رابطه مصرف گوشت قرمز با بروز سرطان

نتايج تحقيق جديدي که توسط موسسه غذا و سلامت آمريکا بر روي نيم ميليون مرد و زن سنين 50 تا 71 سال انجام شده، حاکي از آن است که رابطه ي حيرت آوري بين بيماري سرطان و ميزان مصرف انواع گوشت قرمز وجود دارد. افراد مورد تحقيق که هيچ يک از آنان قبلا بيماري سرطان نداشتند پرسشنامه اي را که در آن، از عادات غذايي آنان در طي ساليان گذشته سوال شده بود، پاسخ دادند؛ نتايج تحقيق حاکي از ارتباط بين بيماري سرطان و مصرف گوشت قرمز و گوشت هاي قرمز فرآوري شده
شنبه، 16 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رابطه مصرف گوشت قرمز با بروز سرطان
رابطه مصرف گوشت قرمز با بروز سرطان
رابطه مصرف گوشت قرمز با بروز سرطان


نتايج تحقيق جديدي که توسط موسسه غذا و سلامت آمريکا بر روي نيم ميليون مرد و زن سنين 50 تا 71 سال انجام شده، حاکي از آن است که رابطه ي حيرت آوري بين بيماري سرطان و ميزان مصرف انواع گوشت قرمز وجود دارد. افراد مورد تحقيق که هيچ يک از آنان قبلا بيماري سرطان نداشتند پرسشنامه اي را که در آن، از عادات غذايي آنان در طي ساليان گذشته سوال شده بود، پاسخ دادند؛ نتايج تحقيق حاکي از ارتباط بين بيماري سرطان و مصرف گوشت قرمز و گوشت هاي قرمز فرآوري شده بود.
افراد شرکت کننده در تحقيق با توجه به ميزان متوسط مصرف گوشت قرمز و گوشت هاي فرآوري شده به پنج گروه تقسيم شدند.
گروهي که ميزان متوسط مصرف روزانه اي گوشت قرمز در آنها خيلي زياد بود، در مقايسه با افرادي که ميزان مصرف گوشت قرمز در آنها بسيار کم بود، بالاترين احتمال را در ابتلا به سرطان ريه، مري، کبد و روده ي بزرگ داشتند. نتايج اين تحقيقات به خوبي نشان داده است که مصرف زياد گوشت قرمز و گوشت هاي فرآوري شده خطر ابتلاي به سرطان ها از جمله سرطان ريه و روده ي بزرگ را افزايش مي دهد. نتايج تحقيقات همچنين بيان مي کند افرادي که ميزان مصرف گوشت قرمز را در رژيم غذايي روزانه خود کم کردند، احتمال ابتلاي به سرطان ريه و روده ي بزرگ نيز در آنها کم شد و از هر 10 نفر، مبتلا به سرطان ريه و از هر 10 نفر، 1 نفر مبتلا به سرطان روده ي بزرگ مي شد.
در اين تحقيق ساير عوامل، همچون مصرف دخانيات لحاظ شده بود. همچنين عواملي مانند شيوه ي زندگي کردن نيز تأثير زيادي در ابتلاي به سرطان داشت. در اين تحقيق نوع مخصوصي از گوشت قرمز سبب ابتلا به سرطان خاصي مي شد اما علت آن، همچنان براي محققان بي پاسخ مانده است. محققان گوشت قرمز فرآوري شده را شامل سوسيس و کالباس و گوشت هاي قرمز نمک سود شده و به ويژه محصولات گوشتي حاصل از گوشت خوک ذکر کرده اند. از اين رو، تحقيقات خاطرنشان مي سازند اگر از مصرف زياد گوشت قرمز و گوشت قرمز فرآوري شده اجتناب شود مطمئنا احتمال ابتلاي به انواع سرطان ها کاهش خواهد يافت.
منبع: ماهنامه تخصصي دنياي سلامت شماره 32




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.