رفتارهای تهاجمی رانندگان در جاده یا خشم جاده‌ای

خشم جاده‌ای رفتارهای تهاجمی رانندگان در جاده است. کاملاً متداول شده است که برخی از روان شناسان می گویند این یک اختلال روانی است. بسیاری از چیزها می توانند باعث بروز خشم جاده‌ای شوند. بعضی از کار
سه‌شنبه، 10 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رفتارهای تهاجمی رانندگان در جاده یا خشم جاده‌ای
خشم جاده‌ای

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
خشم جاده‌ای رفتارهای تهاجمی رانندگان در جاده است. کاملاً متداول شده است که برخی از روان شناسان می گویند این یک اختلال روانی است. بسیاری از چیزها می توانند باعث بروز خشم جاده‌ای شوند. بعضی از کار شناسان رانندگی فکر می کنند که خشم جاده‌ای به این خاطر رخ می دهد که مردم به تماشای صحنه های تعقیب در تلویزیون می‌نشینند. برخی از مردم مسابقه فرمول یک را تماشا می کنند و می خواهند از کار راننده مورد علاقه خود کپی کنند. خشم جاده‌ای منجر به حوادث می شود، که می تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ سایر شرکت کنندگان در جاده شود.
در جهان امروز، رانندگی یک فعالیت بسیار پر استرس و ریسکی است. راننده باید در تمام اوقات هوشیار باشد و چیزهای دیگر، مانند تماسهای تلفنی یا رانندگان دیگر، حواسش را پرت نکند. هنگامی که ماشین سواران عصبانی می شود، اغلب کارهای اشتباهی انجام می دهند که منجر به رفتار پرخاشگرانه می شود. رانندگان تمایل دارند مکرراً مسیرهای مختلف را تغییر دهند یا سرعت خود را افزایش دهند تا از اتومبیل دیگری سبقت بگیرند، زیرا به اندازه کافی صبور نیستند. برخی از دیگر رانندگان همواره در حال نور بالا زدن هستند تا بی قراری خود را نشان دهند. خشم جاده‌ای همچنین شامل ژستها و یا فریاد کشی بر سر سایر رانندگان، بد زبانی یا تهدید دیگران است.
مهمترین دلایل خشم جاده‌ای عبارتند از:
1) رفتار بد توسط رانندگان دیگر
2) وارد ترافیک سنگین شدن
3) رانندگی تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر
4) خسته بودن از کار یا استرس
5) مشکلات خانوادگی
6) داشتن یک روز بد
خشم جاده‌ای
ترافیک سنگین اغلب منجر به خشم جاده‌ای می شود
خوشبختانه، برای جلو گیری از خشم جاده‌ای، می توان بسیاری از کارها را انجام داد. یکی از آنها این که می توانید سعی کنید تا آنجا که ممکن است آرام باشید و خودتان را نسبت به سایر رانندگان تهاجمی نکنید. شما همچنین می توانید سعی کنید از رانندگان متجاوز دور شوید. شما همچنین می‌توانید سعی کنید به این فکر کنید که وقت خود را باید برای رسیدن به محل مورد نظر خود بگذارید. به موسیقی گوش کنید و در حالی که به اندازه کافی استراحت کرده‌اید رانندگی کنید. همچنین ممکن است قبل از اینکه در جاده به رانندگی ادامه دهید، سعی کنید ترمز دستی را بکشید و هوای تازه‌ای در جاده استنشاق کنید.
دانشمندان در سوئیس در حال کار بر روی نرم افزارهایی هستند که ممکن است به غلبه بر خشم جاده‌ای کمک کنند. آنها در حال تست دوربین ویژه ای هستند که می تواند روی داشبورد ماشین شما نصب شود. این دوربین حالات چهره شما را تشخیص می‌دهد و از طریقی که چهره شما گویای آن است تصمیم میگیرد که مثلاً موزیک نرم و آرامی پخش شود.
برگرفته از : سایت اینگلیش آنلاین
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.