مزایای استفاده از قلم هوشمند

Smartpen یا قلم هوشمند یک ابزار نوشتن با تکنولوژی بالا است که کلمات کلیدی را ضبط کرده و آنها را با یادداشت‌های نوشته شده در کاغذ مخصوص همگام سازی می‌کند. قلم هوشمند اکو ساخته شده توسط کمپانی Livescribe یکی از محبوب‌ترین قلم‌های هوشمند است.
شنبه، 27 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
مزایای استفاده از قلم هوشمند
چکیده:
Smartpen یا قلم هوشمند یک ابزار نوشتن با تکنولوژی بالا است که کلمات کلیدی را ضبط کرده و آنها را با یادداشت‌های نوشته شده در کاغذ مخصوص همگام سازی می‌کند. قلم هوشمند اکو ساخته شده توسط کمپانی Livescribe یکی از محبوب‌ترین قلم‌های هوشمند است. 
تعداد کلمات: 1005 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

قلم هوشمند
 
 
داشتن یک قلم جادویی که به جای شما، سر کلاس جزوه بنویسد، و مطالب مهم و جا افتاده را تکمیل کند دیگر فقط یک رویا و مخصوص فیلم‌های تخیلی نیست. امروزه با استفاده از قلم‌های هوشمند می‌توانید مطالب سر کلاس را ضبط کرده و فایل‌های صوتی را به فایل‌های نوشتاری و برعکس تبدیل کنید. این قلم هوشمند می‌تواند نکات مهم را علامت گذاری کرده و در هنگام مرور مطلب دقیقا شما را به همان بخش‌ها ارجاع دهد و تمام یادداشت های شما را در خود ذخیره کند. اگر مایل هستید که بیشتر در مورد قلم‌های هوشمند بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. این قلم هوشمند در ظرفیت‌های 2 گیگابایتی، 4 گیگابایتی و 8 گیگابایت در دسترس است که به ترتیب حدود 200، 400 و 800 ساعت فایل صوتی را ذخیره می‌کند.


با استفاده از قلم هوشمند، دانش آموزان می‌توانند همه چیزهایی را که معلم می‌گوید، ضبط کنند و سپس هر بخش از آن را با ضربه زدن به نوک قلم، به شکل کلمات بر روی کاغذ پیاده کنند. اگرچه این خودکار به نظر عادی می‌آید و مانند یک قلم معمولی می‌نویسد، اما در واقع یک کامپیوتر چند منظوره است. این خودکار هوشمند دارای یک پردازنده ARM-9، یک صفحه نمایش OLED، رابط میکرو USB، جک هدفون و میکروفون است. این خودکار یک پلتفرم گسترده دارد که از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر جاوا پشتیبانی می‌کند.
این قلم هوشمند در ظرفیت‌های 2 گیگابایتی، 4 گیگابایتی و 8 گیگابایت در دسترس است که به ترتیب حدود 200، 400 و 800 ساعت فایل صوتی را ذخیره می‌کند.

 

با استفاده از قلم هوشمند چه امکاناتی خواهید داشت؟

وقتی اولین بار این قلم را روشن کنید، صدایی را خواهید شنید. اطلاعات این قلم را با ضربه زدن به نوک آن که به شکل یک بروشور تعاملی است، می‌توانید تنظیم کنید. قلم از متن و گفتار برای توصیف هر مرحله و عملکرد آن استفاده می‌کند.
سخنگوی اطلاعات، به شما یاد می‌دهد که چگونه از قلم استفاده کنید، تمرین‌ها را حل کنید، یک سخنرانی را ضبط کنید، یادداشت‌ها را به کامپیوتر منتقل کنید و توضیحات مربوط به همه دکمه‌ها را به شما خواهد گفت. برای مثال، با استفاده از دکمه منو می‌توانید تاریخ، زمان و کیفیت صدا را تنظیم کنید و همچنین سرعت و حجم پخش صدا را تنظیم کنید.

 

چه نوع صفحه‌ای برای نوشتن با قلم هوشمند مناسب است؟

این قلم‌ها روی برگه‌های هوشمندی می‌توانند بنویسند که به فرم نوت بوک فروخته می‌شود. هر ورق حاوی یک شبکه از هزاران میکروسل است و یک صفحه تعاملی را ایجاد می‌کند.
دوربین مادون قرمز این ورق با سرعت بالا، اطلاعات دوربین قلم هوشمند و الگوهای دات نت را می‌خواند و می‌تواند یادداشت‌های دست نوشته‌ای را دیجیتالی کند و به شکل صوتی همگام سازی و ذخیره کند.
پایین هر برگه، نمادهای تعاملی که برای اجرای دستوراتی مانند ضبط یا مکث فایل صوتی و یا قرار دادن بوک مارک‌ها تعبیه شده‌اند، وجود دارد.

