تمرینات یوگا برای جلوگیری از اختلالات پرخوری

اختلالات خوردن بیش از 10 میلیون مرد و زن را در آمریکا تحت تاثیر قرار می‌دهد. با افزایش نگرانی‌های بهداشتی، خطر ابتلا به آسیب روحی نیز وجود دارد. یافت شده است که یوگا می‌تواند تعادل ذهن و بدن که از
شنبه، 11 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تمرینات یوگا برای جلوگیری از اختلالات پرخوری
تمرینات یوگا برای جلوگیری از اختلالات پرخوری

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

اختلالات خوردن بیش از 10 میلیون مرد و زن را در آمریکا تحت تاثیر قرار می‌دهد. با افزایش نگرانی‌های بهداشتی، خطر ابتلا به آسیب روحی نیز وجود دارد. یافت شده است که یوگا می‌تواند تعادل ذهن و بدن که از طریق اختلالات خوردن آسیب دیده است، را بازگرداند.
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در 'مکمل‌های درمانی پزشکی'، تمرین منظم یوگا به کاهش اختلالات خوردن کمک می‌کند
یوگا مزایای زیادی برای بدن و ذهن دارد. مطالعات نشان داده است یوگا برای بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی مفید است. اختلالات خوردن، که یک بیماری شایع در افراد است، از لحاظ جسمی و ذهنی، می‌تواند با تمرین منظم یوگا کاهش یابد.
ما می‌توانیم اختلالات خوردن را بعنوان یک مجموعه مشخص از شرایط، که در آن فرد دارای عادات غذایی ناسالم است، معرفی کنیم. که شامل خوردن بیش از حد یا خیلی کم است اساسا در تمام مقادیر و روش‌های اشتباه صرف غذا بیان می‌شود. اختلالات خوردن 3 نوع مختلف است: کم اشتهایی، اشتهای بیش از حد، و پرخوری در اینجا کمی بیشتر در مورد این شرایط، و تمرین یوگا که می‌تواند این اختلالات را برطرف کند بحث می‌کنیم.

انواع اختلالات خوردن

کم اشتهایی را می‌توان به عنوان یک وضعیت روانی شناخت، که در آن فرد ترس مکرر از چاق بودن یا مصرف کالری را دارد، حتی اگر او لاغر باشد. فرد مبتلا به این اختلال ضعیف است. چنین افرادی بسیار کوچک هستند و بیشتر ورزش می‌کنند تا باریک بمانند. آنها اغلب از عزت نفس پایین و افسردگی رنج می‌برند.
اشتهای بیش از حد یک بیماری است که می‌تواند ترکیبی از بی اشتهایی و پرخوری اجباری باشد. افراد مبتلا به این بیماری مقدار زیادی غذا می‌خورند، حتی اگر معده‌شان پر باشد. از طرف دیگر با استفاده بیش از حد از قرص‌های رژیم غذایی و مسهل‌ها، و غیره می‌خواهند پرخوری را جبران کنند. این به بسیاری از اختلالات جسمی و روحی منجر می‌شود.
پرخوری با خوردن مقادیر زیادی از غذا مشخص می‌شود. که منجر به اختلالات مربوط به چاقی می‌شود. آنها اغلب از عادات غذا خوردنشان شرمنده می‌شوند و ممکن است مسائل روانشناختی مثل افسردگی و مسائل مربوطه را داشته باشند.

چگونه یوگا باعث جلوگیری از اختلالات خوردن می‌شود

دلایل اختلالات خوردن می‌تواند شامل ژنتیک، تأثیرات فرهنگی و اجتماعی، استرس و آسیب‌های دوران کودکی باشد در حالی که علم پزشکی دارای گزینه‌های موثر برای درمان این موضوع است، یوگا یک راه عالی برای مقابله با آن است، نه تنها در سطح فیزیکی، بلکه در سطح بسیار عمیق تر و معنوی نیز اختلالات خوردن را می‌توان با ذهن و بدن آرام و متعادل از بین برد.
اختلالات خوردن ناشی از اختلالات عاطفی و استرس است؛ اساسا عوامل ذهنی باعث پرخوری می‌شود. بسیاری از افراد در یوگا آرامش و تعادل بدن، روح و ذهن را به دست می‌آورند. با این کار، احتمال بیشتری برای مبارزه با اختلالات خوردن وجود دارد. یوگا باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس مثبت در مورد بدن و ظاهر می‌شود.

