شبهه: بی‌رغبتی مردم به دین‌داری و انقلابی‌گری

مه‌شکن | شبهات اعتقادی (بخش اول)

یکی از جلوه‌های جنگ نرم سیل شبهاتی است که از طرق مختلف به صورت بی‌وقفه، انقلاب و ملت ایران را هدف قرار داده است. در این جا به برخی شبهات اعتقادی رایج در فضای مجازی و حقیقی پیرامون انقلاب و ملت ایران می‌پردازیم.
چهارشنبه، 17 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مه‌شکن | شبهات اعتقادی (بخش اول)
یکی از جلوه‌های جنگ نرم سیل شبهاتی است که از طرق مختلف به صورت بی‌وقفه، انقلاب و ملت ایران را هدف قرار داده است. در این جا به برخی شبهات اعتقادی رایج در فضای مجازی و حقیقی پیرامون انقلاب و ملت ایران می‌پردازیم.

تعداد کلمات: 1461/ تخمین زمان مطالعه: 6 دقیقه.


مه‌شکن | شبهات اعتقادی (بخش اول)

شبهۀ 26 ـ بی‌رغبتی مردم به دین‌داری و انقلابی‌گری

وقتی به فضای مجازی (اینستاگرام و تلگرام و...) سر می‌زنم، احساس می‌کنم که مردم دیگر رغبتی به دین و انقلاب ندارند؛ خدا هم که تا مردم خودشان را تغییر ندهند، تغییری ایجاد نمی‌کند.
تکلیف چیست؟
 

پاسخ شبهه:

مگر فضای مجازی یعنی مردم؟! آیا اگر صد نفر یک پیام را به ده میلیون نشانی فرستادند، یعنی ده میلیون نفر هستند؟! به این چند نکته مهم دقت نمایید:

الف. تکنولوژی ارتباطات و تکنولوژی تبلیغات، برای این ساخته نشده‌اند که مسلمانان جهان در آن اسلام را تبلیغ کنند و یا مظلومان جهان در آن فریاد دادخواهی خود را به گوش عالمیان برسانند؛ بلکه برای این ساخته شده‌اند که نظام سلطه، حاکمیت خود را بر اذهان و قلوب مردمان چیره گرداند تا مجبور نگردد برای غلبه‌ای موقت، هزینه‌های کلانی را در تصرف خاک و ثروت‌ها (استعمار) و بدن‌ها (استثمار) مصروف نماید. بلکه مردمان از یک مرکز هدایت و کنترل گردند و خودشان دو دستی همه چیز را تقدیم نمایند.

ب. تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیچیده فیلم‌سازی و صنعت سینما، برای کاربرد هالیوود (آمریکا)، بالیوود (هند)، چینه‌چیتا (ایتالیا) و... در راستای اهداف نظام استکباری و فاسد می‌باشد، نه این که حالا چهار تا کارگردان متعهد، آگاه و دردمند نیز چهارتا فیلم خوب و مؤثر بسازند.

تکنولوژی پیشرفته ارتباطات، از رادیو، تلویزیون و گوشی همراه گرفته تا پیچیده‌ترین ماهواره‌ها، برای انجام مأموریت شبکه‌های خبری زنجیره‌ای چون بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز و تشکل‌های جاسوسی چون سیا و اینتلیجنس سرویس، NSA و... ساخته شده است نه این که چند نفر بروند و اخبار جنایات آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در سرتاسر جهان را به سمع و نظر اذهان عمومی برسانند.

تکنولوژی اینترنت و شبکه‌های مجازی قدرتمندی چون گوگل و شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و... برای گسترش و سهولت تحقق اهداف سیاسی، نظامی، تروریستی، فرهنگی و اجتماعی نظام سلطه ساخته شده است، نه این که بنده و شما آن را وسیله ارتباط سالم، آگاهی، اطلاع‌رسانی و رشد خود، ملل مسلمان و سایر ملت‌های جهان قرار دهیم.

ج. بنابراین، اگر مسلمانان، مظلومان و ملت‌های بصیر و انقلابی نیز وارد این عرصه گردیده و از این تکنولوژی استفاده‌های اندکی می‌برند، هزینه‌ای است که نظام سلطه آن را قبول کرده است؛ لذا شاهدیم که هر کجا احساس خطر کنند، یا هزینه تقبل شده به منفعت نباشد، یا ضرری را متوجه اهداف شیطانی و فراماسونی نظام سلطه نماید، با قدرت و سرمایه‌گذاری‌های کلان مالی، اعتباری، پلیسی و... جلوی آن را می‌گیرند؛ حال خواه با فیلتر کردن باشد، یا سانسور در خود شبکه اجتماعی باشد، یا تحت پیگرد قرار دادن منبع خبر و اطلاعات باشد و یا... .

