نماز حضرت فاطمه (س) و غذاي بهشتي

حضرت فاطمه (ص) شخصاً به نماز علاقة فراواني داشت و هروقت مي‌خواست از خدا چيزي بخواهد، متوسل به نماز مي‌شد. حضرت علي (ع) به منزل خود وارد شد، بعد از آنكه سه روز بر حضرت علي (ع) و زهرا (س) گذشت كه چيزي به عنوان غذا نخورده بودند؛ علي (ع) وارد منزل شد كه رسول خدا (ص) نشسته و فاطمه (س) نماز مي‌خواند و بين اين دو نفر چيزي سرپوشيده است. وقتي كه فاطمه (س) از نماز فارغ شد، روپوش از آن
جمعه، 27 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماز حضرت فاطمه (س) و غذاي بهشتي
نماز حضرت فاطمه (س) و غذاي بهشتي
نماز حضرت فاطمه (س) و غذاي بهشتي

حضرت فاطمه (ص) شخصاً به نماز علاقة فراواني داشت و هروقت مي‌خواست از خدا چيزي بخواهد، متوسل به نماز مي‌شد. حضرت علي (ع) به منزل خود وارد شد، بعد از آنكه سه روز بر حضرت علي (ع) و زهرا (س) گذشت كه چيزي به عنوان غذا نخورده بودند؛ علي (ع) وارد منزل شد كه رسول خدا (ص) نشسته و فاطمه (س) نماز مي‌خواند و بين اين دو نفر چيزي سرپوشيده است. وقتي كه فاطمه (س) از نماز فارغ شد، روپوش از آن برداشت، ديد كه كاسه‌اي بزرگ مملو از نان و گوشت است.
حضرت علي (ع) فرمود : «‌يا فاطمه! اين از كجا برايت آمده؟»
گفت :« از جانب خدا نازل گرديده؛ خدا به هر كه بخواهد روزي مي‌دهد.»
رسول خدا (ص) فرمد: « آيا مي‌خواهيد نظير اين را براي شما نقل كنم؟ گفتند: بلي.
فرمود : يا علي! مثال شما مثل زكريا است كه هر وقت بر حضرت مريم وارد مي‌شد، مي‌ديد كه او در محراب عبادت است و در پيشگاه وي خوراك مهيا نهاده است، مي‌فرمود : «‌اي مريم! اين از كجا آمده است؟ مريم در جواب مي‌گفت: از جانب خدا، خدا به هر كس كه بخواهد روزي مي‌دهد. آنگاه آن غذا را يك ماه خوردند و آن كاسه همان ظرفي است كه حضرت قائم مهدي (عج) در آن غذا خواهد خورد و آن ظرف هم اكنون نزد ما (امام باقر) موجود است.
منبع:بحارالانوار




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما