تخت هوشمند: آیا شما هم به آن نیاز دارید؟

تخت‌های هوشمند دارای سنسورهایی برای تنظیم درجه حرارت و تشخیص فشار خون، ضربان قلب و تعداد تنفس هستند و با تنظیمات خودکار خود، در هنگام خواب شما این اطلاعات را جمع آوری می‌کنند و از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا کیفیت خواب شما را بهبود بخشند.
دوشنبه، 5 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
تخت هوشمند: آیا شما هم به آن نیاز دارید؟

تخت هوشمند

داشتن خواب کافی و آرام و راحت می‌تواند تمام خستگی روزانه شما را برطرف کند و جسم شما را آرامش بخشد. یکی از مواردی که برای داشتن خواب راحت و با کیفیت ضروری است، تختی مناسب می‌باشد که بتواند در مدت زمانی که روی آن می‌خوابید احساس خوبی را به شما بدهد. دنیای تکنولوژی نیز از این امر غافل نشده و به سوی ساخت تخت‌های هوشمند گام برداشته است تا کیفیت خواب شما را افزایش بخشد. اگر می‌خواهید در مورد تکنولوژی تخت‌های هوشمند بیشتر بدانید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.
 

خوابی راحت با تخت هوشمند

شما می‌توانید یک خواب راحت و آرام را با تخت هوشمند تجربه کنید. تخت هوشمند، تختی است که از فن آوری‌های مختلفی مانند سنسورهای تشخیص فشارخون و ضربان قلب، کنترل دما و تنظیمات خودکار برای جمع آوری اطلاعات در مورد خواب و حالت‌های بیداری شما استفاده می‌کند و در نتیجه برای کمک به شما برای داشتن خوابی بهتر تعبیه شده است.
با این حال، صنعت تولید تخت هوشمند هنوز در دوران ابتدایی خود قرار دارد و از یک بعد خوشبینانه، این امر امیدوار کننده به نظر می‌رسد زیرا جای پیشرفت فراوانی دارد و هیچ باید و نباید روشنی در مورد چگونگی استفاده از تخت هوشمند وجود ندارد.
 

ویژگی‌های مختلف یک تخت هوشمند

شما از یک تخت هوشمند چه انتظاراتی دارید؟ تصور شما از یک تخت هوشمند چیست؟ داشتن سنسورهایی برای گرم یا سرد کردن تشک شما و تنظیمات حرارتی؟ داشتن یک سیستم پخش انحصاری؟ داشتن مانیتور و صفحه نمایش در بالای سرتان؟ اما ویژگی‌های تخت‌های هوشمند کنونی و موجود در بازار چیست؟ بگذارید کمی در مورد خصوصیات و امکانات تخت‌های هوشمند موجود در بازار صحبت کنیم.
در حالی که هیچ دستورالعمل مشخصی در مورد چگونگی استفاده از یک تخت هوشمند وجود ندارد، تعدادی از شرکت‌ها، که اکثر آنها هنوز در مراحل اولیه راه اندازی هستند، نسخه‌های تخت هوشمند خود را بر اساس آنچه مشتری از یک خواب هوشمند انتظار دارد، توسعه داده‌اند. با این حال، در اینجا چند ویژگی وجود دارد که در میان بیشتر تخت‌های هوشمند مشترک است.

ردیابی کیفیت خواب: با داشتن این توانایی، تخت هوشمند کیفیت خواب شما را پیگیری می‌کند، و به معنای واقعی کلمه، جنبه متمایز یک تخت معمولی با تخت هوشمند در همین خصوصیت است. با استفاده از یک لایه "پارچه هوشمند" چندین سنسور در سراسر تخت گسترش یافته است و تشک هوشمند اطلاعات متنوعی از قبیل تعداد تنفس، ضربان قلب، آرامش خواب و فشار بدن را برای تعیین اینکه چگونه راحت ترین خواب را به شما ارائه دهد، ردیابی می‌کند.

کنترل دما: برخی از تخت‌های هوشمند دارای یک ترموستات در زیر خود هستند که به شما اجازه می‌دهند تا درجه حرارت تشک را در طول خواب تنظیم کنید. در نتیجه هرگاه احساس سرما یا گرما کردید، می توانید دمای تخت را تغییر داده و آن را به دمای مورد نظر خود برسانید.