سلاح تبلیغات:
جمله امام‌خمینی(ره) را هرگز فراموش ننماییم که در آن کوران جنگ تحمیلی فرمودند: «سلاح تبلیغات، برنده‌تر از سلاح جنگ است».

سلاح تبلیغات، مانند هر سلاح دیگری، دو وجه دارد، یکی برای مالک و استفاده‌کننده و دیگری برای هدف.

وجه اول که خود سلاح، تکنولوژی و مهمات آن است، در دست آنها می‌باشد و وجه دوم که «هدف» است و نقش سیبل را ایفا می‌کند، اذهان عمومی و قلوب مردمان مظلوم جهان می‌باشند.

مهمات سلاح‌های تبلیغاتی نیز هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی عملیات، حضور عناصر گوناگون عملیات، از فرماندهی گرفته تا پیاده‌نظام و حتی هوچی‌گران و بالاخره تهیه محتوا جهت پرکردن خشاب‌ها می‌باشد که این نیز در اختیار آنان است.

اثر مهمات تبلیغاتی:
یک گلوله، اگر بزرگ (مانند ژ-3) باشد و یا کوچک‌تر باشد، ولی از نزدیک به مغز یا قلب کسی شلیک گردد، فقط یک نفر را می‌کُشد و یا به او صدمه جدی وارد می‌کند و در جنگ‌ها، صدها و هزاران گلوله شلیک می‌شود تا شاید یکی از آنها به هدف اصابت نماید؛ یک بمب یا موشک، هر چقدر هم که قوی باشد در نهایت یک یا دو خانه را ویران می‌کند و موج انفجارش نیز به افراد نزدیک آسیب می‌رساند؛ سلاح‌های کشتارجمعی، مانند بمب‌های شیمیایی یا... نیز در نهایت چند صد نفر را از پای در می‌آورند؛ حتی یک بمب اتمی نیز در نهایت اهالی و ساکنین یک شهر را نابود می‌کند و به نسل‌های بعدی نیز صدمات می‌رساند؛ اما یک شایعه؛ یک خبر دروغ؛ یک خبر راست، ولی با بیانی واژگونه؛ یک وعده؛ یک تهدید؛ یک صحنه یا حتی یک جمله غیر اخلاقی و... یک ملت و یا حتی ملل گوناگون را هدف می‌گیرد و به تناسب قدرت مقاومت آنها، کشته‌ها و مجروحان فراوانی بر جای می‌گذارد. مجروحانی که نه تنها بعید است دیگر معالجه شوند، بلکه بیماری آنها مسری هم هست و به دیگران انتقال می‌دهند.

پیاده‌نظام جنگ نرم:
یک انسان عقب‌مانده ذهنی، بی‌فکر، بی‌بصیرت، بی‌قید، بی‌غیرت، بی‌دین، بی‌ملیت، ذلیل، خودباخته و نوکرِ بی‌جیره و مواجبِ اجانب و خلاصه بی‌شعور و یا به قول معروف «بی‌همه‌چیز»، این سلاح را در دست می‌گیرد و بدون هدف به سوی همگان شلیک می‌کند، ترور کور و حتی نسل‌کُشی می‌کند. بعد مردم عادی که به موج کشته‌ها و مجروحان نگاه می‌کنند، گمان دارند که یک لشکر عظیم مقابل آنان ایستاده و شلیک می‌کنند!

حملات در فضای مجازی همین‌طور است. یک نفر می‌تواند گلوله مسمومی را به سوی هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر شلیک کند، و هر یک نفر دیگری نیز می‌تواند همان گلوله را به سوی صدها هزار نفر دیگر شلیک کند، پس یک سپاه صد یا هزار نفری، چند میلیونی به نظر می‌آیند، در حالی که شاید در رأس چند صد نفر بیشتر نباشند.

بنابراین، بسیار طبیعی است که وقتی خود را هدف آنها قرار دادید و کار این شد که از صبح تا شب ببینید که در به اصطلاح فضای مجازی چه مهماتی را به سوی شما شلیک و پرتاب می‌کنند، خب حتماً یا  کشته می‌شوید و یا آسیب‌های جدی می‌بینید.

چه باید کرد؟
در مقابله با هر خطری، سلاح حفاظتی باید متناسب با همان باشد. برای مقابله با گلوله، لباس ضد گلوله می‌سازند و برای مقابله با موشک، سپر موشکی می‌سازند و برای مقابله با ویروس، داروی ویروس‌کُش تولید و مصرف می‌کنند.

