مروری بر مولتی ویتامین‌ها: آیا بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان را می‌شناسید؟

مولتی ویتامین‌ها باعث افزایش جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی به منظور براوردن نیازهای تغذیه‌ای روزانه‌ی بدن می‌شوند. بررسی مولتی ویتامین ها اطلاعات مهمی در رابطه با مولتی ویتامین‌ها مانند خواص درمانی، هزینه‌ها و عوارض
چهارشنبه، 11 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مروری بر مولتی ویتامین‌ها: آیا بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان را می‌شناسید؟
مروری بر مولتی ویتامین‌ها: آیا بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان را می‌شناسید؟

 

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

مولتی ویتامین‌ها باعث افزایش جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی به منظور براوردن نیازهای تغذیه‌ای روزانه‌ی بدن می‌شوند. بررسی مولتی ویتامین ها اطلاعات مهمی در رابطه با مولتی ویتامین‌ها مانند خواص درمانی، هزینه‌ها و عوارض جانبی ارائه می‌دهد.
غذاها منبع اصلی ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده، اما به واسطه‌ی فرایندهای تولید و حمل و نقل ضعیف آن‌ها، بیشتر مواد تغذیه ای موجود در غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم، از بین رفته‌اند. خورن تنقلات و مواد غذایی فراوری شده را باید از رژیم غذایی حذف کرد، چون مواد تغذیه‌ای و ویتامین‌های ضروری بدن ما را تامین نمی‌کنند. این امر بیشتر منجر به کمبود ویتامین‌ها و مواد تغذیه‌ای شده و باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات جدی سلامتی می‌گردد. از این‌رو، مصرف مکمل‌های مولتی ویتامینی در رژیم غذایی روزانه‌ی ما به منظور اطمینان از عملکرد مناسب و کارامد بدن ضروری می‌باشد.
قبل از خرید مولتی ویتامین‌ها، باید برخی اطلاعات پایه مانند خواص درمانی، محدوده‌ی قیمت و عوارض طولانی مدت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در بررسی مولتی ویتامین‌ها معمولا توصیه به بررسی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد تغذیه‌ای مختلف همراه با هم به جای بررسی جداگانه‌ی آن‌ها می‌شود. بهترین روش به منظور دستیابی به فواید سلامتی بهینه، این است که عملکرد همزمان مواد تغذیه‌ای را با هم بررسی کنید. همچنین نشان داده شده که اکثر مولتی ویتامین‌های موجود در بازار حاوی ویتامین‌های طبیعی نبوده و از نسخه‌های مصنوعی ساخته شده‌اند. نسخه‌های مصنوعی به شدت مضر بوده و باید از مصرف آن‌ها اجتناب ورزید.

بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان

مولتی ویتامین‌ها برای زنان باید حداقل مجاز توصیه‌ی شده‌ی روزانه مواد غذایی ضروری را تامین کند. در زیر برخی مولتی ویتامین‌ها برای زنان بسته به مرحله‌ی زندگی آن‌ها بیان شده است.

مولتی ویتامین‌ها برای سال‌های باروری زنان

هنگامی که یک زن در سال‌های باروری و یا عادت ماهیانه است، باید از مکمل‌های ویتامینی که غنی از کلسیم و اسید فولیک بوده و به محافظت در برابر پوکی استخوان و از بین رفتن استخوان‌ها کمک می‌کند، استفاده کند. این ویتامین‌ها باید غنی از آهن به ویژه برای زنانی که خونریزی شدید یا طولانی مدت و یا اختلالات قاعدگی مانند اندومتریوز دارند، باشد. مولتی ویتامین‌های موثر غنی از آهن شامل سنتروم، وان ا دی می‌باشد.

مولتی ویتامین برای زنان باردار و شیر ده

هنگامی که یک زن در مرحله‌ی بارداری و یا شیردهی می‌باشد، نیازهای تغذیه‌ای او بالا بوده و بنابراین آن‌ها نیازمند سطوح بالاتری از اسید فولیک و بتا کاروتن می‌باشند. این ویتامین‌ها به پیشگیری از خطر نقص‌های مادرزادی مانند اسپاینا بیفیدا کمک می‌کنند. جی ان سی بارداری، استوارت بارداری و سنتری بارداری بهترین مکمل‌های مولتی ویتامینی برای زنان باردار و شیرده می‌باشد.

مولتی ویتامین‌ها برای بعد از یائسگی زنان

در بعد از یائسگی زنان باید از استفاده از مولتی ویتامین‌های غنی از آهن جلوگیری کنند، چون یائسگی آن‌ها متوقف شده است، و در این زمان زنان نیاز به مصرف اضافی آهن ندارند. برخی مطالعات نیز نشان دهنده‌ی ارتباط معنی‌دار بین سطوح بالای آهن و بیماری‌های قلبی می‌باشد. مولتی ویتامین‌ها برای زنان بالغ باید حاوی ویتامین‌های B12، ویتامین D و کلسیم باشد. این مولتی ویتامین‌ها شامل وا ا دی و سنتروم سیلور می‌باشد.

مولتی ویتامین‌های بررسی شده برای زنان

بر اساس توصیه‌های سازمان غذا و دارو، مولتی ویتامین وا ا دی یکی از مولتی ویتامین‌هایی بوده که حاوی اسید فولیک و ویتامین D بوده که در آن ویتامین D در مقادیر بالاتری نسبت به مقادیر توصیه شده وجود دارد. گیاهخواران باید بدانند که این مولتی ویتامین حاوی ژلاتین و روغن ماهی می‌باشد. یکی دیگر از مولتی ویتامین های توصیه شده سنتروم بوده که حاوی آهن همراه با کلسیم و ویتامین D می‌باشد. VitaFusion Multi Vites یکی دیگر از مولتی ویتامین‌ها بوده که حاوی ویتامین D، فولیک اسید، ویتامین B12 و غیره می‌باشد. این ویتامین‌ها نیازی به بلعیده شدن ندارند. جی ان سی با آهن حاوی اسید فولیک، آهن، ویتامین A، B6، B12، D و کلسیم بوده، در حالی که مولتی ویتامین استوارت حاوی 800 میکروگرم اسید فولیک بوده و به مراحل قبل و بعد از لقاح و در طول شیردهی کمک می‌کند. مولتی ویتامین Encapsulations Multi خالص حاوی ویتامین D و اسید فولیک بوده و مولتی ویتامین Nature's Way Alive نیز حاوی اسید فولیک، آهن، ویتامین D و کلسیم بوده و گزینه‌های مناسبی برای گیاه خواران می‌باشد.
مولتی ویتامین‌ها به اشکال مختلف مانند قرص‌ها، کپسول، ژل و مایع وجود دارند. هر چند که مولتی ویتامین‌های مایع در مقایسه با قرص‌ها و کپسول‌ها چندان محبوب نیستند، اما آن‌ها بسیار کارامد بوده و به طور مستقیم توسط بدن جذب می‌شوند. مولتی ویتامین‌ها باید حاوی تعادل مناسبی از مواد غذایی ضروری و به ویژه ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، کمپلکس B، ویتامین D و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم باشند. قبل از خرید مولتی ویتامین‌ها، همیشه اطلاعات جامعی را در رابطه با مواد تغذیه‌ای موجود در آن‌ها به دست آورید. قبل از استفاده از هر گونه مولتی ویتامینی با پزشک خود مشورت کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.