منافذ هوایی: لوله‌های نفوذ هوا در داخل تشک به همراه سنسورهای فشار به شما اجازه می‌دهد تا حالت بدن خود را در طول خواب تنظیم کنید. این لوله‌های هوا همچنین می‌تواند از راه دور از طریق دستورات شخصی شما کنترل شود.

همگام سازی برنامه: تصور کنید در حالیکه بر روی تخت خود دراز کشیده اید، قهوه ساز را روشن می‌کنید تا قهوه صبحگاهی شما آماده شود و در همان حال با دستیار صوتی دستور می‌دهید که تلوزیون روشن شود و چراغ‌های خانه را نیز با کنترل تخت خود روشن می‌کنید! همه اینها با داشتن یک تخت هوشمند امکان پذیر است. شما از طریق اینترنت می‌توانید با سایر وسایل خانگی و برنامه‌های کاربردی هوشمند، از جمله دستیار صوتی مجازی، ترموستات، چراغ‌های هوشمند، قهوه ساز و تلویزیون مرتبط شوید که به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه نیاز باشد از تخت خود بلند شوید، از این دستگاه‌ها استفاده کنید.
 

انواع تخت‌های هوشمند محبوب

همانطور که گفته شد، صنعت تخت هوشمند هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و شرکت‌های سازنده آن نیز تازه پا به این عرصه گذاشته‌اند. اما برای آشنایی شما با برندهایی که تولید کننده تخت‌های هوشمند هستند، چند مورد از مشهورترین برندها و خصوصیت تخت‌های هوشمند آنها را در اینجا برای شما معرفی خواهیم کرد.

Sleep Number: یکی از مدل‌های تخت هوشمند است که دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل کیفیت خواب و کنترل دمای داخلی رختخواب است که در طول روز و بسته به موقعیت مکانی شما تنظیم می‌شود. Sleep Number یکی از اولین برندهای موجود در صنعت تخت هوشمند است. این برند کمی مینیمالیسم است، اما مطمئنا کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

تخت‌های هوشمند ReST: در تکنولوژی ReST، این تخت هوشمند دارای 18 سنسور هوایی در سراسر تخت و یک پارچه هوشمند لاکرا است که می‌تواند کیفیت خواب شما را افزایش دهد.

Eight Beds: در حالی که ReST و Sleep Number عمدتا بر روی راحتی و سلامتی شما تمرکز می‌کنند، Eight Beds یک سطح کاملا جدید از تخت‌های هوشمند است که از طریق IFTTT به انواع ابزارهای خانگی و لوازم خانگی متصل می‌شوند، همگام سازی داده‌ها و امکان کنترل این دستگاه‌ها راحتی بیشتری را برای شما در بستر فراهم می‌کند.

HiCan Smart Bed: بر خلاف سایر تخت‌های هوشمند که تنها دارای تشک‌های هوشمند هستند، HiCan با استفاده از یک اتاقک خواب کاملا مجزا با پرده‌های اختصاصی، لامپ‌های نور، کنترل دما، سیستم صوتی و صفحه نمایش تلویزیون، اتاق خواب را با یک تجربه متفاوت تعریف می‌کند. این تخت مانند تجربه رفتن به آینده خانه‌های شهری است. اما قیمت این مدل تخت نیز از سایر مدل‌های تخت هوشمند بالاتر است.
 

آیا شما هم به یک تخت هوشمند دارید؟

حالا که می‌دانید تخت‌های هوشمند واقعا چه هستند و دقیقا چه کارهایی را می‌توانند برای شما انجام دهند، آیا واقعا به یکی از آن نیاز دارید؟ احتمالا نه. مگر اینکه در حال حاضر شما یک خانه هوشمند با امکانات کامل برای نصب یک تخت هوشمند در آن، در اختیار دارید، در غیر اینصورت داشتن یک تخت هوشمند بخش مهمی از زندگی روزمره شما نیست. اما اگر شما بودجه کافی و کنجکاوی در مورد خواب بهتر داشته باشید، یک تخت هوشمند می‌تواند بخشی از خانه هوشمند شما باشد.
 
برگرفته از سایت lifewire


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.