زلال قلم در وصف پاسدار

اگر ميلاد تو را روز پاسدار مي شناسيم، از آن روست که در فجر ولادت تو، انفجاري از عشق و ايمان و ايثار پديد مي آيد وسوره فجر در قرآن نيز سوره حسين شناخته مي شود و از اين راه، ريشه نهال اسلام، جان مي گيرد. مگر نه اينکه در ميلاد تو، شهادت به دنيا مي آيد و شهادت، حيات جاودانه و پربار اسلام را طراوت مي بخشد و بقاي آن را تضمين مي کند.
دوشنبه، 26 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زلال قلم در وصف پاسدار
زلال قلم در وصف پاسدار
زلال قلم در وصف پاسدار

چرا امروز؟

اي حسين!
اگر ميلاد تو را روز پاسدار مي شناسيم، از آن روست که در فجر ولادت تو، انفجاري از عشق و ايمان و ايثار پديد مي آيد وسوره فجر در قرآن نيز سوره حسين شناخته مي شود و از اين راه، ريشه نهال اسلام، جان مي گيرد.
مگر نه اينکه در ميلاد تو، شهادت به دنيا مي آيد و شهادت، حيات جاودانه و پربار اسلام را طراوت مي بخشد و بقاي آن را تضمين مي کند.
سوم شعبان، ميلاد حسين (عليه السلام) است و روز پاسدار.
حسين بن علي، آموزگار شهادت است و الگوي ايثار.
چه تناسب عجيب و زيبايي!حسين(عليه السلام)، سرور شهيدان و سالار پاسداران.
حسين، خود، پاسدار بزرگي است که در راه حفظ و نگهباني دست آوردهاي انقلابي الهي جدش، حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم)، عاشقانه از جان و مال و فرزند و زندگي و همه چيز گذشت و زيباترين حماسه را آفريد و ماندگارترين نغمه آزادي خواهي و شرف دوستي و حق طلبي را سرود.
روز پاسدار، روز حسين است، روز قاسم و علي اکبر است، روز عباس و حبيب و مسلم و روز همه انسان هايي که قلبشان به عشق حق مي تپد و درد دين دارند. روز پاسدار، روز تجديد پيمان حسينيان با عهد خون و ميثاق شهادت و پيمان ايمان است.
روز سوم شعبان، روز ميلاد شهادت است ؛ روز طلوع حسين است و پاسداران همه حسيني اند و ولادت حسين، روز پاسدار است».(1)

شاگرد مکتب حريت

«کدام آزاده، شاگرد مکتب حريت تو نيست؟ کدام فداکاري و حماسه، رنگ عاشورايي تو را ندارد؟ و بر کدام راه به عزت و کرامت منتهي مي شود، تابلويي از پيام هاي ماندگار تو ديده نمي شود؟»(2)
من پاسدارم؛ چون مي خواهم بوي تو را بگيرم، مي خواهم رنگين کمان آسمان دلم فقط يک رنگ داشته باشد، نسيم آزادگي ات مرا در برگيرد و در امواج حماسه تو غرق شوم. مي خواهم لطافت شبنم را داشته باشم و استواري کوه. بر دشت و کوير، باران باشم، اما در برابر توفان ناجوانمردي هيچ گاه سر خم نکنم.
«اي حسين! اي پاسدار دين! اي حامي شرف! تو ميلادي در شهادت و شهادتي در ميلاد بودي. تو ميلاد شهادت بودي. تو، شهيد زنده و حاضر در همه جاي زمين و هميشه زمان بودي و هستي.
آزادگان تاريخ، همه وام دار روح خدايي تو هستند که شهامت و مقاومت را با لحظه لحظه عمرت و قطره قطره خونت تفسير کردي.
اي حسين!.... اي سالار قافله عشق! اي پاسدار حرمت انسان!»(3)
من پاسدارم؛ چون مي خواهم مانند تو باشم.

پي نوشت :

1-جواد محدثي، قطعات، ص 76.
2-نک:قطعات، ص 142.
3-همان.

منبع:اشارات، شماره 123




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.