ویتامین‌ها برای رشد موی مردان

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، ویتامین‌ها مواد مغذی ضروری هستند که به بدن در انجام وظایف مختلف کمک می‌کنند. از ویتامین A تا ویتامین E، هر کدام نقش مهمی برای بازیابی بدن و رشد بدن دارند. بنابراین برخی از
شنبه، 25 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ویتامین‌ها برای رشد موی مردان
ویتامین‌ها برای رشد موی مردان

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

این مقاله را بخوانید تا برخی از بهترین ویتامین‌های برای رشد مو مردان را بدانید
همان‌طور که همه ما می‌دانیم، ویتامین‌ها مواد مغذی ضروری هستند که به بدن در انجام وظایف مختلف کمک می‌کنند. از ویتامین A تا ویتامین E، هر کدام نقش مهمی برای بازیابی بدن و رشد بدن دارند. بنابراین برخی از ویتامین‌ها در رشد مو و تولید موهای ضخیم، براق و مقاوم در برابر خشکی و شکننده بودن نقش بسیار مهمی را دارند. مشکل بزرگی که عمدتا مردان پس از سن 35 یا 40 سالگی دارند ریزش مو است.
ریزش مو جزء مشکلاتی هست که اکثر مردان برای مقابله با آن مشکل دارند. علاوه بر این، ریزش ناگهانی و بیش از حد مو در مردان ممکن است باعث طاسی شود. به عنوان یک مسئله مهم، اکثر مردان بدون دانستن علت واقعی ریزش مو به دنبال روش‌های مختلف برای حل این مشکل هستند، بنابراین آنها یه راه درمان اشتباه را انتخاب می‌کنند.

ویتامین‌های ضروری

مطالعات نشان می‌دهد که یکی از دلایل اصلی ریزش مو در مردان، کمبود ویتامین‌های خاص در رژیم غذایی است. از این رو، ساده‌ترین راه برای از بین بردن تمام مشکلات مو، بهبود مصرف ویتامین‌ها است که باعث رشد مو در مردان می‌شود. ویتامین‌ها اساسا با محدود کردن تولید دی‌هیدروتستوسترون که یکی از علل اصلی ریزش مو است باعث رشد مو می‌شوند. همچنین آنها یک محیط سالم برای رشد مو را با جوانسازی فولیکول‌های مو آسیب دیده و تغذیه مناسب پوست سر فراهم می‌کنند. ویتامین‌هایی که برای رشد مو در مردان مناسب است، در زیر آمده است.
ویتامین A: صرف نظر از اینکه برای بینایی و سیستم ایمنی بدن مفید باشد، در ارتقاء رشد موهای سالم نیز مفید است. اثرات ضد اکسید کننده آن باعث حفظ روغن‌های طبیعی پوست سر می‌شود. غذاهای غنی از ویتامین A شامل: شیر، سبزیجات برگ سبز، تخم مرغ، پنیر، گوشت، و غیره هستند
ویتامین B: یکی از موثرترین ویتامین‌ها برای رشد مو است، مجموعه‌ای از ویتامین B شامل ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B6 و ویتامین B12 می‌باشد. همه اینها در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید هستند، زیرا آنها با بهبود گردش خون در پوست سر ، به رشد موهای سالم کمک می‌کنند. تخم مرغ، ماهی، مرغ، شیر، غلات کامل، گوشت و غیره غذاهای غنی از ویتامین B هستند.
ویتامین C: رشد موهای سالم را با حفظ مویرگ‌ها که خون را به فولیکول های مو می‌رسانند انجام می‌دهد. و گردش خون پوست سر را بهبود می‌بخشد. تمام میوه‌های مرکبات، مانند پرتقال، لیمو، سیب زمینی، انواع توت‌ها حاوی ویتامینc هستند و جزء مواد غذایی ضروری هستند که از ریزش مو، شکستگی و آسیب به مو جلوگیری می‌کنند.
ویتامین E: کمبود ویتامین E در بدن همچنین می‌تواند منجر به نازک شدن و ریزش مو ‌شود. از این رو، برای افزایش رشد مو باید مصرف آن در رژیم غذایی شما افزایش یابد. این ویتامین باعث جذب اکسیژن می‌شود در نتیجه باعث افزایش گردش خون در پوست سر و رشد مو می‌شود. غذاهای غنی از ویتامین E شامل لوبیا، آجیل، سبزیجات سبز و غیره هستند.
به طور خلاصه، می‌توانیم بگوییم که ویتامین‌های مذکور به کاهش سرعت روند ریزش مو و افزایش روند تولید مو کمک می‌کنند و به همین دلیل باعث رشد سالم مو می‌شوند. شما می‌توانید با خوردن غذاهای غنی از ویتامین‌ها یا با داشتن مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین رشد مو را افزایش دهید. امیدوارم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.