کشف سیارات جدید در همین نزدیکی‌ها

به تازگی ناسا موفق به کشف سیاره ای شده که با وجود کوچکی شرایطی شبیه به شرایط منظومه شمسی ما را دارند. دانشمندان امیدوارند شرایط زندگی در این سیارات وجود داشته باشد.
يکشنبه، 3 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشف سیارات جدید در همین نزدیکی‌ها
کشف سیاره ای شبیه به منظومه شمسی
 
چکیده
به تازگی ناسا موفق به کشف سیاره ای شده که با وجود کوچکی شرایطی شبیه به شرایط منظومه شمسی ما را دارند. دانشمندان امیدوارند شرایط زندگی در این سیارات وجود داشته باشد. احتمال وجود آب در برخی از سیارات این منظومه نزدیک به ما زیاد است اما دانشمندان هیچ اطلاعی از وضعیت اتمسفر آن ندارند.

تعداد کلمات 498/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

کشف سیارات جدید در همین نزدیکی‌ها
نویسنده: Loren Grush, Feb 22, 2017, 1:00pm  
مترجم: وحید کرمی


تراپیست-وان

ناسا[1] اخیرا هفت سیاره سنگی را که ابعاد آنها تقریبا به اندازه کره زمین بوده و به دور یک ستاره در کهکشان راه شیری می‌چرخند، کشف کرده است. این سیاره‌ها متعلق به یک ستاره کوتوله با نام «تراپیست-وان[2]» است که حدود 40 سال نوری از زمین فاصله دارد.
 
کشف سیارات جدید در همین نزدیکی‌ها
تراپیست-وان و سیاره‌های آن (عکس: ناسا / JPL-Caltech)
 
ستاره‌شناسان با کشف این سیارات بسیار خوشحال و هیجان‌زده شده‌اند؛ چرا که احساس می‌کنند ممکن است این سیارات شرایط مورد نیاز برای زندگی را داشته باشند. این اولین باری است که یک منظومه شمسی مانند منظومه ما کشف شده و سیارات زیادی در اطراف آن در حال چرخیدن هستند. این سیارات بسیار نزدیک به ستاره خود هستند، بطوری‌که فقط یک تا بیست روز طول می‌کشد تا در اطراف آن بچرخند. در مقابل، نزدیکترین سیاره خورشید یعنی عطارد، نیاز به 88 روز دارد تا یک بار کامل به دور خورشید گردش کند. «تراپیست-وان» یک ستاره کوچک است که هزاران بار کمتر از آفتاب ما روشنایی دارد. هیدروژن را به آرامی می‌سوزاند که در اینصورت برای میلیون‌ها سال پایدار و زنده خواهد بود. اگرچه این سیاره‌ها نور کمتری نسبت به ما دریافت می‌کنند، اما سه تا از آنها به اندازه‌ کافی نزدیک هستند که توسط آن ستاره گرم شوند. می‌توان بر روی سطوح این سیاره‌ها آب یافت کرد، اما دانشمندان هنوز هیچ چیز درباره اتمسفرشان نمی‌دانند. از آنجا که منظومه «تراپیست-وان» خیلی نزدیک به ما است، ناسا منتظر دریافت اطلاعات جدید از قوی‌ترین و جدیدترین تلسکوپ یعنی «تلسکوپ فضایی جیمز وب[3]»[4] که در سال آینده راه‌اندازی و پرتاب خواهد شد، می‌باشد. اولین سیاره خارج از منظومه شمسی ما در دهه 1990 کشف شد. از آن زمان حدود 3500 سیاره فراخورشیدی کشف شده است.
 

نمایش پی نوشت ها:

[1]. اداره کل ملی هوانوردی و فضا (به انگلیسی: National Aeronautics and Space Administration) به اختصار ناسا (به انگلیسی: NASA) یک سازمان مستقل در شاخه اجرایی حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد.
[2]. Trappist-1
[3]. The James Webb Space Telescope (also known as Webb or JWST)
[4]. یک تلسکوپ فضایی بسیار پیشرفته است که پس از ساخته شدن بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان محسوب می‌شود. جیمز وب قرار است که وضوح و حساسیت بی‌سابقه‌ای را با استفاده از طول موج بلند (نارنجی-قرمز) نور مرئی، و از طریق مادون قرمز نزدیک به اواسط مادون قرمز (۰٫۶–۲۷ میکرومتر)، را ارائه دهد. این تلسکوپ با همکاری سازمان‌های فضایی ناسا و اسا در حال ساخت است. تلسکوپ جیمز وب که یک ابزار جانشین برای تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی اسپیتزر است قرار است تا سال ۲۰۱۸ تکمیل گردد و به وسیله موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شود.


برگرفته از سایت‌: www.english-online.at و www.theverge.com
منبع: راسخون

بیشتر بخوانیم:
کشف سیاره فراخورشیدی دیگر
کشف سیاره‌ای جدید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.