برخی نشانه‌های چشمی حاکی از وجود مشکل در سلامت

چشمها بیانگر بسیاری از احساسات و عواطف و همچنین وجود مشکل در سلامت یا بیماری می‌باشند. در این مقاله به چند مورد از نشانه‌های چشمی که نشان دهنده وجود مشکل در سلامت یا بیماری می‌باشند اشاره کرده‌ایم و
پنجشنبه، 16 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
برخی نشانه‌های چشمی حاکی از وجود مشکل در سلامت
برخی نشانه‌های چشمی حاکی از وجود مشکل در سلامت

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

چشمها بیانگر بسیاری از احساسات و عواطف و همچنین وجود مشکل در سلامت یا بیماری می‌باشند. در این مقاله به چند مورد از نشانه‌های چشمی که نشان دهنده وجود مشکل در سلامت یا بیماری می‌باشند اشاره کرده‌ایم و در مقاله‌ای تحت عنوان « آنچه چشمان شما در خصوص سلامتی‌تان نشان می‌دهند» به نشانه‌های دیگر آن پرداخته‌ایم.
گروهی بر این باورند که بایستی تنها زمانی به متخصص چشم مراجعه کنند که دچار مشکلات بینایی شده باشند. با این حال، عوارض بسیاری مانند بیماریهای قلبی و دیابت وجود داشته که می‌توانند با معاینه چشمها تشخیص داده شوند و این امر معاینه مرتب چشم را بسیار مهم می‌سازد.
نشانه‌های چشمی که وجود مشکلات مرتبط با سلامت را آشکار می‌سازند

افتادگی پلک

افتادگی پلک می‌تواند یک طرفه (در یک پلک) باشد و یا می‌تواند در دو طرف (هر دو پلک) وجود داشته باشد. در صورتی که این افتادگی یک طرفه باشد تشخیص آن با مقایسه هر دو پلک آسانتر است. با این حال، تشخیص آن هنگامی که مشکل چندان شدید نباشد و یا این افتادگی در هر دو پلک باشد، کار دشواری است.

علل احتمالی افتادگی یک پلک
 آسیب عصبی
 روند عادی پیری
 گوناگونی عادی پلکها
 رشد گل مژه در چشم
 وجود کیست
علل احتمالی افتادگی دو پلک
 سردرد میگرنی
 میاستنی گراویس (Myasthenia gravis) (اختلال خودایمنی)
 روند طبیعی پیری
 گوناگونی طبیعی پلکها
سایر اختلالات و بیماریهای نادر اما جدی که موجب بروز افتادگی پلک می‌شوند، سکته مغزی، دیابت، فلج بِل (فلج نیمی از عضلات صورت)، سندرم هورنر و غیره را شامل می‌شوند.
چشم درد
علل احتمالی
گلوکوم یا آب سیاه

هنگامی که مایع درون چشم به درستی تخلیه نشود، فشار فزاینده‌ای را بر روی چشم وارد می‌سازد. این فشار رو به افزایش می‌تواند به اعصاب و عروق خونی درون چشم آسیب وارد ساخته و موجب بروز مشکلات بینایی گردد. چنانچه این عارضه بدون درمان رها شود، فرد ممکن است دچار از دست دادن دائمی بینایی شود. انواع گوناگون گلوکوم، شامل زاویه باز، زاویه بسته حاد ، گلوکوم ثانویه و نادرترین آنها گلوکوم مادرزادی می‌شود.

خراشیدگی یا زخم قرنیه

صدمات وارده به چشم را که تحت عنوان خراشیدگی قرنیه شناخته می‌شود، منجر به درد شدید و مداوم در چشم می‌شود. هنگامی که فرد دچار زخم قرنیه می‌شود، چشم‌ها قادر به تحمل نور و روشنایی نبوده و پلکها به منظور محافظت از قرنیه از نور تابان بسته می‌شوند. این صدمات معمولاً به خودی خود بهبود می‌یابند، اما استفاده از قطره آنتی بیوتیک چشم با تجویز پزشک ممکن است از عفونت بیشتر در برخی موارد جلوگیری کند.
هرگز هیچ یک از نشانه‌های چشمی را نادیده نگرفته و جهت معاینه منظم به یک متخصص چشم مراجعه نمایید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.