یوگا به شما کمک می کند تا اختلالات خوردن را کاهش دهید

یوگا اختلالات خوردن را به عنوان نتیجه عدم تعادل در اولین سیستم انرژی به رسمیت می‌شناسد. هدف این تمرین مفید برای از بین بردن اختلالات خوردن است. اولین مرکز انرژی، که همچنین به عنوان تمرین ریشه شناخته می‌شود، می‌تواند بر روی ستون فقرات تاثیر بگذارد این تمرین باعث می‌شود که ما ارتباطی با انرژی زمین دوباره برقرار کنیم. بخش‌های مختلف بدن ما، مانند پاها، استخوان‌ها و عضلات، به اولین مرکز انرژی متصل می‌شوند. تمرین‌های زیر برای فعال کردن مرکز انرژی مفید است:

پوزیشن لوتوس یا درخت کنار

این روش بهترین حالت برای تقویت ذهن است. مزایای متعددی دارد. سیستم گوارش را بهبود می‎بخشد، فشار خون را کاهش می‌دهد، و در آرامش بدن و ذهن کمک می‌کند. همچنین اعصاب ساکرال و کوکائین را تکان می‌دهد.

پوزیشن اسکات یا چمپاته زدن

برای افزایش تعادل و هماهنگی یک گزینه عالی است. این کار بر روی تقویت عضلات پشتی موثر است

پوزیشن درخت

این حالت که تمرین به صورت درختی است برای تقویت پایین تنه بسیار عالی است برای به دست آوردن تعادل و تمرکز بسیار عالی است. این حالت برای به دست آوردن عزت نفس و اعتماد به نفس مفید است.

پوزیشن کوه

این حالت به عنوان آماده سازی یا استراحت در یوگا نامیده می‌شود. این یک تقویت کننده برای ران‌ها، مچ پا و زانو می‌باشد. و ماهیچه‌های اطراف شکم را تقویت می‌کند.

پوزیشن خرچنگ

این حالت با باز کردن قفسه سینه و تکان دادن ماهیچه‌های پشتی، سیستم‌های غدد درون ریز و تنفسی را تحریک می‌کند. همچنین باعث انعطاف پذیری بازوها، پاها و ستون فقرات می‎شود.

پوزیشن کبوتر

حالت کبوتر در یوگا باعث تقویت عضلات باسن و ران می‌شود. این یک کشش عمیق به ران و عقب است. تنوع بسیاری نیز وجود دارد، مثل کج شدن جلو، نشسته که بسیار سودمند است.

حالت 1 و 2

حالت، 1 و 2، هر دو برای تمرکز و اعتماد به نفس بسیار مفید است. اینها زمینه ساز قدرت با مزایای بسیاری هستند. آنها به بهبود سیستم گوارش و ظرفیت ریه کمک می‌کنند و در نتیجه باعث بهبود تنفس می‌شوند.

پوزیشن ملخ

این حالت عضلات شکم را تقویت می‌کند و باعث ایجاد قدرت در ستون فقرات می‌شود. این حالت انرژی زا است

حالت کودک

این حالت ساکرال را باز می‌‌کند و در دستیابی تعادل بدن کمک می‌کند. این حالت باعث افزایش احساس جوانه زدن، آرامش و همچنین تمرکز می‌شود

پل زدن

این حالت برای ارتقای آرامش و کاهش استرس عالی است. و باعث ایجاد قدرت در عضلات شکم و ران می‌شود. این روش عالی برای مبارزه با افسردگی است.

زاویه متصل یا پروانه‌ای بوجود می‌آید

این حالت انرژی دهنده است و به کاهش اضطراب، نوسانات خلقی و افسردگی کمک می‌کند این حالت آرامش بخش است و احساس شادی را به ذهن می‌دهد.

پوزیشن پرچم

این یک پوزیشن عالی برای بهبود وضعیت کامل بدن و آرامش کامل بدن است. با آرام کردن سلول‌های مغزی، در ایجاد آگاهی از بدن کمک می‌کند.
بیشتر مردم برای اولین بار حالت اختلال خوردن را انکار می‌کنند. یوگا می‌تواند به تعادل بدن و ذهن کمک کند. و می‌تواند بر اختلال خوردن غلبه کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.