تکنیک‌های آرامش‌سازی ساده برای حملات وحشت زدگی

تکنیک‌های آرام سازی برای حملات پانیک یا وحشت زدگی می‌تواند به مدیریت موثر استرس فرد کمک کند. بسیاری از تکنیک‌های آرام سازی مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، آرام سازی عضلانی پیشرفته می‌توانند به کنترل
شنبه، 11 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تکنیک‌های آرامش‌سازی ساده برای حملات وحشت زدگی
تکنیک‌های آرامش‌سازی ساده برای حملات وحشت زدگی

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

تکنیک‌های آرام سازی برای حملات پانیک یا وحشت زدگی می‌تواند به مدیریت موثر استرس فرد کمک کند. بسیاری از تکنیک‌های آرام سازی مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، آرام سازی عضلانی پیشرفته می‌توانند به کنترل موثر استرس کمک کنند. دیگر تکنیک‌های معمول شامل یوگا و هیپنوتیزم می‌باشد.
در مورد حملات پانیک، فرد احساس ترس ناگهانی و شدید می‌کند که ممکن است علت ظاهری مشخصی نیز نداشته باشد. این ترس معمولا همراه با واکنش‌های شدید فیزیکی می‌باشد. افرادی که به این نوع حملات دچار می‌کنند، حملات قلبی را نیز تجربه می‌کنند، در حالی‌که برخی از آن‌ها حتی فکر می‌کنند که در حین حمله‌ی پانیک حالت مرگ به آن‌ها دست می‌دهد. بنابراین، این می‌تواند منبعی برای ترس باشد.
فردی که حملات مکرر پانیک را در هر شرایطی تجربه می‌کند، ممکن است توسط این شرایط تحت تاثیر قرار بگیرد. این‌گونه حملات نوعی از اختلال اضطراب مزمن می‌باشد. همانطور که ذکر شد، احتمال بروز یک حمله می‌تواند خود منبع بزرگی از اضطراب در فرد باشد. با این‌حال، تکنیک‌های آرام سازی بسیاری وجود دارد که می‌تواند به کنترل این وضعیت کمک کند.
یک حمله‌ی پانیک معمولا ده دقیقه و در برخی موارد نادر ممکن است بیش از نیم ساعت طول بکشد. در طول این زمان، فرد ممکن است احساس از دست دادن تمرکز و یا حتی جنون کند. در این مواقع فرد بیمار درد قفسه‌ی سینه و یا مشکلات قلبی را نیز تجربه کند. این فرد ممکن است در این مواقع شروع به ارزش اندام‌ها و به خصوص دست‌ها، چشمک زدن و احساس تهوع کند.
برخی از روش‌های کنترل و مدیریت حمله‌ی پانیک به شرح زیر می‌باشد:

تنفس عمیق

تنفس عمیق یا کنترل شده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این مواقع به یک مکان آرام رفته، چشم‌های خود را ببندید و نفس خود را به صورت عمیق بیرون دهید. می‌توانید در این مواقع عملیات آرام سازی عضلانی را نیز برای هر 5 ثانیه یا بیشتر را اجراء کنید و سپس برای مدت 30 ثانیه استراحت کنید.

آرام سازی خودزاد

این تکنیک از هر دوی تصاویر و آگاهی بصری به منظور مقابله با تنش استفاده می‌کند. تکرار کردن کلمات و جملات امید بخش می‌تواند به آرام سازی ذهن کمک کند. فرد در این مواقع باید خود را در یک محیط آرام تصور کرده و شروع به نفس کشیدن عمیق کند تا بدین وسیله بتواند ضربان قلب خود را کنترل کند.

یوگا

یوگا نه تنها روشی بسیار موثر برای مقابله با استرس می‌باشد، بلکه برای سلامت کلی بدن نیز بسیار مفید است. یوگا یک تکنیک قدیمی بوده که شامل حرک و ایستادن و تنفس عمیق می‌باشد. یوگا اثر آرام بخشی و روح و جسم انسان داشته و به مقابله‌ی موثرتر با استرس کمک می‌کند. یوگا شامل حرکات کششی، آهسته و آرام جهت تسکین استرس می‌باشد.
این تکنیک‌های آرام سازی برای حمله‌ی پانیک روش درمانی مکمل همراه با مصرف دارو می‌باشد. به افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی توصیه می‌شود که روزانه حداقل 30 دقیقه به انجام تمرینات ورزشی بپردازند چون این کار باعث کاهش موثر استرس می‌گردد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.