 

مزایای قلم هوشمند

با داشتن یک قلم هوشمند دیگر ترس از دست دادن هیچ چیزی را که در یک کلاس یا جلسه گفته شده است نخواهید داشت و در نتیجه باعث کم شدن استرس می‌شود. آنها همچنین صرف زمان برای یادداشت کردن یک سخنرانی کامل را حذف می‌کنند و دانش آموزان برای دسترسی به هر بخشی از سخنرانی ضبط شده، صرفا با پیاده سازی کلمات، بخش‌های غیر ضروری را حذف می‌کنند.
یادداشت‌های دیجیتالی برای ذخیره، سازماندهی، جستجو و اشتراک گذاری نیز آسان‌تر هستند.

 

قلم‌های هوشمند چگونه به دانش آموزان دارای معلولیت کمک می‌کنند؟

دانش آموزانی که دچار اختلالات یادگیری هستند، گاهی به سختی تلاش می‌کنند تا با کلاس همگام شوند. این دانش آموزان با داشتن قلم هوشمند، بدون نیاز به صرف زمان برای انجام همزمان شنیدن، پردازش و نوشتن اطلاعات، می‌توانند با استاد به نقطه بعدی حرکت کنند و همراه با سایر دانش آموزان درس را بیاموزند.
با استفاده از قلم هوشمند، یک دانش آموز می‌تواند مفاهیم کلیدی را با گذاشتن نقاط یا نمادها (به عنوان مثال برای نشان دادن فتوسنتز) پر رنگ‌تر کند و با این روش به آسانی به هر بخشی از سخنرانی دسترسی خواهد داشت که می‌تواند مهارت های یادداشت برداری را افزایش داده و اعتماد به نفس و استقلال وی را افزایش دهد. دانش آموزان دچار معلولیت می‌توانند این فایل‌های سخنرانی صوتی ضبط شده را با استفاده از یک قلم هوشمند جایگزین یادداشت‌های شخصی کنند.

 

دسترسی به آنچه شما نوشته‌اید و ضبط کرده‌اید

هنگامی که یک سخنرانی به پایان می‌رسد، به دکمه توقف ضربه بزنید. سپس می‌توانید بازه‌ای را برای گوش دادن به کل سخنرانی انتخاب کنید. با ضربه زدن بر روی کلمات یا روی بوک مارک‌هایی که قبلا به متن اضافه کرده‌اید، می‌توانید قطعات خاصی از سخنرانی را انتخاب کرده و گوش کنید.
اگر شما 10 صفحه یادداشت داشته باشید و در شش نقطه جای خالی گذاشته باشید، قلم همان چیزی که هنگام یادداشت نوشتن جا انداخته‌اید را با استفاده از سخنرانی ضبط شده، پر می‌کند. پس با این تکنولوژی دیگر هیچ بخشی از جزوه شما ناقص نمی‌ماند.
قلم هوشمند Echo دارای جک هدفون برای گوش دادن به سخنرانی های ضبط شده به صورت خصوصی است. همچنین دارای یک پورت USB برای اتصال این قلم به کامپیوتر برای آپلود سخنرانی است.

 

با استفاده از نرم افزار این قلم هوشمند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

این نرم افزار آیکون‌های نوت بوک یا صفحه هوشمند را نشان می‌دهد. هنگامی که روی یکی کلیک می‌کنید همه یادداشت‌های نوشته شده در آن نوت بوک ظاهر می‌شوند.
این نرم افزار همان آیکون‌ها را نشان می‌دهد که در هر صفحه نوت بوک ظاهر می‌شود. شما می‌توانید با کلیک ماوس به همان شیوه‌ای که با استفاده از قلم روی کاغذ انجام می‌دهید، حرکت کنید.
این برنامه همچنین دارای یک جعبه جستجو برای پیدا کردن کلمات خاص از یک سخنرانی است تا بتوانید به راحتی به مبحث مورد نظر پرش کنید. شما همچنین می‌توانید به سخنرانی ضبط شده، به صورت صوتی گوش دهید.

 

برگرفته از سایت lifewire



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.