آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟

نمک دارد گندمزارهای غرب استرالیا را نابود می کند، اما ممکن است درخت ها به کمک بیایند. نمک موجود در لایة زیر خاک استرالیای غربی به سطح خاک می آید زیرا کشاورزان با بریدن درخت ها به منظور کشت بیش تر، تعادل آب
پنجشنبه، 5 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟
آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟

 

مترجم: فرید احسانلو
منبع:راسخون
 

نمک دارد گندمزارهای غرب استرالیا را نابود می کند، اما ممکن است درخت ها به کمک بیایند. نمک موجود در لایة زیر خاک استرالیای غربی به سطح خاک می آید زیرا کشاورزان با بریدن درخت ها به منظور کشت بیش تر، تعادل آب موجود را به هم می زنند. در نتیجه سطح آب زیرزمینی بالا می آید و در اثر عمل موئینگی نمک را به سطح زمین می آورد که پوسته ای سخت و سفید را تشکیل می دهد. این نمک گیاهان را نابود می کند و به سرعت فرسایش خاک و ایجاد صحراها می افزاید. صدها هزار هکتار از اراضی استرالیای غربی به وسیلة نمک آلوده شده اند.
یک برآورد نشان می دهد که برای هر نان تولید شده با گندم استرالیایی، 5/3 کیلوگرم از خاک سطحی در نتیجة فرسایش یا شوری از بین می رود. یک سوم نهرهای منطقه شور شده اند و دیگر برای نوشیدن یا آبیاری مساعد نیستند. درخت ها ضمن تلاش برای استفادة سودمند، مجدد از شوره زارها کاشته می شوند. این درخت کاری بخشی از برنامة مراقبت از زمین است که به منظور کمک به کشاوران توسط یک شرکت معظم معدنی که در منطقه کار می کند انجام می گیرد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.