آشنایی با شهر آلامدا Alameda

از شهرهای کالیفرنیاست که بر روی دو جزیره و یک بخش از شبه جزیره بر کرانه‌ی شرقی خلیج کوچک سانفرانسیسکو برافراشته شده است. این شهر در جنوب غربی قرار گرفته و دارای یک بندر طبیعی
جمعه، 25 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با شهر آلامدا Alameda

آشنایی با شهر آلامدا Alameda

نویسنده: عبدالحسین سعیدیان
 

از شهرهای کالیفرنیاست که بر روی دو جزیره و یک بخش از شبه جزیره بر کرانه‌ی شرقی خلیج کوچک سانفرانسیسکو برافراشته شده است. این شهر در جنوب غربی قرار گرفته و دارای یک بندر طبیعی گود است که میان دو شهر مشارکت دارد. پل‌ها و تونل‌های آلامدا را به وسیله راه اوکلند با شهرهای دیگر همجوار متصل کرده است. عبور و مرور در خیابان اصلی شهر «آل‌بورگ» از طرفین مجسمه‌ی گاو «سیمبر» انجام می‌گیرد. این شهر در حقیقت موطن قوم بت‌پرست سیمبر است که گاو در نظر ایشان مقدس بود و قریب دو قرن پیش از میلاد از کوه‌های آلپ گذشته به ایتالیا هجوم بردند. جزیره‌ی اصلی 9/7 کیلومتر طول و 2/4 کیلومتر عرض و مردم در آن سکونت دارند. کارخانه‌ها و خدمات کشتی‌رانی و کشتی‌سازی بخشی از کرانه دریا را در بر گرفته و بیشتر از یک سوم غربی جزیره‌ی محل ایستگاه هوایی و دریایی را در بر گرفته و یکی از بزرگترین مراکز مهم نیروی هوایی ایالات متحده آمریکاست. این جزیره در اصل یک شبه جزیره بود که در حدود 1900 بدل به جزیره گشت و آن هنگامی بود که کانال خلیج کوچک سانفرانسیسکو به خلیج کوچک لیندر و برای جلوگیری از جزر و مد ایجاد گشت.
جزیره‌ی کوچکتر مقر حکومتی ایالات متحده آمریکا و محل استقرار گارد نیروی دریایی این کشور است. بخش جنوبی آن بی فارم آبلند نام دارد و بیشتر خانه و دفاتر بازرگانی و آموزشی قرار دارد. ماهیگیری و قایق‌سازی آن نیز اهمیت دارد. این شهر در 1872 عنوان گرفت و از 1917 محل اداره‌ی حکومتی شد.
عبور و مرور در خیابان اصلی شهر «آل‌بورگ» از طرفین مجسمه‌ی گاو «سیمبر» انجام می‌گیرد. این شهر در حقیقت موطن قوم بت‌پرست سیمبر است که گاو در نظر ایشان مقدس بود و قریب دو قرن پیش از میلاد از کوه‌های آلپ گذشته به ایتالیا هجوم بردند. آل‌بورگ دارای خیابان‌های وسیع و بناهای آپارتمانی بزرگ و پارک‌ها و کارخانه‌های صنعتی است و آثار تاریخی باقیمانده آن عبارت است از چند خانه متعلق به ثروتمندان قرن هفدهم و بنای پنج اشکوبه‌ی زیبای ینس بنگس استنهوس» که در سال 1624 ساخته شده و در 1920 مرمت گردیده است.
پارک ملی «ربیلد» در فاصله کوتاهی از آل‌بورگ واقع است. در این پارک در سال 1942 از طرف عده‌ای آمریکایی دانمارکی الاصل به ملت دانمارک اهدا گردید.
منبع مقاله:
سعیدیان، عبدالحسین، (1385) دائرة المعارف شهرهای جهان، تهران: علم و زندگی، چاپ دوم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.