ما انسان‌ها دو وجهی هستیم؛ شخصیت و زندگی شخصی داریم، چنان‌که شخصیت، هویت و زندگی اجتماعی داریم و ازاین‌رو، برخوردار از عقل شخصی و عقل اجتماعی؛ اخلاق شخصی و اخلاق اجتماعی؛ منفعت شخصی و منفعت اجتماعی؛ ضرر شخصی و ضرر اجتماعی و... می‌باشیم. بنابراین چه باید کردها نیز در این حوزه مطرح می‌گردد:

شخصی؛ سپر دفاعی «عقل» برای جلوگیری از نفوذ مهمات دشمن، علم و آگاهی، هوشیاری و بصیرت و تفکر و تدبیر است و سپر دفاعی «قلب و جان آدمی»، تقواست. چنان‌که خداوند ضمن تأکیدهای فراوان به تعقل (عقلانیت) و تفکر، می‌فرماید: « وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا؛ و هر کس تقوای الهی داشته باشد، براى او راه بیرون‏شدنى قرار مى‌دهد».[1]

بنابراین، اطلاع و آگاهی (علم)، بصیرت (ژرف‌نگری)، تفکر (رسیدن به مجهولات از طریق معلومات)، تعقل (نتیجه‌گیری‌های درست و حکیمانه) و بالاخره تدبیر (چاره‌اندیشی) برای ذهن؛ و نیز پاکسازی قلب از شرک‌ها؛ توجه به خدا و معاد؛ اخلاص در بندگی؛ حفظ خود از گناه؛ عبادت و دعا برای استمرار اتصال و... برای قلب، قوی‌ترین سلاح‌ها و داروها و ابزار رشد بشر می‌باشند.

اجتماعی؛ که غالباً در چهره «سیاست» خود را نشان می‌دهد و نیز چارچوب‌ها  و اصولی دارد که همه بر بنیان قوی «ولایت = سرپرستی دوستانه و نزدیک» استوار شده‌اند.

هیچ‌کسی در این عالم، بی‌ولایت نیست، در نهایت یا «الله جلّ جلاله» را به ولایت خود بر می‌گزیند و یا ولایت طواغیت بزرگ و کوچک را گردن می‌نهد؛ پس اگر ولایت حق را برگزید، خدا او را از ظلمات به سوی نور خارج می‌گرداند.[2].

هیچ‌کسی در این عالم، بی «امام» نیست، یا امامی که او را به سوی حق هدایت می‌کند و یا امامی که او را به عذاب و آتش دعوت می‌نماید و البته گزینش و پذیرش با خود انسان است.

بنابراین، نباید در جنگ نرم منفعل و مغلوب شد. کافی‌است که دقت کنیم خدا چه می‌فرماید؟ روش پیامبر اعظم و اهل‌بیت شریفشان(ع) چه بوده است؟ احکام فردی و اجتماعی، به ویژه در رعایت حقوق خود و مردم و نیز امر به معروف و نهی از منکر به جمیع جهاتش چیست؟ ولایت فقیه که رصد می‌کند، چه تبیین می‌نماید و... . و البته پس از دریافت، درک و فهم، باید عمل نمود. آن‌وقت هیچ آسیبی از سوی دشمن، به شما ضرر نمی‌رساند، بلکه فقط موجب آزار می‌شوند و شما آزار را رد کرده و در مسیر رشد و کمال به پیش خواهید رفت. چنان‌که فرمود:

«لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلَّا أَذًى وَإِنْ یُقَاتِلُوکُمْ یُوَلُّوکُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یُنْصَرُونَ؛ هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.»[3]

و البته در بُعد اجتماعی، باید به این کار به صورت جمعی عمل شود، چنان‌که فرمود: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نگردید».[4]

چرا دشمنان خارجی و نوکران آنها در داخل، با هدف گرفتن «ولایت»، سعی در ایجاد تفرقه در میان مردم دارند؟! چون آثار وحدت، حول محور حبل‌الله (ولایت) را می‌دانند و مکرر تجربه کرده‌اند.[5]


 

پی‌نوشت:
1. سوره طلاق، 2
2. سوره بقره، 257
3. آل عمران، 111
4. آل عمران، 103
5. http://yon.ir/0akan
 

 

مطالب مرتبط
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش نهم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش هشتم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش هفتم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش ششم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش پنجم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش چهارم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش سوم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش دوم)
مه‌شکن | شبهات فرهنگی و اجتماعی (بخش اول)
مه‌شکن | شبهات اقتصادی (بخش اول)
مه‌شکن | شبهات اقتصادی (بخش دوم)  



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.