می‌شوند صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید. معلم خصوصی‌هایی که با یک تغییر معمول زمان و روز منعطف هستند همیشه به افرادی با برنامه سخت‌گیرانه، ترجیح داده می‌شوند.

سابقه و مراجع

تعریف‌ها و سابقه مثبت بسیار مهم است. اغلب والدین علاقه دارند تا معلم خصوصی که تعریف‌های خوبی را درباره او از دوستان و فامیل شنیده‌اند، انتخاب کنند. اگر شما یک معلم خصوصی را از طریق یک موسسه استخدام می‌کنید، فهرست کاملی از مراجع را بگیرید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا شیوه و کارایی معلم خصوصی را تشخیص دهید. از آن جایی که معلم خصوصی باید با بچه‌ها و بزرگسالان آسیب‌پذیر کار کند باید توسط CRB یا هیئت ثبت جرایم مورد ارزیابی قرار گرفته باشد.

هزینه‌ها و حق‌الزحمه تدریس

هزینه‌ها و حق‌الزحمه تدریس می‌تواند بر اساس توانایی‌ها و تجربه معلم خصوصی متفاوت باشد. در حالی که برخی معلمان خصوصی برای دانش‌آموزان دبیرستانی می‌توانند کمتر از 20 دلار به ازای ساعت تعیین کند، معلمان با تجربه‌تر می‌توانند حدود 50 تا 75 دلار به ازای هر ساعت تعیین کنند. اگر معلم خصوصی مجبور به کار با دانش‌آموزی باشد که نیازمندی‌های خاصی لازم داشته باشد، نرخ ها ممکن است متفاوت باشد. همچنین نیاز است تا شما از معلم خصوصی بپرسید که آیا جلسات لغو شده هم هزینه دریافت می‌کند و این که آیا نیاز است تا کودک وسایل خاصی را به همراه ببرد.
حتی بعد از استخدام یک معلم خصوصی نیاز است تا شما پیشرفت کودکتان را بررسی کنید. این کار تنها د مورد گرفتن نمره‌های بهتر نیست. یک معلم خصوصی باید قادر به ایجاد راه‌هایی مناسب برای مطالعه کودک و انجام به موقع تکالیفش در منزل باشد. او باید روش‌هایی را به وجود آورد که مهارت‌های کودک را بهبود بخشد و به او کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.